تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۵ دی ۱۴۰۱

این شوخی‌ها را با همسرتان نکنید

شوخی‌کردن در زمان مناسب شاید بتواند حالات همسرتان را به کلی تغییر دهد و او را شاد و سرحال آورد اما این کار هم مانند هر کار دیگری نیازمند تشخیص هنگام مناسب است و اگر زمان درستی را برای آن انتخاب نکنید می‌تواند اثرات بدی برجای بگذارد.

شوخی با همسر

رویداد۲۴ شوخی‌کردن در زمان مناسب شاید بتواند حالات همسرتان را به کلی تغییر دهد و او را شاد و سرحال آورد، اما این کار هم مانند هر کار دیگری نیازمند تشخیص هنگام مناسب است و اگر زمان درستی را برای آن انتخاب نکنید می‌تواند اثرات بدی برجای بگذارد.

رابطه میان همسران رابطه بسیار خاص و پیچیده‌ایست و نمی‌توان به‌آسانی در آن هر کاری انجام داد و انتظار و چشم‌داشت این را داشت که روابط مانند گذشته بماند و هیچ تغییری نکند.

به گزارش رویداد۲۴ زن و شوهر دو فرد از دو دنیا و خانواده و فرهنگ متفاوتند که تصمیم گرفته‌اند با هم و زیر یک سقف و البته به دلایلی با هم زندگی کنند و هیچ‌یک هم نمی‌خواهند زندگی را بر دیگری تلخ کنند، اما برای داشتن یک زندگی خوب و عاشقانه و همراه با آرامش تنها خواستن مهم نیست بل‌که زن و مرد هر یک باید همواره شرایط همسر خود را در نظر بگیرند و برای هر کاری به این موضوع بیندیشند.

یکی از این کار‌ها شوخی‌کردن با همسر است. شما نمی‌توانید هرگاه خواستید با همسرتان شوخی کنید بدون این‌که وضعیت و حالات روحی او را در نظر نگرفته باشید. این کار می‌تواند اوضاع را بسیار بدتر از آن‌چه فکر می‌کنید کند.

برخی گمان می‌کنند ازدواج و رابطه با همسرشان حد و مرزی ندارد و اگر شما هم جزو این دسته از افرادید باید بدانید سخت در اشتباهید.

در این مطلب به شما می‌گوییم که هرگز نباید این شوخی‌ها را با همسر خود بکنید. با ما تا پایان همراه باشید.

به همسرتان بی‌احترامی نکنید

برخی به هنگام شوخی تمامی مرز‌ها را زیرپا می‌گذارند و گمان می‌کنند، چون شوخی می‌کنند پس می‌توانند به طرف مقابل خود هرگونه که می‌خواهند بی‌احترامی کنند، چون شوخیست!

همه می‌دانیم شوخی‌کردن و البته جنبه آن را داشتن بسیار خوب است و تاثیر بسیار زیادی در کم‌شدن استرس و اضطراب و انعطاف‌پذیری و افزایش صمیمیت میان همسران دارد، اما این موضوع ظرایف بسیار خاصی دارد که اگر رعایت نکنید نه تنها این مزایا را ندارد بل‌که رابطه با همسرتان با یک شوخی ممکن است برای مدت‌ها تیره و تار شود.

در ابتدا باید از همسرتان شناخت خوبی داشته باشید و روحیه و جنبه و ظرفیتش درباره شوخی را بسنجید و بدانید و دقت کنید بی‌گدار به آب نزنید. هرگز و هرگز باعنوان شوخی به همسرتان بی‌احترامی نکنید. همیشه حد خود را بدانید و پا را از آن فراتر نگذارید. موضوع مهم دیگر این است که در شوخی هرگز همسرتان را با دیگری مقایسه نکنید و پای رابطه‌های پیشین خود و همسرتان را به میان نکشید.

روابط میان همسران

خط قرمز‌های همسرتان را بشناسید

در این‌که همسران نزدیک‌ترین نوع رابطه در میان دیگر روابط انسانی را با هم دارند شکی نیست. در این رابطه معمولا شوخی بسیار وجود دارد و زن و شوهر معمولا با هم شوخی‌های زیادی می‌کنند که بسیار هم کارآمد است چراکه با شوخی و خنده فضای خانه لطیف می‌شود و زن و مرد آسان‌تر و بهتر می‌توانند مشکلاتشان را حل کنند و تنش‌ها و اختلافات را از میان ببرند، اما همین شوخی اگر در هنگام مشخصی انجام نشود و یا به مذاق همسران خوش نیاید می‌تواند سبب بروز مشکلاتی شود وهمسرتان را ناراحت و آزرده کند. هنگام شوخی باید دقت کنید که همسرتان چه خط قرمز‌هایی دارد و روی چه مسائلی حساس است تا وارد آن‌ها نشوید و او را ناراحت نکنید.


بیشتر بخوانید: همه چیز درباره زوج درمانی


در شوخی از واژه طلاق استفاده نکنید

بسیاری از واژه‌هایی که در قالب شوخی بیان می‌شوند ممکن است فرد را ناراحت کند و یا روی ضمیر ناخودآگاه او تاثیر بگذارد. برخی از افراد از واژه طلاق برای مزاح و شوخی در زندگی مشترک استفاده می‌کنند. برای نمونه زمانی که شخص مقابل یک کاری را که باب میلش نبوده انجام داده به او می‌گوید تو را طلاق می‌دهم. باید بدانید هرگز نباید از این واژه حتی برای شوخی استفاده کنید، چون روی هر دوی شما تاثیرات منفی برجای می‌گذارد.

به همسرتان بی‌جنبه نگویید

برخی از افراد به هنگام شوخی و به‌ویژه هنگامی‌که همسرشان از شوخی آن‌ها ناراحت شده است از واژه بی‌جنبه استفاده می‌کنند که سبب بدترشدن اوضاع می‌شود. هنگامی‌که به همسرتان می‌گویید بی‌جنبه استرس و اضطراب را در او به‌وجود می‌آورید و به او احساس گناه می‌دهید. هنگامی‌که همسرتان را بی‌جنبه می‌نامید او گمان می‌کند که اشتباه کرده و نباید ناراحت می‌شده است.

روابط زوجین

درباره اعضای خانواده همسرتان شوخی نکنید

هنگامی‌که شوخی می‌کنید ابتدا از خود و سپس از همسرتان مایه بگذارید و پای اعضای خانواده یک‌دیگر را به میان نکشید. همه اشخاص سال‌ها با خانواده‌شان زندگی کرده‌اند و به آن‌ها تعلق خاطر زیادی دارند زمانی که با خانواده آن‌ها شوخی می‌کنید احساس می‌کنند که به آن‌ها بی‌احترامی کردید و در پی آن ناراحتی‌های زیادی به وجود می‌آید.

واکنش دربرابر شوخی‌های آزاردهنده

همان‌گونه‌که اشاره کردیم شوخی‌کردن بسیار خوب است، اما شوخی هم آداب خود را دارد و نباید همه چیز را فدای خنده کرد. اگر فرد خط قرمز‌های همسرش را به‌خوبی نداند و نشاسند و یا در شوخی به او توهین و بی‌احترامی کند این شوخی نه تنها خنده‌دار نیست بل‌که سبب ناراحتی و آزار دیگری هم می‌شود. اگر همسرتان با شما شوخی‌ای کرد که شما از آن آزرده و ناراحت شدید حتما درباره آن گفتگو و تذکر دهید تا بار دیگر آن مسئله و شوخی تکرار نشود و رابطه‌تان تیره و تار نشود و هم‌چنان فضای شوخی را داشته باشید و در کنار هم لذت ببرید.

در شوخی تفاوت فرهنگی با همسرتان را دریابید

در شوخی بسیاری از مسائل روشن و مشخص می‌شود. شما در شوخی متوجه تفاوت‌های فرهنگی خود با همسرتان می‌شوید درواقع نوع واکنش افراد نسبت به موقعیت‌های گوناگون ازجمله شوخی به تربیت، ویژگی‌های شخصیتی و ساختاری فکری افراد مربوط می‌شود. شما برای این شناخت باید پیش از ازدواج وقت بگذارید و برای این کار مشاورانی وجود دارند که می‌توانند به شما در این مورد کمک کنند.

هر چه از همسرتان شناخت بیش‌تر و بهتری داشته باشید بهتر می‌توانید واکنش‌هایش در موقعیت‌های گوناگون را پیش‌بینی کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان