تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
حسین کروبی:

همه موافق رفع حصر هستند، اما کسی مسئولیت را گردن نمی‌گیرد/ تنها مشکل مهدی کروبی اعمال حصر غیرقانونی ست نه مشکل سلامتی

حسین کروبی گفت: همگی موافق برداشته شدن حصر هستند؛ هم روسای قوای قبلی و هم روسای قوای فعلی کشور اما می‌گویند که شرایط به گونه‌ای است که امکان رفع حصر وجود ندارد. در کل کسی مسئولیت رفع حصر را گردن نمی‌گیرد.

همه موافق رفع حصر هستند، اما کسی مسئولیت را گردن نمی‌گیرد/  تنها مشکل مهدی کروبی اعمال حصر غیرقانونی ست نه مشکل سلامتی

رویداد۲۴ به گزارش شبکه شرق، حسین کروبی در مصاحبه‌ای از ۱۳ سال حصر، وضعیت مهدی کروبی و فضاسازی‌های تخریبی علیه محصورین گفته است. بخش‌هایی از این مصاحبه را در اینجا می‌خوانید:

باید از افرادی، چون غلامحسین کرباسچی، محمد قوچانی و... که ایشان را به تازگی ملاقات کرده اند درباره وضعیت ذهنی و آلزایمر داشتن یا نداشتن مهدی کروبی سوال کنید.

طبیعی است وضعیت آقای کروبی با یک جوان ۳۰ ساله فرق داشته باشد، اما کاملا از نظر ذهنی سلامت هستند و خاطرات دور و دراز را کاملا به یاد دارند.

من انگیزه این افراد و جریانات را متوجه نمی‌شوم. شاید نگران موضع‌گیری‌های آقای کروبی هستند و می‌خواهند در زمان انتشار بیانیه‌ها و صحبت‌های ایشان بگویند، «کروبی حواس کافی ندارد.» شاید هم نگران محبوبیت بالای محصورین در افکار عمومی هستند و از طریق این حاشیه‌سازی‌ها به‌زعم خود تلاش می‌کنند به محبوبیت آن‌ها خدشه وارد سازند.

پدرم از نظر روحی و روانی و فکری، مشکل خاصی ندارند و کاملا سالم هستند. تنها مشکل ایشان اعمال یک حصر غیرقانونی، غیرشرعی و غیراخلاقی است.

تا ۴-۳ سال قبل، شرایط حصر بسیار سخت بود. به گونه‌ای که حتی خانواده تنها هفته‌ای یک‌بار فرصت ملاقات با آقای کروبی را داشتند.۳ - ۲ سالی است که شرایط کمی بهتر شده است. ماهواره نصب شده و خانواده هر زمان که بخواهند، می‌توانند ملاقات داشته باشند.

برخی دوستان‌شان هم با موافقت نهاد‌های امنیتی می‌توانستند دیدار داشته باشند. البته برخی از این افراد به دلیل فعالیت‌های سیاسی که داشتند از ملاقات آقای کروبی محروم شدند. نمونه بارزش آقای الیاس حضرتی است که به خاطر مطالبی که روزنامه اعتماد درباره رخداد‌های اعتراضی اخیر منتشر می‌کرد و قرارگاه ثارالله از ایشان ناراضی بود، امکان ملاقات پیدا نکردند. حدود ۷ ماه است که آقای حضرتی ممنوع‌الملاقات شده است.

ایشان معتقدند که زندانی حکومت هستند و می‌گویند: «اگر حکومت بخواهد گشایشی در حصر داشته باشد من از آن استقبال می‌کنم. اگر اجازه داشتن تلفن، ماهواره و... را به من بدهند از آن استفاده می‌کنم. خودم نباید خودم را زندانی کنم و محدودیت‌های بیشتری برای خودم اعمال کنم.»

گفتگو‌ها (درباره حصر) در سطح سران سه قوه و اعضای شورای امنیت ملی بوده است. زمانی که با این مسوولان صحبت می‌کنیم، می‌گویند، حصر دست آن‌ها نیست و اختیاری ندارند. همگی موافق برداشته شدن حصر هستند؛ هم روسای قوای قبلی کشور و هم روسای قوای فعلی کشور صراحتا خود را طرفدار رفع حصر معرفی کرده‌اند. در عین حال، اما می‌گویند که شرایط به گونه‌ای است که امکان رفع حصر وجود ندارد. در کل کسی مسوولیت رفع حصر را گردن نمی‌گیرد.

آقای روحانی اشاره کردند، هیچ مصوبه‌ای در شورای عالی امنیت ملی وجود نداشته است، فقط یک کاغذی در حد یک کف دست، توسط جلیلی درباره آغاز حصر خوانده شد و پس از آن آقایان کروبی و موسوی وارد حصری شدند که تا به امروز ادامه داشته است. آقای روحانی در ادامه درباره نشستی که پس از آن حصر آغاز شده، می‌گوید من چشم انداختم ببینم، چه کسی این نامه را نوشته، دیدم حتی نامه تایپ‌شده نیست و دست‌نویس است. سعید جلیلی نامه را خوانده و پس از آن روند حصر آغاز می‌شود.

آقای کروبی از طریق ماهواره و سایت‌ها و کانال‌ها در جریان ریز اخبار و رخداد‌های کشور هستند. هم کیهان و «اعتماد» را مطالعه می‌کند و هم هرروز برنامه‌های ماهواره‌ای و دیدگاه‌های دیگر را مرور می‌کنند. ایشان حتی در جریان ریز قیمت اقلام مصرفی و کالا‌های مصرفی مردم هستند. آقای کروبی زمانی که مصایب مردم را می‌بینند بسیار متاسف و ناراحت می‌شوند. بار‌ها گفته‌اند که «متوجه نمی‌شود مسوولان چه می‌کنند.»

بار‌ها از دهان ایشان شنیده‌ام: «۱۲۰۰ سال روحانیت آبرو جمع کرد باید مراقب بود در عرض چند سال این آبرو بر باد نرود. از زمان شیخ مفید و صدوق بیش از هزار سال روحانیت آبرو جمع کرد، نباید با شیوه حکمرانی این آبرو به زمین ریخته شود.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مهدی کروبی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
3
2
مسافرت واستخر وبهترین پزشکان که میروید زندگی لاکچری هم دارید دیگه چی میخواهید بشین سرجات وساکت شو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
1
3
مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات از سال 1400 تاکنون در سراسر کشور ثابت کرد که در کشور قانون و عدالت وجود ندارد.
مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات از سال 1400 تاکنون در سراسر کشور ثابت کرد که در کشور دولت و مجلس وجود ندارد.
جمعی از بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
0
2
سلام استان تهران که هیچ پرداخت معوقاتی برای بازنشستگان نداشته از دی ماه ۱۴۰۰ تا کنون
مشکلات بازنشستگان مخابرات امروز نتیجه ناکارآمدی و عملکرد مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران بوده است.
از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون در مورد مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور و از طریق مخایرات ما و هم همه رسانه های داخلی اطلاع رسانی کرده ایم ولی متاسفانه تاکنون هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو در مورد مشکلات ما بازنشستگان مخابرات نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
جمعی از بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
1
4
دل ملت به حال کروبی نمی سوزه چون به وقتش کروبی دلش برای مردم ذره ای نسوخت!
سید حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
2
3
رهبری نمی خواه حصر را متوقف کند.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان