تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

مزایای قهوه صبح‌گاهی

مزه قهوه برای بسیاری از مردم دنیا خوشایند است بنابراین از آن زیاد استفاده می‌کنند اگر شما هم این‌گونه‌اید باید بدانید مصرف این نوشیدنی خوش‌بو و خوش‌مزه در صبح برایتان سودمند است.

مزایای قهوه صبح‌گاهی

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: یکی از پررونق‌ترین و پرطرفدارترین نوشیدنی‌های دنیا قهوه است که در همه کشور‌ها هم مصرف می‌شود و مردم به آن علاقه زیادی دارند.

همان‌گونه‌که می‌دانید قهوه به روش‌های گوناگون درست می‌شود و هر شکل و نوع آن هم افراد خاصی را به خود می‌خواند. برخی آن را با شکر دوست دارند و برخی با شیر و برخی دیگر تلخ.

قهوه سرشار از پلی فنول است و اثرات سودمند آن با این ترکیبات مرتبط است.

به گزارش رویداد۲۴ روزانه بیش از ۲.۲۵ میلیارد فنجان قهوه در سراسر جهان نوشیده می‌شود و خبر خوب این است که این نوشیدنی صرفا به شما احساس دلپذیر سرازیر شدن کافئین در بدن‌تان را نمی‌دهد. محققان دانشگاه هاروارد هفته گذشته دریافتند که نوشیدن قهوه و چای بیش‌تر می‌تواند به شما کمک کند عمر طولانی‌تری داشته باشید.

نتیجه آن مطالعه نشان داد که بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع ۲ اگر نوشیدنی‌های شیرین را کنار بگذارند و تا ۶ فنجان قهوه در روز بنوشند کم‌تر دچار مرگ زودرس خواهند شد.

براساس نتیجه آن بررسی خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نیز در مصرف کنندگان قهوه تا ۱۸ درصد کاهش یافته بود.

قهوه صبح‌گاهی

در واقع، قهوه فواید زیادی برای سلامتی دارد. دکتر «سارا بری» از دپارتمان علوم تغذیه در کینگز کالج لندن می‌گوید: «شواهد نشان می‌دهند افرادی که قهوه می‌نوشند عمر طولانی‌تری دارند و کم‌تر به بیماری قلبی مبتلا شده و نرخ ابتلا به سرطان کم‌تری در مقایسه با افرادی که قهوه نمی‌نوشند را دارند».

قهوه سرشار از پلی فنول است و احتمالا اثرات مفید آن با این ترکیبات مرتبط است. بنابراین، قهوه جوش خود را آماده کرده و از یک فنجان قهوه لذت برده و در عین حال با فواید بی‌شمار این نوشیدنی آشنا شوید.

این تنها بحث هاروارد نیست که نشان می‌دهد قهوه می‌تواند ساعت درونی شما را افزایش دهید.

نتیجه تحقیقات منتشر شده در مجله اروپایی قلب و عروق نشان داد نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز با طول عمر بیشتر مرتبط است. این امر در مورد قهوه آسیاب شده، فوری و بدون کافئین نیز صدق می‌کند.

«پیتر کیستلر» از موسسه تحقیقات قلب و دیابت بیکر استرالیا می‌گوید: «نتایج نشان می‌دهد که مصرف متوسط قهوه آسیاب شده، فوری و بدون کافئین باید بخشی از یک سبک زندگی سالم در نظر گرفته شود».

مزایای قهوه صبح‌گاهی

فواید قهوه برای کلیه

کلیه‌های‌تان ممکن است از شما برای نوشیدن آمریکانو قدردانی کنند. یافته‌های منتشر شده دانشگاه جان هاپکینز در ایالات متحده نشان داد که یک فنجان قهوه در روز می‌تواند خطر آسیب حاد کلیه را کاهش دهد. ترکیبات موجود در قهوه یا نوشیدنی‌هایی که با کافئین ترکیب شده‌اند از عملکرد کلیه حمایت می‌کنند. «چیراگ پاریخ» نویسنده مقاله مرتبط با این مطالعه می‌گوید: «مطالعه اپیدمیولوژیک من مبارزه با آسیب حاد کلیه را به فواید سلامتی ناشی از نوشیدن قهوه اضافه می‌کند».

کاهش خطر مرگ و میر

درباره قهوه پژوهشی مشترک میان دانشگاه پزشکی در گوانگژوی چین و بانک زیستی بریتانیا انجام شده است که نشان می‌دهد بزرگ‌سالانی که ۱.۵ تا ۳.۵ فنجان قهوه در روز می‌نوشند و این عادت را در درازای ۷ سال ادامه داده‌اند احتمال فوت و مرگ‌ومیر کم‌تری دارند.

بیش از ۱۷۱۰۰۰ شرکت کننده در این مطالعه حضور داشتند و پژوهش‌گران دریافتند افرادی که قهوه می‌نوشیدند ۱۶ تا ۲۱ درصد کم‌تر از شرکت کنندگانی که قهوه نمی‌نوشیدند ظرف مدت هفت سال پس از انجام این مطالعه با خطر مرگ روبه‌رو شده بودند.


بیشتر بخوانید:  از دیسفوریا پیش از قاعدگی چه می‌دانید؟


دیسکینزی یک بیماری نادر است که با انقباضات و حرکات غیر ارادی مشخص می‌شود. پزشکان مؤسسه مغز پاریس پرونده کودکی را منتشر کردند که از این عارضه رنج می‌برد، اما به دلیل نوشیدن قهوه توانست به زندگی عادی خود بازگردد. همان تیم پژوهشی مطالعه‌ای را بر روی بیماران مبتلا به دیسکینزی انجام داد. آنان در یک کارآزمایی دریافتند که ۸۷ درصد از شرکت کنندگان با نوشیدن قهوه علائم‌شان بهبود یافته بود و یا حتی این نشانه‌ها به طور کامل از بین رفته بودند.

تقویت مغز

به گزارش رویداد ۲۴ شاید برایتان جالب باشد که بدانید نوشیدن قهوه می‌تواند به تقویت مغز کمک کند. براساس نتیجه تحقیقات در حال انجام ازسوی موسسه اطلاعات علمی در ایالات متحده نوشیدن قهوه می‌تواند خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را تا ۳۰ درصد به ویژه در مردان کاهش دهد. در حالی که در حال حاضر هیچ درمانی برای آلزایمر وجود ندارد مطالعه‌ای انجام شده ازسوی دانشگاه ادیت کوان استرالیا نشان داد شرکت کنندگانی که قهوه بیش‌تری مصرف می‌کردند نرخ کندتر زوال شناختی را تجربه کردند.

مزایای قهوه

تاثیر بر روی دیابت

نوشیدن قهوه نه تنها می‌تواند به بهبود دیابت نوع ۲ کمک کند بلکه محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد دریافتند که قادر است خطر ابتلا به این قاتل خاموش را کاهش دهد. شرکت کنندگان در مطالعه که مصرف قهوه خود را به میزان یک فنجان در روز طی یک دوره چهارساله افزایش دادند ۱۱ درصد کم‌تر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار داشتند.

کمک کننده قلب

نتیجه مطالعه‌ای که در مجله اروپایی قلب و عروق پیشگیرانه منتشر شده و توسط موسسه تحقیقات قلب و دیابت بیکر صورت گرفته نشان داد که مصرف حداکثر پنج فنجان قهوه در روز خطر نارسایی قلبی و سکته را کاهش می‌دهد. طبق نتیجه تحقیقات صورت گرفته دو تا سه فنجان قهوه در روز بهینه بود و خطر ابتلا به هر دو بیماری را تا حدود ۲۰ درصد کاهش داد.

تاثیر قهوه روی کبد

پژوهش‌ها نشان می‌دهد نوشیدن قهوه ممکن است از سرطان کبد جلوگیری کند. سازمان بهداشت جهانی نیز پس از بررسی بیش از ۱۰۰۰ مطالعه اثرات محافظتی قهوه برای سرطان کبد را مورد تایید قرار داده است. قهوه چه فوری، چه فیلتر شده یا اسپرسو علاوه بر محافظت از کبد خطر فیبروز و سیروز کبد را نیز کاهش می‌دهد.

تقویت DNA

تاکنون دانش پزشکی نتوانسته است DNA را ترمیم کند بنابراین این موضوع امروز شدنی نیست. اما مشخص شده که نوشیدن قهوه آن را در شرایط بهتری نگه می‌دارد و آسیب سلولی را کاهش می‌دهد. آسیب DNA می‌تواند منجر به سرطان شود. نتیجه مطالعه‌ای صورت گرفته توسط دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس که در مجله تغذیه و سرطان منتشر شد نشان داد که قهوه از DNA در برابر سرطان کبد، رحم و روده بزرگ محافظت می‌کند. مطالعه صورت گرفته دیگری در سرویس ملی غربالگری سلامت در اسلو در نروژ که نتیجه آن در مجله Cancer Causes & Control منتشر شده نشان می‌دهد که قهوه خطر ابتلا به سرطان ریه را کم می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
پیشخوان