تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۲

روتین مراقبت از پوست صورت

داشتن پوستی خوب و زیبا و شاداب نیاز به روتین مراقبت از پوست صورت دارد. این مسئله برای همه مهم است چراکه در ظاهر و زیبایی تاثیر زیادی دارد و این اهمیت هنگامی‌ بیش‌تر می‌شود که مسئله پوست صورت در میان باشد.

روتین مراقبت از پوست صورت

رویداد۲۴  نازآفرین جمشیدی: داشتن ظاهر و صورتی زیبا و شاداب خواست همه است و پوست تاثیر بسیار زیادی در این زیبایی دارد. حتما شما هم افرادی را دیده‌اید که پوستی بسیار شاداب و صاف دارند و این موضوع تا چه اندازه روی زیبایی آن‌ها تاثیر گذاشته است.

به گزارش رویداد۲۴ موضوع مهم این‌جاست که داشتن پوستی شاداب و زیبا نیازمند مراقبت است و به‌آسانی هم به دست نمی‌آید. درواقع مراقبت از پوست کاری است روزانه و روتین و همیشگی که شاید در ابتدا کمی برایتان گیج‌کننده و حتی دشوار باشد.

در این‌جا باید به نکته‌ای مهم اشاره کنیم و آن هم این است که سرخود و تنها به این دلیل که فلان دوستتان از فلان محصول استفاده کرده است و نتایج خوبی روی پوستش دیده است از محصولی برای پوستتان استفاده نکنید.

هر پوستی نیازمند محصولات خاص خود است که از میان برند‌های گوناگون هم تنه شماری محدود با آن سازگار خواهد بود.


بیشتر بخوانید: چه پوستی، چه غذایی؟


در این نوشته می‌خواهیم شما را با ترتیب محصولات مراقبتی پوست آشنا کنیم. اگر شما هم می‌خواهید پوستی زیبا و شاداب داشته باشید باید برای آن وقت بگذارید و تلاش کنید.

مراحل روتین مراقبت از پوست

نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که پوست در روز و شب نیازمند مراقبت‌های ویژه و مخصوص به خود است و این دو نباید دارای روتین مراقبت‌های یکسانی باشند.

روتین مراقبت از پوست در روز

توجه داشته باشید این روتین پوستی که در این‌جا به ترتیب نام می‌بریم برای کسانی است که به شکل حرفه‌ای می‌خواهند از پوستشان مراقبت کنند.

روتین باید به این شکل باشد:

استفاده از پاک‌کننده صورت، تونر، سرم صورت، کرم دور چشم، درمان لک‌های پوستی، مرطوب‌کننده، روغن صورت، ضدآفتاب

روتین مراقبت از پوست چرب

روتین شب باید به این صورت باشد:

استفاده از پاک‌کننده صورت، تونر، سرم صورت، کرم دور چشم ویژه برای شب، درمان لک‌های پوستی، مرطوب‌کننده، رتینول، روغن صورت.

به گزارش رویداد۲۴ همان‌گونه‌که گفتیم این روتین برای همه مناسب نیست و تنها برای کسانی کاربرد دارد که به شکلی ویژه به پوست صورت خود اهمیت می‌دهند.

باید بدانید شما همیشه به یک روتین هشت مرحله‌ای برای مراقبت از پوستتان نیاز ندارید. پوست صورت اغلب افراد با استفاده از محصولات کم‌تر، نتایج بهتری نشان می‌دهد؛ بنابراین اگر در این مسیر تازه‌کار هستید، زیاد به خودتان سخت نگیرید و مراحل روتین مراقبت پوستی را به این ترتیب برای خودتان ساده‌تر کنید: پاک‌کننده، مرطوب‌کننده، ضد آفتاب.

اگر پوست شما نرمال است و مشکلی مانند چربی یا خشکی زیاد و لک و آکنه ندارید همین چند مورد برای مراقب از آن کافیست.

اگر پوست شما خشک است می‌توانید برای لطافت بیش‌تر پوست، از یک روغن صورت یا سرم آبرسان نیز در کنار سه محصول اشاره‌شده استفاده کنید.

اگر پوستی دارید که هر روز با شمار زیادی جوش روی آن روبه‌رو می‌شوید و از این موضوع ناراحت و دلگیرید به روتین مراقبت پوست خود یک رتینوئید یا تونر ضد آکنه بیفزایید. بهتر است مراحل روتین پوستی را کم‌کم و ساده‌سازی کنید و به شکلی پیوسته ادامه دهید. اگر این کار را انجام دهید خواهید دید که چه تاثیر شگرفی روی پوستتان خواهید دید.

مراحل انجام روتین پوستی

استفاده از پاک‌کننده

همواره در ابتدا و پیش از آن‌که بخواهید مراقبت و روتین پوستتان را شروع کنید آرایشتان را پاک کنید. برای این‌که ترکیبات به درستی جذب شوند، پوست شما باید تمیز و بدون هرگونه چربی و آلودگی باشد.

اگر می‌خواهید مراحل روتین پوستی را به درستی انجام دهید، بهتر است برای پاک کردن صورت از یک روغن پاک کننده صورت استفاده کنید که بدون از بین بردن چربی طبیعی پوست، تمام آرایش صورت را پاک کند. سپس پاکسازی را با یک پاک کننده فومی یا کرمی ملایم ادامه دهید (به‌ویژه اگر پوست مستعد آکنه دارید). سپس صورت خود را بشویید.

استفاده از تونر

ترکیبات تونر‌ها در گذشته اصلا خوب نبودند و به دلیل داشتن الکل به پوست آسیب می‌زدند و آن را خشک می‌کردند، اما امروزه ترکیبات آن‌ها متفاوت شده است و محصولیست که در اصل صورت شما را برای جذب بهتر سایر محصولات مراقبتی آماده می‌کند.

شما می‌توانید از یک تونر آبرسان استفاده کنید که به سلول‌های پوست کمک می‌کند تا آب ازدست‌رفته به هنگام شست‌وشو و خشک کردن پوست را جایگزین کند. بعد از پاکسازی پوست، هر صبح، هر شب یا روزانه در دو نوبت روی پوست تمیز و خشک خود تونر بزنید. توجه داشته باشید که مفهومی به نام رطوبت‌رسانی بیش از حد برای هیچ نوع پوستی وجود ندارد. اصولاً رطوبت، صورت شما را باطراوت می‌کند. پس برای حفظ طراوت و شادابی صورت خود تونر را فراموش نکنید.

هنگامی‌که با پاک‌کننده صورتتان را تمیز کردید نوبت به زدن تونر است. آن را بزنید و حتما شکیبا بمانید تا کامل روی پوست شما خشک شود. از تونر یک شب در میان استفاده کنید. اگر می‌خواهید شب از رتینول استفاده کنید یک روز در میان از این محصول استفاده کنید.
سرم پوست
شاید بسیاری از شما در کمد خود سرم پوست داشته باشید، اما چگونگی استفاده از آن را ندانید.

به گزارش رویداد۲۴ باید بدانید سرم‌های پوستی در واقع محصولاتی سرشار از مواد مغذی، ترکیبات آب‌رسان و آنتی‌اکسیدان‌ها با غلظت بالا هستند که به محض استفاده، سلامت پوست را تقویت می‌کنند.

کرم دور چشم

در مقایسه با مرطوب‌کننده ها، کرم‌های دور چشم سبک‌تر و رقیق‌تر هستند؛ بنابراین باید آن‌ها را پیش از مصرف روغن‌ها و انواع کرم‌ها استفاده کنید. توجه داشته باشید برای استفاده از مراقبت‌های پوستی یک قاعده کلی وجود دارد و آن این است که ابتدا سبک‌ترین محصول و سپس سنگین‌ترین را استفاده کنید.

همه می‌دانیم که کرم‌های دورچشم بسیار گرانند، چون مدعی از بین بردن چروک‌های اطراف چشم می‌شوند، اما باید بگوییم اگر به شکل مرتب و روزانه از مرطوب کنند و ضدآفتاب استفاده کنید نیازی به کرم دورچشم نخواهید داشت.

درمان لک‌های پوستی

بهتر است برای درمان لکه‌های پوستی از محصولات مربوط به این کار و در شب‌ها بهره بگیرید، چون در درازای شب بدن فرصت ترمیم خود را پیدا می‌کند و این محصولات می‌توانند تاثیر بیش‌تری داشته باشند.

البته اگر در حال حاضر از تونر ضد آکنه استفاده می‌کنید و یا قصد دارید از رتینول برای لایه برداری پوست خود استفاده کنید، بهتر است به جای شب، در هنگام صبح از محصولات ضد لک استفاده کنید تا پوست خود را ناگهان تحریک نکنید.

مرطوب‌کننده

یکی از مهم‌ترین محصولاتی که در روتین پوستی وجود دارد مرطوب‌کننده است. مرطوب‌کننده تنها محصولی است که باعث می‌شود سد محافظتی پوست که مسئول زیبایی و طراوت چهره شماست، سالم بماند. همچنین مرطوب‌کننده نه تن‌ها پوست را آب‌رسانی می‌کند بلکه با به دام انداختن سایر محصولات مراقبتی، به جذب و اثربخشی بهتر آن‌ها نیز کمک می‌کند.

رتینول

رتینوئید اصطلاح عمومی برای تمام مشتقات ویتامین A است. این ویتامین به ژرفای پوست نفوذ می‌کند و با تسریع جایگزینی سلول‌های مرده پوست با سلول‌های تازه سبب می‌شوند که بدن شما با گذشت زمان، پوستی شاداب‌تر، نرم‌تر و با چروک کم‌تر تولید کند.

روغن‌ها

روغن‌ها محصولات مهمی‌اند که بسیاری از ما از عملکرد آن‌ها آگاهی کافی نداریم. باید بدانید تمام محصولات مراقبتی و مرطوب‌کننده‌ای را که شما روی صورت خود استفاده کرده‌اید، به دام می‌اندازند تا از تبخیر سریع آن‌ها جلوگیری کنند. روغن‌ها به خودی خود پوست شما را مرطوب نمی‌کنند، اما وقتی که آن‌ها را بر روی سایر محصولات مراقبتی استفاده می‌کنید سبب افزایش اثربخشی روتین مراقبتی شما شده و در عین حال پوست را نرم و لطیف می‌کنند.

ضدآفتاب

آخرین و مهم‌ترین مرحله از روتین مراقبتی پوست ضدآفتاب است. کرم ضدآفتاب برای محافظت از پوست استفاده می‌شود و مانند یک سرباز از سلول‌های پوستی در برابر پرتو‌های آسیب‌رسان ماوراء بنفش و حتی نور مرئی (در مورد ضد آفتاب رنگی) محافظت می‌کند. ضدآفتاب‌ها درواقع تنها نقش محافظت‌کننده از پوست شما را برعهده دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
پیشخوان