تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱

راه‌های تمیزکردن آشپزخانه

نزدیک نوروز است و بسیاری از ما این روزها درحال خانه‌تکانی هستیم. یکی از جاهای سختی که همه ما از تمیزکردن آن فراری هستیم آشپزخانه است و کار زیادی می‌خواهد.

راه‌های تمیزکردن آشپزخانه

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: نزدیک نوروز است و بسیاری از ما این روز‌ها درحال خانه‌تکانی هستیم. یکی از جا‌های سختی که همه ما از تمیزکردن آن فراری هستیم آشپزخانه است و کار زیادی می‌خواهد.

تمیزکردن و آشپزخانه تکانی کار آسانی نیست و نیازمند وقت و انرژی زیادیست. در آشپزخانه وسایلی وجود دارند که تمیزکردن آن‌ها دشوار و سخت به نظر می‌رسد وسایلی مانند فر و ماکروویو و یخچال که نه می‌توان آن‌ها را شست و نه مواد پاک‌کننده داخل آن‌ها زد.

به گزارش رویداد۲۴ باید بدانید هر اندازه وسایل آشپزخانه شما شیک و زیبا باشد و دکوراسیون شیکی داشته باشد، اما کثیف و پر از چربی باشد هیچ زیبایی ندارد و هیچ یک از زیبایی‌های آشپزخانه را نشان نمی‌دهد.

تمیز کردن ممکن است یک کار بعد از ظهر طولانی به نظر برسد، اما با دستورالعمل‌های گام به گام زیر لوازم شما می‌توانند در کمترین زمان ممکن بی عیب و نقص باشند.

چگونه یخچال را تمیز کنیم

یخچال در آشپزخانه اهمیت زیادی دارد و بسیار هم نمایان است. یک یخچال تمیز می‌تواند خانه شما را از بو، غذا‌های تاریخ مصرف گذشته و به هم ریختگی‌های نامطلوب آسوده کند. در این‌جا به شما می‌گوییم که چگونه یخچالتان را تمیز کنید.

آن‌چه شما نیاز دارید

سرکه

اسپری

پارچه

مقدار مساوی آب و سرکه را در یک بتری اسپری با هم مخلوط کنید. این پاک کننده ایمن برای مواد غذایی را در یخچال نگهداری کنید. اگر لکه‌های جدیدی دیده شد، از این محلول بر روی آن اسپری کرده و پاک کنید.

تمیزکاری را عمیق انجم دهید

این به معنای آن است که تمیزکردن را سرسری انجام ندهید بل‌که آن را با کیفیت بالا و ژرف انجام دهید. کشو‌ها و طبقات یخچال را بردارید و یک به یک تمیز کنید تا تمام سطوح کامل تمیز شود.

به وسایل درون یخچال و غذا‌ها و میوه‌ها رسیدگی کنید و اگر خرابی در آن‌ها می‌بینیم فورا اقدامات لازم را به عمل آورید.

تمیزکردن آشپزخانه

چگونه ماشین ظرف‌شویی را تمیز کنیم

فقط به این دلیل که کار ماشین ظرف‌شویی تمیز کردن است، به این معنی نیست که هرگز خودش نیاز به تمیز کردن ندارد. در واقع، شما باید به اندازه دوش یا سینک

ظرف‌شویی، ماشین ظرف‌شویی خود را نیز تمیز کنید. برای جلوگیری از ماندگاری بوی بد و محافظت در برابر تجمع کثیفی، مراحل آسان ما را برای چگونگی تمیز کردن ماشین ظرف‌شویی بررسی کنید.

برای تمیزکردن ماشین ظرف‌شویی به این مواد نیاز دارید:

سرکه

لیوان قابل شست‌وشو در ماشین ظرف‌شویی

مسواک

آب‌لیمو یا سرکه

لیوان را پر از سرکه یا آب‌لیمو کنید و آن را روی قفسه بالایی ماشین ظرف‌شویی خالی قرار دهید.

اشین ظرف‌شویی را روشن کنید. آن را در داغ‌ترین و طولانی‌ترین چرخه روشن کنید. این مایع، مواد غذایی و کف صابون را ضد عفونی و شل می‌کند تا به راحتی شسته شود.

برای تمیز کردن ماشین ظرف‌شویی، قسمت‌های بالایی و کناری در را بگیرید و تمام لوازم جانبی و قطعات قابل جدا شدن را بردارید و به خوبی آن‌ها را تمیز کنید. از یک مسواک نرم برای تمیز کردن بازوی اسپری و پاک کردن هر گونه زباله گیر کرده در سمپاش‌ها استفاده کنید. در نهایت، با استفاده از روش تمیز کردن سرکه در بالا، هرگونه رسوب سخت را از بین ببرید، اما سرکه را با آب لیمو جایگزین کنید.

تمیز کردن مایکروویو

هر بار که در مایکروویو غذا می‌گذارید داخل آن از آن مواد پر می‌شود و کم‌کم این کثیفی‌ها و چربی‌ها زیاد می‌شوند و منظره زشتی به نمایش می‌گذارند.
برخی شاید ندانند و فکر کنند، چون نمی‌توان مواد پاک‌کننده به داخل مایکروویو زد بنابراین نمی‌توان داخل آن را تمیز کرد، اما این تصور نادرست است.
خبر خوب این است که نحوه تمیز کردن مایکروویو سریع و ساده‌تر از آن چیزی است که ممکن است فکر کنید.


بیشتر بخوانید: ایده‌هایی برای چیدمان میز تلویزیون


آن‌چه شما نیاز دارید

کاسه‌ای که بتوان درون مایکروویو قرار دارد

پارچه

یک کاسه مخصوص مایکروویو را با آب پر کنید و آن را در مایکروویو قرار دهید. آن را گرم کنید تا آب شروع به جوشیدن کند.

اجازه دهید این جوشیدن ادامه پیدا کند. این سبب می‌شود درون مایکروویو بخار کند بنابراین می‌توانید داخل آن را با پارچه تمیز پاک کنید.

تمیزکردن اجاق گاز

چگونه اجاق گاز آشپزخانه خود را تمیز کنیم

پاشیده شدن روغن، ریختن ادویه و تقریباً هر چیز دیگری که با آن غذا می‌پزید، ناگزیر روی اجاق گاز شما قرار می‌گیرد. اما حتی اگر اسپلتر‌ها برای یک یا دو روز تمیز نکنید، هنوز امیدی وجود دارد. در این‌جا نحوه تمیز کردن صفحه اجاق گاز و بازگرداندن صفحه شیشه‌ای به حالت درخشان آورده شده است.

آن‌چه شما نیاز دارید

 پاک کننده چند منظوره

 پارچه مرطوب

نکته کلیدی برای تمیز کردن صفحه اجاق گاز این است که سریع باشید. پیش از این‌که تکه‌های غذا روی سطح بپزند، مطمئن شوید که آن‌ها را تمیز کنید. (البته با احتیاط، تا خود را نسوزانید.) بعد از پختن و خنک شدن اجاق گاز، آن را با یک پاک کننده همه منظوره که روی یک پارچه مرطوب اسپری کرده اید، خوب پاک کنید.

لکه‌ها را خیس کنید 

لکه‌های اجاق گاز را در قوی‌ترین پاک کننده‌ای که اجاق گاز شما می‌تواند تحمل کند خیس کنید و بگذارید بماند تا به راحتی پاک شوند.

چگونه فر خود را تمیز کنیم

اگر می‌توانید کثیفی یا دود نگران‌کننده را ببینید، زمان آن رسیده است که قبل از اینکه به یک مشکل بزرگ تبدیل شود، دستکش‌های تمیزکننده را بیرون بیاورید. خبر خوب این است که تمیز کردن فر آسان است.

آن‌چه شما نیاز دارید

 تابه پخت

 مایع ظرف‌شویی

 اسفنج

فر را با دمای ۲۲۵ درجه گرم کنید. یک ظرف آب را در فر قرار دهید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. فر را خاموش کنید.

اجازه دهید آب خنک شود و با مایع ظرف‌شویی مخلوط کنید. یک اسفنج را به مخلوط آغشته کنید و محلول را داخل فر بمالید و اجازه دهید لکه‌ها پاک شوند.

تمیزکردن ماشین لباس‌شویی

تمیز کردن ماشین لباس‌شویی

ممکن است تاکنون به تمیزکردن وسیله‌ای مانند ماشین لباس‌شویی فکر نکرده باشید و با خود بگویید وسیله‌ای که خود تمیزکننده وسایل دیگر است که خود نهایت تمیزیست و نیازی به این کار ندارد، اما باید بگوییم که اگر شما هم جزو این گروهید سخت در اشتباهید.

شما باید تمیزکردن ماشین لباس‌شویی را در برنامه هفتگی خود قرار دهید و مدام آن را تمیز و رسوب‌گیری کنید تا هم لباس‌هایتان را بهتر بشوید و هم عمر درازتری داشته باشد.

ظاهر خارجی ماشین لباسشویی خود را به طور منظم پاک کنید و هر شش ماه یک بار داخل آن را تمیز کنید.

آن‌چه شما نیاز دارید

سرکه

جوش‌شیرین

ماشین لباس‌شویی را در بیش‌ترین حالت شست‌وشو و با گرم‌ترین آب ممکن با سرکه و جوش‌شیرینی که درون آن ریخته‌اید روشن کنید و اجازه دهید کار کند.

حتما دیده‌اید که ماشین لباس‌شویی محفظه‌ای دارد که در آن پودر و مایع شست‌وشو می‌ریزید آن را هم دربیاورید و کاملا بشویید و خشک کنید و سرجای خود قرارش دهید.
چگونه وسایل کوچک را تمیز کنیم

اجازه ندهید اندازه‌های کوچک آن‌ها شما را گول بزند - وسایل کوچک می‌توانند به همان اندازه در آشپزخانه مهم باشند که بزرگ‌تر‌ها اهمیت دارند. در حالی که ممکن است فضای کم‌تری را اشغال کنند، همچنان سهم عادلانه خود را از آلودگی جذب می‌کنند.

پس از استفاده از وسایل کوچک، آن‌ها را پاک کنید و هر از گاهی تمیز کنید. از یک مسواک کوچک برای تمیز کردن تمام شکاف‌ها استفاده کنید و بخش‌های زیرین دستگاه را نیز تمیز کنید و مطمئن شوید که در طول تمیز کردن، دستگاه از برق جدا شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
پیشخوان