تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

بهترین جنگنده‌های آمریکا

در این مطلب بهترین جت جنگنده‌های ارتش ایالات متحده را معرفی و به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

بهترین جت جنگنده ارتش ایالات متحده آمریکا در تمام دوران

رویداد۲۴  حسین فلاحی: به جرات می‌توان استدلال کرد که ارتش ایالات متحده آمریکا، دارای بهترین گروه جنگنده در جهان است. چه در نیروی هوایی و چه در نیروی دریایی، این ناوگان جنگنده مورد حسادت بسیاری است. ایالات متحده همیشه در حال ارتقاء بدنه هواپیماهای خود بوده است. چین و روسیه تلاش می کنند تا هواپیماهای جنگی خود را به گونه ای توسعه دهند که با قدرت آمریکا برابری کند. کشورهای همپیمان، جنگنده های آمریکایی را برای ارتش خود سفارش می دهند. در این مطلب قصد داریم تا شش جنگنده برتر آمریکایی را مورد بررسی قرار دهیم.

جنگنده F-35 بهترین جنگنده آمریکا

اف 35، بهترین جت جنگنده ارتش ایالات متحده آمریکا در تمام دوران

F-35 Lightning II در رأس این لیست قرار دارد. می‌تواند از شبکه‌های دفاع هوایی دشمن فرار کند و اطلاعات هدف گیری را به هواپیماهای دیگر منتقل کند. F-35 می تواند با سرعت 1.6 MACH پرواز کند و به همان اندازه یک جنگنده پنهان کار است. این جنگنده به عنوان رایانه پرنده شناخته می‌شود که می تواند به عنوان "سرگروه" در فورمیشن هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) و بمب افکن‌ها عمل کند.


بیشتر بخوانید: رتبه بندی قدرت های پهپادی جهان


این بدان معنی است که F-35 در کسب آگاهی موقعیتی در آسمان، جهان را رهبری می کند. موتور پرت اند ویتنیاف 135 آن 40000 پوند رانش را با پس سوز ایجاد می کند. می تواند با موشک های هوا به هوا بجنگد یا با بمب های هدایت شونده دقیق در حملات زمینی شرکت کند. F-35 در سه نوع برای برخاستن معمولی، عملیات ناو هواپیمابر و برخاست و فرود عمودی عرضه شده است.

جنگنده F-22 بهترین جنگنده آمریکا

اف 22، بهترین جت جنگنده ارتش ایالات متحده آمریکا در تمام دوران

نسل پنجم F-22 Raptor همه چیز را در مورد تسلط هوایی در خود دارد. F-22 دارای سرعت و قدرت مانور عالی، مهمات کشنده دوربرد، رادارگریزی بی بدیل، داگ فایت ( نبرد بین هواپیماهای جنگنده) و حسگرهای رشک برانگیز است. دو موتور Pratt & Whitney F119-PW-100 به آن سرعت 2 MACH می‌دهند.

جنگنده F/A-18 Super Hornet جنگنده پیشرفته آمریکا 

اف 18، بهترین جت جنگنده ارتش ایالات متحده آمریکا در تمام دوران

به گزارش رویداد۲۴ فقط باید Top Gun: Maverick را تماشا کنید تا ببینید F/A-18 E/F Block III Super Hornet چه کاری می تواند انجام دهد. این جنگنده یک پرنده با سرعت MACH 1.7 و با برد 1275 مایل دریایی است.

سوپر هورنت در مقایسه با هورنت قبلی دوام، ذخیره سوخت و استقامت بهتری دارد. پس از هشدار در مورد هواپیماهای دشمن، سوپر هورنت می‌تواند در کمتر از یک دقیقه با بوگی‌ها درگیر شود. موشک های Sidewinders مادون قرمز و موشک های اسپاروهای هدایت شونده با رادار، تسلیحات مرگبار آن را تشکیل می‌دهند. همچنین می تواند بمب های هدایت شونده دقیق را برای حمله زمینی حمل کند. سطح مقطع راداری کاهش یافته است. نیروی دریایی از اینکه 78 جنگنده جدید F/A-18E/F Block III تا سال 2024 به ناوگان اضافه خواهد شد بسیار خرسند است.

جنگنده F-15EX جنگنده مهم آمریکایی 

اف 15 ای ایکس، بهترین جت جنگنده ارتش ایالات متحده آمریکا در تمام دوران

F-15EX Eagle II یک جنگنده فوق‌العاده است. این پیشرفته ترین عقاب در نیروی هوایی ایلات متحده آمریکا است. سرعت، محموله تسلیحات و کاهش هزینه های نگهداری همگی از ویژگی های Eagle جدید هستند. این جنگنده دارای دو توربوفن F100-PW-229 است که می تواند 29000 پوند رانش با پس سوز و سرعت خارق العادده 2.5 MACH  را تولید کنند. برد این جنگنده 2700 مایل با سقف پروازی 60000 فوت است. F-15EX را می توان با مهماتی از جمله Sidewinder، AMRAAM و مهمات هوا به زمین تجهیز کرد. این هواپیما همچنین دارای یک توپ 20 میلی متری شش لوله است.

جنگنده F-16 نسل قدیمی‌تر جنگنده

اف 16 بهترین جت جنگنده ارتش ایالات متحده آمریکا در تمام دوران

F-16 فایتینگ فالکون شهرت جهانی دارد و در طول دهه‌ها بسیار بهبود یافته است. این جنگنده از سال 1975 ساخته شده و حداقل 4500 فروند از آن تولید شده است. جنگنده F-16 اکنون دارای کنترل‌های fly-by-wire است. خلبان به دلیل کانوپی حباب و نمایشگر سربالا از دید بسیار خوبی برخوردار است.

همچنین این جنگنده امکان ارتقاء نرم افزاری آسان را فراهم می کند. F-16 فایتینگ فالکون یک جنگنده جمع و جور با قدرت مانور عالی است و می تواند  G9 (شتاب در واحدهای نیرو به نام "Gs" توصیف می شود. یک خلبان در یک پیچ شیب دار ممکن است نیروهای شتابی معادل چندین برابر نیروی گرانش را تجربه کند. این امر به ویژه در جت های جنگنده نظامی و هواپیماهای آکروباتیک با عملکرد بالا که نیروهای شتاب ممکن است تا 9 Gs باشد، صادق است) را تحمل کند. آویونیک و ناوبری آن درجه یک هستند. همچنین این جنگنده یک جنگنده بمب افکن فوق العاده است.

جنگنده McDonnell Douglas F/A-18 Hornet

McDonnell Douglas F/A-18 Hornet

جنگنده McDonnell Douglas F/A-18 Hornet جنگنده ای است که در نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا به خدمت گرفته شده است. F-18 Hornet اولین بار توسط مک دانل داگلاس در اواسط دهه 70 تولید شد، اگرچه بوئینگ از اواسط دهه 90 تولید آن را بر عهده گرفت.

جنگنده McDonnell Douglas F/A-18 Hornet یک جنگنده آمریکایی است که در چند دهه گذشته در درگیری های آمریکا در خاورمیانه استفاده گسترده ای داشته است و نقش کلیدی در حملات هوایی در طول جنگ خلیج فارس و جنگ عراق ایفا کرده است.

طول عمر آن تا حد زیادی به دلیل تطبیق پذیری آن است. F-19 Hornet برای این طراحی شده است و در مراحل مختلف فعالیت عملیاتی خود، همه چیز از شناسایی گرفته تا پشتیبانی نزدیک هوایی، سرکوب و حمله به نیروهای مخالف را به خوبی انجام می دهد.

سخن پایانی

همانطور که می‌بینید همه این جنگنده‌ها عالی و فوق‌العاده هستند. بسته به ماموریت و نیازهای ماموریتی، می‌توان جنگنده مناسب را از این لیست پیدا کرد. این جنگنده‌ها قادرند تا نبرد داگ فایت(نبرد بین هواپیماهای جنگنده)، بمباران، برتری هوایی، یا رهگیری هواپیماهای دشمن و همه ماموریت ها محوله را به روشی عالی اجرا کنند. امیدواریم جنگنده مورد علاقه شما یکی از این جنگنده های موجود در لیست شش جنگنده برتر ما باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
2
24
جنگنده مورد علاقه من حسین بازجو !!!!!!!
با قابلیت تخریب همه شخصیت ها مانورهای روانی و اعصاب خرد کنی
گرسنگی دایمی به حق مردم .....
قاسمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
21
0
دیگه بیش از حد جنگنده های آمریکایی رو گنده کردید، ای کاش یه کم هم از قدرت و توانایی تسلیحات نظامی ایران صحبت می‌کردید،
پهپاد گلوبال هاوک.
نظرات شما
پیشخوان