تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۴ نظر

انواع خوراکی و غذای مناسب برای پذیرایی از مهمان‌ها

در این مقاله، به بررسی انواع خوراکی و غذای شگفت انگیز برای پذیرایی از مهمانان می‌پردازیم.

انواع خوراکی و غذای مناسب برای پذیرایی از مهمان‌ها

رویداد۲۴ نازنین احمدی: پذیرایی از مهمانان همیشه یک چالش بزرگ برای خانه داران است. بسته به سلیقه ها و ترجیحات شما، می‌توانید انواع غذاهای سنتی ایرانی، خارجی و یا نوآورانه را برای پذیرایی از مهمانان خود انتخاب کنید. 

غذاهای سنتی ایرانی برای پذیرایی از مهمانان

غذاهای سنتی ایرانی همیشه در پذیرایی از مهمانان بسیار محبوب بوده‌اند. برای نمونه، قرمه سبزی، آش رشته، کباب، جوجه کباب، گوشت بریان، اسفناج برگ و سبزی پلو. این غذاها پر از طعم و بویی منحصر به فرد هستند و مهمانان شما را به شیرینی‌های بسیاری از غذاهای سنتی ایرانی علاقمند خواهند کرد.

همچنین اگر شما دوست دارید غذاهای سنتی را با طعم جدیدی ترکیب کنید، می‌توانید از غذاهایی مثل «کوکو سیب‌زمینی با سیر»، «سوپ خورشت قیمه» و «آش اسفناج با مرغ» استفاده کنید. در کنار غذاهای سنتی، شما می‌توانید از نوشیدنی‌های سنتی ایرانی مثل شربت، دوغ و چای سبز نیز استفاده کنید.

غذاهای خارجی محبوب برای پذیرایی از مهمانان

غذاهای خارجی نیز در پذیرایی‌ها بسیار محبوب هستند. برای نمونه، می‌توانید از پیتزا، لازانیا، برگر، نودل و سوشی استفاده کنید. این غذاها پر از طعم و بویی جذاب هستند و مهمانان شما را به خوراکی‌های خارجی علاقمند خواهند کرد.


بیشتر بخوانید: چطور در قرارهای رسمی حاضر شویم؟


همچنین اگر دوست دارید غذاهای خارجی را با طعم جدیدی ترکیب کنید، می‌توانید از غذاهایی مثل «لازانیا با گوشت چرخ کرده و قارچ»، «پنه پستو با مرغ» و «برگر با گوشت خوراکی و پنیر» استفاده کنید. در کنار غذاهای خارجی، شما می‌توانید از نوشیدنی‌های خارجی مثل شراب و نوشیدنی‌های گازدار نیز استفاده کنید.

آداب پذیرایی از مهمانان

غذاهای نوآورانه و خارق‌العاده برای پذیرایی از مهمانان

به گزارش رویداد۲۴ غذاهای نوآورانه و خارق العاده نیز در پذیرایی‌های بسیار محبوب هستند. برای نمونه، می‌توانید از غذاهایی مثل «سالاد چینی با مرغ و سس برگه»، «سوپ خامه‌ای آرتیچوک با نان سیر»، «کوکو کدو حلوایی با پنیر فتا» و «پاستا با سس سبزیجات و دوغ سبز» استفاده کنید.

غذاهای نوآورانه و خارق العاده بسیار طعم‌دار هستند و مهمانان شما را به خوراکی‌های شگفت انگیز علاقمند خواهند کرد.همچنین می‌توانید غذاهای مختلف معروف کشورهای دیگر را جستجو کنید و دستور پخت آن‌ها را فرابگیرید. قطعا طعم‌های جدیدی که کشورهای مختلف از آن استفاده می‌کنند برای مردم کشور ما جالب و جدید خواهد بود.

نکات مهم در پذیرایی از مهمانان 

وقتی شما مهمانان خود را برای پذیرایی دعوت می‌کنید، باید به نکاتی توجه کنید که در تدارک مهمانی‌های مفید هستند. این نکات عبارتند از:

طرح‌ریزی مهمانی

طرح‌ریزی مهمانی بسیار مهم است. شما باید زمانی را که می‌خواهید مهمانی برگزار کنید، مشخص کنید و به مهمانان خود اطلاع دهید. همچنین باید غذاها و نوشیدنی‌هایی که قصد دارید در مهمانی سرو کنید، مشخص کنید.

دکوراسیون محیط‌

دکوراسیون محیط‌، فضای داخلی مهمانی را زیبا و جذاب می‌کند. شما می‌توانید از گل‌ها، شمع‌ها، دکوراسیون جدید و چند رنگی استفاده کنید تا فضای داخلی مهمانی را زیبا کنید.

تزئین میز

تزئین میز برای سفره غذا، مهمانی را شگفت انگیز و جذاب‌تر می‌کند. شما می‌توانید از پارچه‌های چند رنگ و متنوع، دستمال‌های رنگی و دکوراسیون میز استفاده کنید.

موسیقی

موسیقی می‌تواند فضای مهمانی را جذاب و شاد کند. شما می‌توانید از موسیقی‌های خاص و جذاب استفاده کنید تا فضای مهمانی را زیبا کنید.

انواع خوراکی و غذای مناسب برای پذیرایی از مهمان‌ها

طرز تهیه غذاهای پیشنهادی

در این بخش، به طرز تهیه چند نوع غذای پیشنهادی برای پذیرایی از مهمانان می‌پردازیم.

قرمه سبزی

مواد لازم: گوشت چرخ‌کرده، سبزی خورشتی، پیاز، رب گوجه‌فرنگی، زردچوبه، پودر چیلی، نمک، روغن

طرز تهیه: پیاز را ریز خرد کنید و با روغن در تابه سرخ کنید. گوشت را به پیاز اضافه کنید و تا زمانی که رنگ گوشت تغییر کند، سرخ کنید. سبزی خورشتی را بشویید و ریز خرد کنید. آن را به گوشت اضافه کنید و با آب، رب گوجه‌فرنگی، زردچوبه، پودر چیلی و نمک پخته شود.

لازانیا

مواد لازم: پنیر موتزارلا، گوشت چرخ‌کرده، سس پرتقال، آرد، پیاز، سیر، نمک، فلفل سیاه، روغن

طرز تهیه: پیاز و سیر را ریز خرد کنید و با روغن در تابه سرخ کنید. گوشت را به پیاز اضافه کنید و تا زمانی که رنگ گوشت تغییر کند، سرخ کنید. آرد را به تابه اضافه کنید و با سس پرتقال، نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید. لایه‌های لازانیا را با پنیر موتزارلا پوشانده و با گوشت سرخ شده پر کنید. سپس، لازانیا را درون فر قرار دهید و تا زمانی که پنیر ذوب شود، پخته شود.

سالاد چینی با مرغ و سس برگه

مواد لازم: مرغ، سبزی‌های تازه، سس برگه، فلفل سیاه، نمک، روغن زیتون، آبلیمو

طرز تهیه: مرغ را پخته و خرد کنید. سبزی‌های تازه را با یکدیگر مخلوط کرده و به آن آبلیمو، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.

تنقلات مخصوص پذیرایی

جدای از غذا هایی که می‌توان برای مهمان پخت، می‌توانید با تهیه انواع تنقلات فضای مهمانی را بهتر کنید. انواع مختلفی از تنقلات وجود دارند که در اکثر شهرها یافت می‌شود که می‌توان به میوه های طبیعی خشک شده، برنجک، شاهدانه، لواشک، بستنی، شکلات، شیرینی، پشمک و... اشاره کرد. 

 از طرفی هر شهر سوغات و تنقلات مخصوص به خود را دارد که می‌توان در سینی پذیرایی عید از آن استفاده کرد. به عنوان مثال انواع نقل و شکر پنیر از سوغات مخصوص ارومیه هستند. سوهان شهرهای اصفهان و قم از پرطفدارترین سوهان‌های تولید شده در جهان هستند. پشمک خوش مزه یزد نیز معمولا در سبد تنقلات عید وجود دارد. در شهرهای اصفهان و کرمان گز حتما خوراکی پرفروشی در عید خواهد بود. پولکی اصفهان و مسقطی فارس نیز زبان زد و سرآمد تنقلات این شهرها هستند.

اگر شما ترک زبان باشید حتما با خوراکی لوکوم آشنایی دارد و طعم بی‌نظیر آن را چشیده اید. جدای از این خوراکی‌ها و تنقلات سنتی، برخی خوراکی‌های صنعتی و مدرن را نیز می‌توان در عید نوروز برای عنوان پذیرایی از مهمان استفاده کرد. از جمله این خوراکی ها می‌توان به پاستیل، پفیلا، چیپس و پفک، چوب شور، اسمارتیز، کوکی و... اشاره کرد. همچنین تهیه انواع اسموتی‌های خوشمزه و انواع شیک و کیک و بستنی در میهمانی می‌تواند میهمانی شما را جذاب‌تر کند. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
0
2
نوشیدنی مثل شراب و..........وای وای اینجا جمهوری اسلامیه خدای من
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
هرشرابی که مست کننده نیست، منظور نویسنده ماالشعیر یا نوشیدنیهای بدون الکل هست. درزبان عربی به دوغ هم شراب لبن میگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
درفرهنگ ایرانی ها شراب اصطلاحا به مشروب الکلی گفته میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
این متن مشخصه که بخشی از اون ترجمه است
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان