تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

اعتراض یک روزنامه از دستمزد پایین کارگران

برخی از شنیده‌ها حاکی از آن است که در سال ۱۴۰۲ هم بر اساس انچه در بودجه مصوب شده حداقل بگیران دستمزد ۷.۵ میلیون تومانی را دریافت خواهند کرد. موضوعی که نشان می‌دهد مسئولان هیچ گونه ذهنیتی از فشار حاکم بر قشر کارگر جامعه‌ندارند.

اعتراض یک روزنامه از دستمزد پایین کارگران
رویداد۲۴ روزنامه آرمان امروز از رقمی که برای دستمزد کارگران مشخص شده گلایه کرده و به اعتراض نوشته: مسئولان هیچگونه ذهنیتی از فشار بر کارگران ندارند.

به گزارش آرمان امروز، پس از مدت‌ها کشمکش بر سر تعیین نرخ دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ در آخرین نشست شورای عالی کار رقم سبد معیشت ماهانه کارگران ۱۲ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد در واقع این رقم در حالی مورد تصویب شورایعالی کار قرار گرفته که نرخ سازی‌های نمایندگان دولت در شورای عالی کار تفاوت ۵ میلیون تومانی را با نرخ پیشنهادی نماینده کارگران رقم زده است. البته ماجرا تنها محدود به این اختلاف نشده و موضوع زمانی حائز اهمیت می‌شود که قرار نیست همین نرخ سبد معیشت نیز مبنای تعیین دستمزد در سال اینده قرار گیرد.

روزنامه آرمان امروز ادامه داده است: در این رابطه نگاهی به دستمزد سال گذشته نیز موید این نکته است به گونه ایکه در سال ۱۴۰۱ سبد معیشت نرخ ۸.۹ میلیون تومانی را مصوب کرد، اما در نهایت حقوق پس از آن همه مقاومت دولت به نرخ ۶.۲ میلیون تومانی رسید حال برخی از شنیده‌ها حاکی از آن است که در سال ۱۴۰۲ هم بر اساس انچه در بودجه مصوب شده حداقل بگیران دستمزد ۷.۵ میلیون تومانی را دریافت خواهند کرد و دولت سعی دارد تا برای کارگران نیز همین نرخ را مبنا قرار دهد. موضوعی که نشان می‌دهد مدیران و مسئولان نهاد‌های دولتی در شرایط سخت اقتصاد هیچ گونه ذهنیتی از فشار حاکم بر قشر کارگر جامعه‌ندارند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حقوق کارگران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
0
0
شرم آور و تاسف بار است که 11 ماه و 26 روز از سال 1401 گذاشته است متاسفانه هنوز هم معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی به طول کامل واریز نکردند چرا؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان