تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

مردم با چه زبانی بگویند بسیار ناراضی و در فشار هستند؟/ بعضی از مردم نان را هم قسطی می‌خرند

علی رضایی می‌گوید: الان مردم بسیار ناراضی و در فشار هستند و دیگر با چه زبانی این را بگویند؟ خانواده‌ها رنج بیکاری فرزندانشان را دارند و دولت مدام می‌گوید که شغل ایجاد می‌کنیم و به سمت تولید و اشتغال می‌رویم. پس کو؟ متاسفانه در حال حاضر بعضی مردم نان را هم قسطی می‌خرند.

علی رضایی نماینده مجلس

رویداد۲۴ محمد آیتی: علی رضایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به وضعیت اقتصادی ایران به رویداد۲۴ می‌گوید: بعضی وقت‌ها ایده‌آل صحبت می‌کنیم و گاهی اوقات واقعیت‌ها را می‌گوییم؛ گاهی هم بر اساس داشته‌ها و وضع جیب‌مان حرف می‌زنیم. سالی که گذشت به لحاظ اقتصادی و معیشتی، سال بسیار سختی برای مردم بود. ما با امید زندگی می‌کنیم و ناامید کردن مردم درست نیست. نمی‌توانیم بگوییم وضعیت خوب نیست و از کمبود‌ها حرف بزنیم، فقط می‌گوییم امیدواریم که شرایط بهتر شود. امیدواریم سال ۱۴۰۲، دورنمای اقتصاد ایران، بهتر از گذشته باشد. سال آینده قطعاً کسری بودجه خواهیم داشت، ولی بازهم امید داریم وضعیت بهتر شود. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: دولت و مجلس باید با هم بنشینند و جلسه بگذارند و فقط حرف نزنند، بلکه راهکار‌های کارشناسی ارائه بدهند. با این راهکار‌ها از بن‌بست‌ها و ایست‌های ایجاد شده می‌توانیم عبور کنیم. در حال حاضر موانع و معضلاتی داریم که در اقتصاد ما مشکل ایجاد کرده‌اند. 

رضایی می‌گوید: باید همه بنشینیم و با همدلی و تفاهم و ارائه راهکار، کار‌هایی بکنیم تا مشکلات حل شوند؛ ولی ساختار اقتصاد ما همین است. از طرفی مسئله تحریم‌ها را داریم و از طرفی سوء‌مدیریت‌ها را می‌بینیم. حتماً دولت و مجلس باید به صورت دوطرفه، به حرف هم گوش بدهند.

نماینده کنگاور می‌گوید: در مورد برخورد مجلس و دولت، اسمش را رودربایسی یا تعامل بگذاریم، هرچه که باشد، هست و واقعیت دارد، ولی معتقدم که هیچ‌وقت این اندازه تعامل بین این دو قوه نبوده است. مجلس دوست دارد دولت در ارائه برنامه‌های اقتصادی و در پیشبرد اهداف اقتصادی بلندمدت خود موفق باشد. 

او می‌گوید: در دولت آقای روحانی هم، انتقادات و فشار زیاد بود و ایراد زیاد گرفته می‌شد، ولی باز هم دولت و مجلس با یکدیگر همراهی می‌کردند. دولت باید بداند که مردم از این وضعیت اقتصادی خوشحال نیستند و ناراضی‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: ما ناچاریم این روند اقتصادی موجود را تغییر دهیم، چون مردم نمی‌توانند این حجم از فشار را تحمل کنند و قدرت تاب‌آوری مردم هم، اندازه‌ای دارد. مردم ایران یکی از بهترین مردم دنیا هستند که در همه مقاطع حساس، یار و یاور نظام، انقلاب و رهبری بوده و هستند و در آینده هم خواهند بود. 

نماینده کنگاور می‌گوید: وقتی پای مسائل اصلی انقلاب و نظام وسط باشد، مردم باز هم مشارکت خواهند کرد و پای صندوق‌ها می‌آیند و در انتخابات آینده هم شرکت می‌کنند، ولی نباید از این خوب بودن مردم سوءاستفاده کنیم. صبر مردم حدی دارد و صبرشان در حال طاق شدن است.

رضایی می‌گوید: چند روز پیش به هفت، هشت روستا در حوزه انتخابیه خودم سر زدم و دیدم مردم به شدت از وضعیت اقتصادی ناراضی هستند و می‌گویند که دخل و خرجشان با هم نمی‌خواند و میزان کردن این دخل و خرج، وظیفه دولت است. دولت فقط به کمیته امداد، سازمان بهزیستی و ایثارگران و کارمندان دولت رسیدگی می‌کند در حالی که ۸۵ میلیون جمعیت داریم که بیشتر این جمعیت داخل این گروه‌ها نیستند و این چهار گروه نصف جمعیت ایران هم نمی‌شوند.

وی می‌گوید: الان بالای ۵۰ درصد جامعه مشکل اساسی در حوزه اقتصادی دارند و فقط ۱۰ تا ۲۰ درصد مردم، وضع‌شان خوب است و بیشتر مردم تحت پوشش آن چهار دستگاه حمایتی نیستند. الان فشار زیادی روی طبقه متوسط و ضعیف است و حقیقتاً جای نگرانی دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه می‌گوید: اگر دولت کار خوب و به جایی انجام دهد، هم رضایت مردم جلب می‌شود و هم آن‌ها به نظام علاقمند می‌شوند و هم بیشتر پشت نظام قرار می‌گیرند و در انتخابات شرکت می‌کنند. حتی به نظرم، اعتراضات هم کمتر می‌شود. البته ما به اعتراضات، چالش‌های اجتماعی می‌گوییم که یواش یواش تبدیل به چالش‌های امنیتی می‌شوند و نباید اجازه دهیم شکاف‌ها تبدیل به گسل شوند. الان مردم بسیار ناراضی و در فشار هستند و دیگر با چه زبانی این را بگویند؟ خانواده‌ها رنج بیکاری فرزندانشان را دارند و دولت مدام وعده می‌دهد می‌گوید که شغل ایجاد می‌کنیم و به سمت تولید و اشتغال می‌رویم. پس کو؟ متاسفانه در حال حاضر بعضی از مردم نان را هم قسطی می‌خرند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
1
5
تو اگر راست میگی استعفا بده مردم نان قسطی می خرند مگر به شماها ارتباطی داره؟! مگر به حاکمیت ارتباط داره؟! ندارند بخورند به درک که ندارند آن فردی که میاد دم از پیشرفت می زند چرا به او نمی‌گیرد؟!
ناشنس
|
Turkey
|
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
0
8
با سلام و ارزوي سلامتي همگي شما عزيزان روحانيت از ريز تا درشت عمامه ها ببريد بالا چه كرديد با اين نازنين مملكت ايران با تشكر
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
0
4
تو مگه جز اون 227 نفر نماینده فرمایشی نبودی که از قوه قضاییه خواستار اعدام جوانان متعرض شده بودkn ؟ پس حرف نزن و منتظر باش
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
0
3
تو مگه جز اون 227 نفر نماینده فرمایشی نبودی که از قوه قضاییه خواستار اعدام جوانان متعرض شده بودkn ؟ پس حرف نزن و منتظر باش
سينا
|
Canada
|
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
0
4
خب برادر ٬ اقتصاد وقتى دست جماعت روحانى باشه همين مى شه که نان و قوت روزانه شان را بايد با سختى و مشقت فراهم کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
0
1
نان قسطی؟؟؟نان هم؟؟انقلاب کبیر فرانسه؟؟یه چیزایی یادم اومد
ناشناس
|
Iraq
|
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
0
4
این به اون میگه مردم تحت فشار ن اون به این میگه مردم تحت فشار ن این یکی هم به اون یکی میگه مردم تحت فشار ن در حالی که مقصر تحت فشار بودن همه شون ن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
0
4
یارو مغز خر خورده دنیا از ناتوانی رییس دولت و وزرا میگن این آقا میکه دولت راه کار بدهد کسی که هنوز قاره ها را نمیشناسد میخواد ایران را نجات دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
0
0
شرکت مخابرات از پرداخت بن خوار بار بازنشستگان شرکت مخابرات از دی ماه سال 1400 تاکنون مشکل مالی دارد خودداری کرده است و هنوز هم خودداری می کند/ سوال اصلی اینجاست که پس چرا از پرداخت حقوق 30 تا 60 میلیون تومان کارکنان رسمی تاکنون هیچ گونه مشکل مالی ندارد.
چرا خواربار 15 ماه گذشته تا الان را به بازنشستگان شرکت مخابرات پرداخت نمیکنند..ببینید این سیاست سلطانی است که اصلا نمیخا حتی مبلغ کمی هم به بازنشستگان پرداخت بشه این مردکه کلا با بازنشستگان مخالفه…تنها راه گرفتن حق تجمع هرهفته جلو مجلس هست تا یکی پیدا بشه و درد بازنشستگان را بفهمند..واقعا باعث تاسف است برای مسئولین کشور که اینقدر بی خیالند…
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
0
0
دولتمردان، مسئولین و نمایندگان مجلس متاسفانه از سال 1392 تاکنون هیچ کاری برای حل مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نکردند و همچنان نیز ادامه دارد چرا؟
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
0
1
مدیران بانک ها دولتی و هم خصوصی از بهمن ماه سال 1400 تاکنون وام 50 و 100 میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی ندادند تاکنون هزاران بار هم اعتراض کرده ایم ولی متاسفانه هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و نبوده است چرا؟
و دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس هم از بهمن ماه سال 1400 تاکنون هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
0
1
افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان در سال 1401 برای حقوق بنده 5 میلیون 300 هزاز تومان می شود و اضافه شده است سوال بنده این است که چرا برای بنده مقومات 3 ماهه فروردین، اردیبهشت وخرداد ماه را با حقوق دی ماه سال 1401 مبلغ 4 میلیون 800 هزار تومان واریز کردند چرا؟
مقومات تیر و مرداد ماه سال 1401 هم تاکنون برای بنده واریز نکردند چرا؟
اعتراض هم می کنم متاسفانه هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
2
بازنشستگان برای تامین مایحتاج اساسی زندگی با مشکلات جدی روبرو هستند
افزایش قیمت کالاها به ویژه در حوزه غذا و دارو بر زندگی تمامی اقشار به ویژه بازنشستگان تأثیر منفی گذاشته است و باید همسان سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان مورد توجه قرار گیرد.
در سال گذشته با توجه به حذف نرخ ارز ترجیحی شاهد افزایش قیمت کالا‌ها به ویژه در حوزه غذا و دارو بودیم و این امر بر زندگی تمامی اقشار به ویژه بازنشستگان تأثیر منفی گذاشته است. این قشر زحمتکش برای تأمین مایحتاج اساسی زندگی خود دچار مشکل جدی شده‌اند.
بازنشستگان سرمایه‌های اساسی نیروی انسانی کشور و آیینه تمام نمای شاغلین هستند لذا از شما انتظار داریم در خصوص همسان‌سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان دستور جدی صادر کنید.
مشکلات از مجلس است
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
0
5
ریشه مشکلات در مجلس و قوانین ناقص است
تاراج اموال عمومی به نام اصل 44 و فساد واگذاریها ، محصول مچلس است
مجلس عامل اصلی تورم است
قوانین ناقص و نظارت ناقص مجلس
سوء استفاده نمایندگان مجلس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
0
5
سوء استفاده نمایندگان مجلس و عمق فاجعه خصوصی سازی را با این مثال متوجه میشوید :
جناب آقای فولادگر ( دکتر فولادگر !! ) ، سالها در سیستم دولتی بوده اند .
بعد به مجلس رفته و رییس کمیسیون اصل 44 (واگذاریها) شده و طرفدار سینه چاک خصوصی سازی ( حراج اموال مردم ) شده اند . معادن بی نظیر سنگ آهن مانند گل گهر سیرجان را چوب حراج زده و به شرکتهای خاص هدیه کرده اند .
امروز هم خودشان رییس هیات مدیره شرکت گل گهر شده اند و میلیاردها درامد و پاداش مختلف دارند .
حقوق و درامد مادام العمر نمایندگی مجلس و ... هم به کنار
حالا صنایع و معادن بی نظیر و ثروتساز دولت از دست رفته اند .
کسری بودجه و تورم مانده برای دولت و مردم ...
آقایان هم با حقوقهای میلیاردی ...
عمق فاجعه خصوصی سازی را متوجه میشوید ؟ !
بازنشسته مخابرات منطقه تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
0
2
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
قانون برای شکایت کردن وجود دارد، اما اجرا نمی‌شود
قانون برای اعتراض کردن وجود دارد، اما اجرا نمی‌شود
در سال 1394 از اداره کار و در 1396 از دیوان عدالت اداری شکایت و اعتراض کردم که متاسفانه به بهانه های مختلف شکایت و اعتراض بنده را رد کردند
پول شبکاری بنده را از مهرماه سال 1389 الی آذر ماه سال 1391 متاسفانه در تاریخ 1397/04/25 واریز شده است چرا؟
پول اضافه کاری بنده را از آبان ماه سال 1389 الی آذر ماه سال 1392 متاسفانه در تاریخ 1397/04/25 پرداخت شده است چرا؟ سوال اینجاست که آیا مسئولین، مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس خودشان بودند این بی قانونی و بی عدالتی تحمل می کردند و تحمل می کنند.
بازنشسته مخابرات منطقه تهران
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان