تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱

تاثیر چای قرمز بر لاغری

آیا می دانستید چای ترش یا همان چای قرمز برای لاغری مفید می باشد؟ چای قرمز خاصیت چربی سوزی دارد و به کاهش وزن کمک می کند. اگر شما نیز به دنبال راه حلی برای کاهش وزن و آب کردن چربی های اضافی بدن خود هستید، این مقاله برای شما مناسب است.

تاثیر چای قرمز بر لاغری

رویداد۲۴نازنین احمدی: چقدر در مورد چای قرمر و خواص آن می دانید؟ آیا می دانستید چای ترش یا همان چای قرمز برای لاغری مفید می باشد؟ چای قرمز خاصیت چربی سوزی دارد و به کاهش وزن کمک می کند. اگر شما نیز به دنبال راه حلی برای کاهش وزن و آب کردن چربی های اضافی بدن خود هستید، این مقاله برای شما مناسب است.

برخی از انواع چای مانند چای ترش که به آن چای قرمز یا چای مکه نیز می گویند، خاصیت چربی سوزی دارند و به کاهش وزن و مبارزه با چربی های شکم و پهلو کمک می کنند.

همچنین افرادی که اضافه وزن ندارند اما رژیم غذایی آنها حاوی چربی و قند است توصیه می شود از این دمنوش به عنوان کنترل کننده وزن استفاده کنند.

چای ترش برای لاغری شکم و پهلو بسیار مناسب است. در این قسمت طرز تهیه چای ترش برای لاغری شکم و پهلو به همراه خواص چای قرمز، برای لاغری معده و بدن را توضیح می دهیم. همچنین در پایان بهترین زمان مصرف چای ترش برای لاغری را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

طرز تهیه چای قرمز برای کاهش وزن

طرز تهیه چای قرمز برای لاغری بسیار مهم است و اگر می خواهید در منزل یک چای ترش خانگی برای لاغری درست کنید، در این مطلب طرز تهیه چای ترش برای لاغری توضیح داده شده است.

جالب است بدانید که چای قرمز یا ترش در عربستان به طور گسترده کشت می شود و به چای مکی نیز معروف است. مصرف چای ترش برای کاهش وزن در جامائیکا و آمریکای لاتین بسیار رایج است و به دلیل طعم ترش آن اغلب با شکر استفاده می شود.
چای قرمز در جامائیکا، هم به عنوان چای گرم و هم به عنوان نوشیدنی سرد به فروش می رسد. در پاناما، آن را بدون الکل یا با الکل اضافه شده در کریسمس و سال نو مصرف می کنند. و اگر می خواهید بدانید چای ترش را چه زمانی و چگونه برای چربی سوزی و کاهش وزن مصرف می کنند؟ با ما همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه چای قرمز (ترش)

•    2  فنجان چای ترش خشک
•    8 لیوان آب
•    شکر 3/4 پیمانه

طرز تهیه چای ترش برای لاغری شکم

چای قرمز و آب و شکر را در شیرجوش بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب بجوشد.

حرارت را کم کنید و 15 دقیقه دیگر صبر کنید تا چای روی حرارت ملایم بجوشد.

بعد از 15 دقیقه حرارت را خاموش کرده، چای را صاف کرده و در فنجان سرو بریزید.

طرز تهیه چای قرمز برای لاغری معده بسیار ساده و آسان است و می توانید در منزل چای ترش را برای لاغری درست کنید. در سال های اخیر مطالعات متعددی بر روی انواع چای توسط متخصصان تغذیه انجام شده است.

تاثیر چای قرمز بر لاغری

خواص چای قرمز برای لاغری شکم

چای قرمز به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی، چربی سوزی موضعی را افزایش می دهد، به کاهش سلولیت کمک می کند و باعث چربی سوزی، لاغری و کاهش وزن می شود.

خواص چای قرمز برای لاغری شکم و پهلو توسط پزشکان طب سنتی تایید شده است و این چای نوعی نوشیدنی چربی سوز برای لاغری با خواص بی نظیری است که با ادویه های معطری مانند دارچین درست می شود.

مصرف چای ترش برای کاهش وزن به صورت گرم یا سرد استفاده می شود و مصرف مداوم آن می تواند برای کاهش وزن و چربی سوزی مفید باشد. چای ترش متابولیسم بدن شما را تا حدودی افزایش می دهد.

مطالعات نشان داده است که مصرف چای قرمز جذب نشاسته و گلوکز را کاهش می دهد و به کاهش وزن سریع کمک می کند.

چای قرمز از تولید آمیلاز، آنزیمی که به جذب کربوهیدرات ها و نشاسته کمک می کند، جلوگیری می کند. به همین دلیل است که از خواص چای قرمز برای کاهش وزن و لاغری شکم استفاده می شود.

همچنین چای قرمز با افزایش متابولیسم بدن به سوزاندن چربی های اطراف شکم کمک می کند. این چای حاوی ماده ای است که از جذب کربوهیدرات در بدن جلوگیری می کند.

چای ترش یک ادرارآور طبیعی است که با افزایش ادرار به درمان احتباس آب در بدن کمک می کند و تورم ناشی از احتباس مایعات را بهبود می بخشد. نوشیدن چای قرمز به پاکسازی بدن کمک می کند.

این دمنوش از یک طرف با افزایش حجم ادرار و از طرف دیگر به دلیل اینکه به دفع بهتر و رفع یبوست کمک می کند باعث سلامت دستگاه گوارش و کاهش وزن سریع و لاغری می شود.

فواید چای قرمز برای لاغری شکم بی نظیر است، این گیاه به دلیل وجود اسید سیتریک و ویتامین C طعم ترش دارد و سرشار از آنتی اکسیدان های ضد چربی است. آنتوسیانین موجود در این گیاه فشار خون را کاهش می دهد و خاصیت ضد سرطانی دارد.

بیشتر بخوانید: آیا سیب زمینی پخته چاق کننده است

بهترین زمان مصرف چای قرمز برای کاهش وزن

شاید این سوال از قبل برای شما پیش بیاید که بهترین زمان مصرف چای ترش برای لاغری شکم و چربی سوزی چه زمانی است؟ یا چه زمانی چای قرمز را برای کاهش وزن و چربی سوزی بهتر قبل از غذا یا بعد از غذا مصرف کنیم؟

به گزارش رویداد 24، کارشناسان توصیه می کنند برای لاغری و کاهش وزن روزانه تا 400 میلی لیتر (3 فنجان) چای قرمز را بعد از غذا مصرف کنید. برای استفاده از خواص چای ترش برای کاهش وزن می توانید صبح ها بعد از صبحانه یک فنجان استفاده کنید و در طول روز دو فنجان دیگر با فاصله 8 ساعت میل کنید.

البته برای چربی سوزی سریعتر بهتر است با پزشک متخصص رژیم و تغذیه در مورد مدت زمان و میزان مصرف روزانه چای قرمز مشورت کنید.

میزان مصرف روزانه چای قرمز برای کاهش وزن

اگر از گل های خشک چای ترش استفاده می کنید، مقدار 10 گرم چای ترش برای چربی سوزی و لاغری در روز کافی است. اگر از عصاره چای قرمز استفاده می کنید، 100 میلی گرم عصاره در روز برای کاهش وزن کافی است.

چای ترش را با چه چیزی بخوریم؟

نحوه نوشیدن چای ترش برای کاهش وزن در صورت وجود بهتر است بدون شیرین کننده هایی مانند شکر استفاده شود. چای قرمز اگر به تنهایی و بدون استفاده از شیرین کننده ها تهیه شود کالری کمی دارد. اگر می خواهید چای قرمز را برای لاغری و کاهش وزن مصرف کنید، پیشنهاد می کنیم برای کاهش وزن سریعتر، چای قرمز را به تنهایی و بدون استفاده از شکر سفید و شیرین کننده های مصنوعی مصرف نمایید.

اگر چاق هستید و دوست دارید چای قرمز کمی شیرین باشد و نمی خواهید چاق کننده باشد، بهتر است به جای شکر و شیرین کننده های مصنوعی از عسل طبیعی استفاده کنید.

اگر می خواهید خواص چای قرمز باعث چربی سوزی بیشتر و کاهش وزن شما شود، پیشنهاد می کنیم آناناس، دارچین، میخک، چای سبز، زنجبیل، پرتقال و لیموترش تازه را به آن اضافه کنید.

موارد منع مصرف چای قرمز

مادران شیرده و زنان باردار از مصرف چای ترش خودداری کنند. از آنجایی که نوشیدن چای قرمز فشار خون را کاهش می دهد، مصرف آن برای افراد مبتلا به فشار خون پایین توصیه نمی شود.

استفاده از چای قرمز بر قند خون تاثیر می گذارد و کنترل آن را در حین و بعد از عمل با مشکل مواجه می کند، بنابراین بهتر است دو هفته قبل از جراحی آن را مصرف نکنید.

خواص و طرز تهیه چای قرمز برای لاغری سریع را در بالا خواندید. امیدواریم از این مقاله درباره خواص چای قرمز برای لاغری شکم و بدن استفاده کافی را برده باشید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
پیشخوان