تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۲۲ آذر ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳

هرسال میلادی که فرا می‌رسد، صنعت سینمای جهان آثار جذاب و دیدنی را تولید می‌کند، که در نگاه مخاطب‌های مختلف جذاب به نظر می‌رسند. اکنون زمان مرور مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ میلادی است.

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: در میان موردانتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ هم دنباله‌هایی مثل تلماسه ۲، ایندیانا جونز ۵، جیغ ۶، مأموریت غیرممکن ۷ و سریع و خشن ۱۰ به چشم می‌خورند و هم آثار اقتباسی همچون فیلم Killers of the Flower Moon با بازی لئوناردو دی‌کاپریو. اوپنهایمر به‌عنوان اثر تازه‌ی کریستوفر نولان، انیمیشن جدید مرد عنکبوتی، نگهبانان کهکشان ۳ به کارگردانی جیمز گان، چند فیلم از دنیای سینمایی دی سی، انیمیشن ماریو، فیلم Barbie از گرتا گرویگ، انیمیشن Elemental استودیو پیکسار و همین‌طور آثار دیگری از دنیای سینمایی مارول فقط تعدادی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ به شمار می‌آیند.

در این فهرست فیلم‌هایی را خواهید دید که هرکدام از آن‌ها می‌توانند برای گروهی از مخاطب‌ها در جهان هیجان‌انگیز و مورد انتظار محسوب شوند.

فیلم سینمایی ناپلئون ۲۰۲۳

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳

فیلم سینمایی ناپلئون که اخیراً پخش شده است، توجه مخاطبان سینمایی جهان را جلب کرده است. این فیلم که در سال ۲۰۲۳ به کارگردانی ریدلی اسکات و نویسندگی دیوید اسکارپا ساخته شد، یک فیلم زندگینامه‌ای درباره مشهورترین چهره تاریخ اروپا یعنی ناپلئون است. در این فیلم بازیگرانی همچون واکین فینیکس، ونسا کربی، بن مایلز و... حضور دارند. ریدلی اسکات یکی از فیلم‌سازان مشهور است که خالق برخی از مهم‌ترین و جریان‌سازترین فرنچایز‌های تاریخ سینما همچون «بیگانه» و «بلید رانر» است و آثار بزرگی، چون گلادیاتور، گنگستر آمریکایی و مریخی را در کارنامه خود دارد. این فیلم تاریخی به شکلی عالی جاه طلبی، خودخواهی، عشق و تاریخ فرانسه را روی صحنه برده است.

فیلم عملیات فورچون: ترفند جنگی

بهترین فیلم‌های سینمایی ۲۰۲۳

کارگردان: گای ریچی
نویسندگان: آیون اتکینسون، مارن دیویز و گای ریچی
بازیگران: آبری پلازا، جیسون استاتهام و هیو گرانت
تاریخ اکران: ۳ ژانویه ۲۰۲۳ (۱۳ دی ۱۴۰۱)

Operation Fortune: Ruse de guerre یک فیلم جاسوسی اکشن و کمدی است که آبری پلازا، بازیگر سریال Parks and Recreation و فیلم Ingrid Goes West در این اثر ریچی نقش سارا فیدل را بازی می‌کند. اورسن فورچون با نقش‌آفرینی استاتهام درکنار سارا برای جلوگیری از دست پیدا کردن یک فرد بسیار ثروتمند به سلاحی خطرناک، ستاره‌ی سینمایی محبوب مرد پولدار را پیدا می‌کنند تا موفق به گول زدن او شوند. البته که نقشه همیشه به‌صورت عالی پیش نمی‌رود.

فیلم مگان 3

بهترین فیلم‌های سینمایی ۲۰۲۳

کارگردان: جرارد جانستون
نویسنده: آکلا کوپر
بازیگران: الیسون ویلیامز و جنا دیویس
تاریخ اکران: ۶ ژانویه ۲۰۲۳ (۱۶ دی ۱۴۰۱)

مگان نسخه‌ای متفاوت از قصه‌ی عروسک قاتل را روایت می‌کند. این‌جا با یک عروسک هوشمند و تقریبا هم‌قد یک دختربچه سر و کار داریم که می‌تواند تبدیل به بهترین دوست او شود. چه اتفاقی رخ می‌دهد اگر عروسک هوشمند دیگر از دستور‌ها طبعیت نکند؟ چه می‌شود اگر تمایل او به محافظت مطلق از دختربچه کار را به جایی برساند که او به‌خاطر دخترک از انجام هیچ جنایتی ابا نداشته باشد؟

فیلم شماها

بهترین فیلم‌های سینمایی ۲۰۲۳

کارگردان: کنیا بریس
نویسندگان: جونا هیل و کنیا بریس
بازیگران: جونا هیل و ادی مورفی
تاریخ اکران: ۲۷ ژانویه ۲۰۲۳ (۷ بهمن ۱۴۰۱)

به گزارش رویداد۲۴ داستان فیلم You People درباره‌ی یک پسر سفیدپوست به اسم ازرا است که می‌خواهد با دختری سیاه‌پوست ازدواج کند. آشنایی این دو خانواده به سرعت شخصیت‌های مختلف را به سبک‌های گوناگون به چالش می‌کشد. چرا که تفاوت‌های فرهنگ و همین‌طور تفاوت نسل نسل‌ها سبب می‌شوند که آن‌ها نتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون مشکل با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

فیلم استخر ابدیت Infinity Pool 

بهترین فیلم‌های سینمایی ۲۰۲۳

کارگردان: برندون کراننبرگ
نویسنده: برندون کراننبرگ
بازیگران: میا گاث و الکساندر اسکاشگورد
تاریخ اکران: ۲۷ ژانویه ۲۰۲۳ (۷ بهمن ۱۴۰۱)

تریلر فیلم Infinity Pool از قتل، آثار هنری مربوط‌به بدن انسان و فوران خون تا ماسک‌های ترسناک و به جنون رسیدن شخصیت‌ها را نشان می‌دهد. ظاهرا حتی طی لحظاتی که کاراکتر‌ها فقط دور یک میز نشسته‌اند و با یکدیگر حرف می‌زنند، حجم دروغ‌های جریان‌یافته بین آن‌ها دلهره‌آور به نظر می‌رسد. با فیلم عجیبی سر و کار داریم که در آن کاراکتر‌ها می‌توانند در صورت پرداخت مبلغ لازم، مرگ خود را تماشا کنند.

فیلم در کلبه را بزن Knock at the Cabin 

بهترین فیلم‌های سینمایی ۲۰۲۳

کارگردان: ام. نایت شامالان
نویسندگان: ام. نایت شامالان، استیو دزمند و مایکل شرمن
بازیگران: دیو باتیستا، روپرت گرینت و جاناتان گراف
تاریخ اکران: ۳ فوریه ۲۰۲۳ (۱۴ بهمن ۱۴۰۱)

افرادی که با سلاح سرد به کابین حمله کرده‌اند، به خانواده‌ی سه‌نفره می‌گویند که باید یک نفر را از بین خود برای فدا کردن انتخاب کنند. هرچه‌قدر که این انتخاب طول بکشد، افراد بیشتری در سرتاسر جهان به‌خاطر فجایع مختلف می‌میرند. هیچ‌کس ظاهرا راهی برار فرار از کلبه ندارد و آن‌طور که اخبار نشان می‌دهد، زنده ماندن اعضای هر سه عضو خانواده‌ی سه‌نفره واقعا هم‌معنی با مرگ تعداد بسیار زیادی از آدم‌ها است.

فیلم  مرد مورچه‌ای و زنبورک: کوانتومانیا

بهترین فیلم‌های سینمایی ۲۰۲۳

کارگردان: پیتون رید
نویسنده: جف لاونس
بازیگران: پل راد، اونجلین لیلی و جاناتان میجرز
تاریخ اکران: ۱۷ فوریه ۲۰۲۳ (۲۸ بهمن ۱۴۰۱)

این سفر آن‌ها را با مواردی روبه‌رو می‌کند که فراتر از تمام تصورات‌شان است. تریلر فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania هم به خوبی نشان می‌دهد که اثر نام‌برده شامل برخی از عجیب‌وغریب‌ترین تصویرسازی‌های دنیای سینمایی مارول تا امروز می‌شود. با همه‌ی این‌ها قطعا نقطه‌ی اوج جذابیت‌های اثر برای تعداد زیادی از مخاطب‌ها حضور پررنگ کانگ فاتح در این فیلم ابرقهرمانی است؛ شخصیتی که توجه‌مان را اول در سریال Loki به خود جلب کرد.

فیلم Cocaine Bear (خرس کوکائینی)

بهترین فیلم‌های سینمایی ۲۰۲۳

کارگردان: الیزابت بنکس
نویسنده: جیمی واردن
بازیگران: کری راسل، کریستوفر هیویو و ری لیوتا
تاریخ اکران: ۱۷ فوریه ۲۰۲۳ (۵ اسفند ۱۴۰۱)

نیرو‌های پلیس، توریست‌ها، چند خلافکار، افراد بزرگسال و همین‌طور نوجوان‌ها همگی تحت تاثیر مصرف حجم زیادی از کوکائین توسط یک خرس سیاه‌رنگ ۲۲۶ کیلوگرمی قرار می‌گیرند. فیلم Cocaine Bear ماجرای مواجهه‌ی دلهره‌آور آن‌ها در جنگلی داخل ایالت جورجیا کشور آمریکا را به تصویر می‌کشد.

فیلم ۶۵ 

بهترین فیلم‌های سینمایی ۲۰۲۳

کارگردان‌ها: اسکات بک و برایان وودز
نویسندگان: اسکات بک و برایان وودز
بازیگران: آدام درایور و آریانا گرینبلات
تاریخ اکران: ۱۰ مارس ۲۰۲۳ (۱۹ اسفند ۱۴۰۱)


بیشتر بخوانید: بهترین فیلم‌های سینمایی هندی اکشن


این کره‌ی زمین حکمران‌های وحشتناک و قدرتمندی به نام دایناسور‌ها دارد که جان سالم به در بردن از دندان‌ها و چنگال‌های آن‌ها کار آسانی نیست. خلبان میلز با بازی آدام درایور از اسلحه و تجهیزات پیشرفته‌ی موجود در سفینه بهره می‌برد تا بلکه راهی برای نجات خود و کوآ پیدا کند.

فیلم John Wick: Chapter ۴ (جان ویک ۴)

بهترین فیلم‌های سینمایی ۲۰۲۳

کارگردان: چاد استاهلسکی
نویسندگان: شی هتن و مایکل فینچ
بازیگران: کیانو ریوز، لارنس فیشبرن و ایان مک‌شین
تاریخ اکران: ۲۴ مارس ۲۰۲۳ (۴ فروردین ۱۴۰۲)

در فیلم John Wick: Chapter ۴ خواهیم دید که جاناتان راهی برای خلاص شدن از خشم High Table پیدا کرده است. او باید رقیبی قدرتمند را شکست دهد تا دیگر مدام ۱۰‌ها قاتل در شهر‌های مختلف دنیا به‌دنبال نابود کردن وی نباشند. در این بین کارگردان تلاش زیادی به خرج می‌دهد تا مبارزات مسلحانه‌ی مختلف را به طرفدار‌ها ارائه کند. پس از این بابت خیال‌تان راحت. مثلا در بخشی از تریلر دیدیم که جان ویک سوار بر اسب و در صحرا مشغول شلیک به چند اسب‌سوار دیگر است.

فیلم Guardians of the Galaxy Vol. ۳ (نگهبانان کهکشان بخش ۳)

بهترین فیلم‌های سینمایی ۲۰۲۳

کارگردان: جیمز گان
نویسنده: جیمز گان
بازیگران: زوئی سالدانیا، الیزابت دبیکی و کارن گیلان
تاریخ اکران: ۵ می ۲۰۲۳ (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲)

به گزارش رویداد۲۴ بالاخره زمان خداحافظی رسید. جیمز گان که در سال ۲۰۱۴ میلادی با فیلم Guardians of the Galaxy انرژی زیاد و حس‌وحال ویژه‌ای را وارد MCU کرد، چند ماه دیگر به‌صورت رسمی و کامل با دنیای سینمایی مارول خداحافظی می‌کند. البته که همکاری بین گان و دیزنی همین حالا هم تمام شده است و او به‌صورت اختصاصی فعالیت حرفه‌ای خود را در شرکت Warner Bros. Discovery جلو می‌برد. گان حالا ریاست تیمی را بر عهده دارد که باید با خلاقیت مشغول سر و شکل دادن به فیلم‌ها و سریال‌های اقتباسی از روی کامیک‌های دی‌سی باشد.

فیلم Fast X (سریع و خشن ۱۰)

بهترین فیلم‌های سینمایی ۲۰۲۳

کارگردان: لویی لتریر
نویسندگان: جاستین لین و دن مازیو
بازیگران: وین دیزل، جیسون موموآ و جان سینا
تاریخ اکران: ۱۹ می ۲۰۲۳ (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲)

در هر حالت زنده ماندن شخصیت‌ها در شرایط مرگ حتمی، تاکید جنون‌آمیز وین دیزل روی خانواده و تصادف‌های تعداد زیادی از ماشین‌ها با هم دوباره امسال قدم به سینما‌ها می‌گذارند و استودیو صد‌ها میلیون دلار پول درمی‌آورد. این وسط همچنان انسان‌های زیادی می‌پرسند که دقیقا چه کسی اسم این فیلم‌ها را انتخاب می‌کند؟ اسامی بعضی از فیلم‌ها روی «سریع» (Fast) و بعضی از آن‌ها روی خشن (Furious) تاکید دارد.

فیلم Killers of the Flower Moon (قاتلان ماه کامل)

بهترین فیلم‌های سینمایی ۲۰۲۳

کارگردان: مارتین اسکورسیزی
نویسندگان: اریک راث و مارتین اسکورسیزی
بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، رابرت دنیرو و لیلی گلداستون
تاریخ اکران: ماه مِی سال ۲۰۲۳ میلادی

جسی پلمونس، جان لیسگو، لیلی گلداستون و برندن فریزر هم در این اثر نقش‌آفرینی می‌کنند. داستان درباره‌ی پرونده‌ی واقعی قتل زنجیره‌ای اعضای قبیله‌ی سرخپوستیِ اوسیج از اوکلاهاما در دهه ۱۹۲۰ میلادی است. Flower Moon (ماه گل) به اولین ماه کامل در ماه مِی سال میلادی اشاره دارد. چرا که در حوالی این بازه‌ی زمانی، گل‌های زیادی شکوفه می‌دهند. این‌جا با یک فیلم اقتباسی با موضوعی جدی روبه‌رو هستیم که خشونت، نژادپرستی و صدالبته طمع برای ثروت را به تصویر می‌کشد؛ طمعی که شدت سیاهی برخی از افراد را نشان می‌دهد و آدم‌های زیادی را به خاک و خون می‌کشاند.

فیلم Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One (مأموریت: غیرممکن)

بهترین فیلم‌های سینمایی ۲۰۲۳

کارگردان: کریستوفر مک‌کوری
نویسنده: کریستوفر مک‌کوری
بازیگران: تام کروز، ربکا فرگوسن و ونسا کربی
تاریخ اکران: ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۳ (۲۳ تیر ۱۴۰۲)

کریستوفر مک‌کوری که طی سال‌های اخیر جان تازه‌ای به سری فیلم Mission: Impossible داد، با روزشمار مرگ به سوی جمع‌بندی آن می‌رود. به‌گونه‌ای که حداقل خیلی‌ها انتظار دارند در سال ۲۰۲۴ میلادی و با اکران فیلم Mission: Impossible – Dead Reckoning Part Two شاهد به پایان رسیدن روایت داستان ایتن هانت باشیم و خود مجموعه‌ی مأموریت غیرممکن دست‌کم برای چند سال به خواب زمستانی فرو برود. در هر حالت تام کروز برای ساخت این فیلم‌ها دوباره جان خود را در کف دست گرفت و کار‌های عجیب‌وغریب زیادی انجام داد؛ کار‌های خطرناکی که بی‌صبرانه منتظر تماشای آن‌ها هستیم.

فیلم Oppenheimer (اوپنهایمر)

بهترین فیلم‌های سینمایی ۲۰۲۳

کارگردان: کریستوفر نولان
نویسنده: کریستوفر نولان
بازیگران: کیلین مورفی، رابرت داونی جونیور و فلورنس پیو
تاریخ اکران: ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ (۳۰ تیر ۱۴۰۲)

نولان به مانند زمان کار روی فیلم Dunkirk، دوباره پس از ارائه‌ی یک اثر علمی-تخیلی سراغ واقعیت‌های تاریخی رفت؛ تا این بار یکی دیگر از رخداد‌های کلیدی مربوط‌به جنگ جهانی دوم را مورد بررسی قرار دهد. پس از سال‌ها همکاری با کیلین مورفی در نقش‌های فرعی فیلم‌های مختلف، حالا کارگردان فیلم Interstellar یک نقش اصلی را به این بازیگر ایرلندی سپرده است. فیلم Oppenheimer سال‌های زیادی از زندگی جی. رابرت اوپنهایمر، پدر بمب هسته‌ای را به تصویر می‌کشد.

فیلم Barbie (باربی)

بهترین فیلم‌های سینمایی ۲۰۲۳

کارگردان: گرتا گرویگ
نویسندگان: گرتا گرویگ و نوآ بامباک
بازیگران: مارگو رابی، رایان گاسلینگ و ویل فرل
تاریخ اکران: ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ (۳۰ تیر ۱۴۰۲)

باربی در حالت عادی شاید فقط می‌توانست وارد فهرست موردانتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ برای مخاطب‌های کم سن‌وسال شود. اما کارگردان آن شخصی است که با فیلم اورجینال Lady Bird و فیلم اقتباسی Little Women احترام بسیاری از منتقد‌ها و بینندگان را به‌دست آورد. در نتیجه وقتی گرتا گرویگ به‌عنوان سازنده‌ی فیلم Barbie معرفی شد، مخاطب‌ها انتظارات خاصی از این اثر پیدا کردند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای جهان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان