تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

رکورد شکنی قیمت سکه و دلار در بازار

عبادالله محمدولی، کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه احتمالا روند افزایشی قیمت طلا و سکه تا ۲۰ اسفندماه ادامه دارد، گفت: البته طلا و سکه به دلیل کاهش تقاضا در شب عید ۱۴۰۲ و ماه رمضان شاهد اصلاح قیمتی نیز خواهد بود.

پیش‌بینی قیمت طلا

رویداد۲۴ میناسادات حسینی: قیمت طلا و سکه روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ در حالی وارد دور جدید صعود شد که سکه کانال عوض کرد و ۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی شد. در لحظه تنظیم این خبر قیمت سکه بهار آزادی نیز به ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده و نیم سکه نیز ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت خورده است. قیمت ربع سکه نیز ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ثبت رسید.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز که کمتر از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود، رسما فاز افزایشی گرفت و به دو میلیون و ۱۶۴ هزار تومان رسید تا سقف تاریخی جدیدی را به خود ببیند.

چشم و گوش بازار سکه تیز شد

دور جدید افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در زمانی به ثبت می‌رسد که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به چین رفته است.

به گزارش اقتصاد ۲۴، برخی معامله گران دلار و طلا و سکه بازان معتقدند اگر سفر چینی ابراهیم رئیسی دستاوردی داشته باشد اژد‌ها به جنگ دلار می‌رود و این امر ممکن است موجب خروج اضطراری عده‌ای از بازیگران ارزی و همچنین سکه بازان از بازار شود.

اما سوال اصلی این است که قیمت طلا و سکه در ۳۰ روز مانده تا پایان سال به کدام سمت و سو می‌رود؟ و آیا الان زمان مناسبی برای ورود به بازار طلا و سکه است یا خیر؟

پیشروی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

عبادالله محمدولی، کارشناس بازار طلا و سکه در این رابطه به اقتصاد ۲۴ گفت: قیمت طلا و سکه تا ۲۰ اسفند به دلیل تنگنای سیاسی در مسائل بین المللی و برجام و افزایش قیمت دلار و افزایش تقاضا احتمالا روند افزایشی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سرعت افزایش قیمت طلا و سکه در بازار نسبت به گذشته کمتر شده است، ادامه داد: افزایش قیمت طلا و سکه به دلیل مسائل و فشار تحریم ها، تقاضای موجود در بازار، هجوم مردم برای تبدیل ریال به طلا و سکه و... طبیعی است.


بیشتربخوانید: پیش‌بینی جدید از قیمت‌ها؛ طلا بخریم یا منتظر بمانیم؟


خیز قیمت سکه به سمت فتح کانال‌های جدید

این کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه فشار تقاضای طلا و سکه در شب عید ۱۴۰۲ می‌خوابد، به اقتصاد ۲۴ گفت: قیمت طلا و سکه بعد از ۲۰ اسفندماه کنترل خواهد شد و ترمز می‌کند؛ بنابراین آن زمان شاهد اصلاح (البته نه در حد زیاد) قیمت طلا و سکه هستیم به شرط آنکه مسائل جانبی غیرمترقبه نیز پیش نیاید.

به اعتقاد محمدولی، این فعل و انفعالات گاهی در سایر کشور‌های دنیا نیز اتفاق می‌افتد منتها در کشور ما به دلیل مشکلات ساختاری، بیشتر شاهد این هیجانات هستیم. از همین رو متولیان و مسئولان باید ورود پیدا کرده و مشکلات ساختاری را حل کنند تا ارزش پول ملی به عبارتی پودر نشود. اگر همین امروز تصمیم بگیریم در دو، سه سال آینده شاهد تقویت ارزش پول ملی خواهیم بود.

آیا قیمت طلا و سکه کاهش می‌یابد؟

این کارشناس بازار طلا و سکه در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه آیا سکه تا پایان سال ۳۰ میلیونی می‌شود، پاسخ داد: به نظرم از محالات است که سکه تا پایان سال کانال ۳۰ میلیونی را ببیند.

محمدولی ادامه داد: امیدواریم حجم تقاضایی که هست، کمی فروکش کند و به نظر می‌رسد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بعد از ۲۰ اسفند اصلاحی خواهد داشت، زیرا شب عید تقاضا خیلی کم می‌شود. از آنجایی که مردم به سفر می‌روند تب و تاب تقاضا کاهش می‌یابد و بنابراین قیمت‌ها اصلاح می‌شود. مردم در دهه سوم اسفند به جای خریدار طلا، فروشنده می‌شوند.

طلای آب شده بخریم یا سکه؟

به گفته این کارشناس بازار طلا و سکه، بازار طلا بهترین بازار برای سرمایه گذاری است، چون با خرید طلا ارزش پول مردم حفظ می‌شود و مردم می‌توانند به سادگی آن را بفروشند و بخرند و قدرت نقدشوندگی بالایی دارد. پس چون سهولت و دسترسی و خرید و فروش طلا و سکه به صورت آنی انجام می‌گیرد، بازار طلا محل مناسبی برای سرمایه گذاری مردم باشد.

محمدولی در پاسخ به این سوال که طلای آبشده بخریم یا سکه؟ به اقتصاد ۲۴ گفت: مردم بهتر است به سمت خرید طلا بروند تا سکه و حتی شده مصنوعات و زیورآلات بخرند تا سکه، زیرا طلا حباب ندارد، ولی سکه حباب دارد.

شرط لازم برای ورود به بازار طلا و سکه

این کارشناس بازار طلا و سکه در مورد خرید سکه توضیح داد: بالاخره مردم مناسبت‌هایی دارند که می‌خواهند سکه هدیه بدهند در این مواقع خرید سکه توجیه پذیر است، ولی اگر مردم قصد سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه را دارند مصنوعات طلا گزینه بهتری است. 

محمدولی با بیان شرط لازم برای ورود به بازار طلا و سکه گفت: هیچ وقت مردم با دید سرمایه گذاری کوتاه مدت وارد بازار طلا و سکه نشوند چون ریسک سرمایه گذاری کوتاه مدت در این بازار بالاست. بنابراین با دید سرمایه گذاری برای بلندمدت در این بازار ورود پیدا کنند.

منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت طلا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
0
0
ونزوئلایی شدن خیلی وقت است آغاز شده بهترین روزهای ایران، دیروز بود.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان