تاریخ انتشار: ۰۱:۰۲ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۶ نظر

جوابیه ایمیدرو به گزارش رویداد۲۴: کسی را کتک نزدیم

شرکت ایمیدرو در جوابیه‌ای به گزارش کتک زدن یک طلبکار توسط یکی از مدیران آن شرکت واکنش داده و گفته کسی را کتک نزده‌اند. رویداد ۲۴ همراه با انتشار این جوابیه و پاسخ به آن، نکته‌های تازه‌ای از آن واقعه را منتشر کرده است.

امیر خرمی شاد مدیرعامل ایمیدرو

رویداد۲۴ روز پنجشنبه  ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ گزارشی بر پایه اطلاعاتی که به دست رویداد۲۴ رسید منتشر شد که نشان می‌داد فردی که مبالغی از سازمان ایمیدرو طلبکار بوده و حکم دادگاه هم دریافت کرده، برای مصالحه توسط ایمیدرو به دفتر این سازمان دعوت می‌شود اما در رفتاری عجیب یکی از مدیران سازمان او را کتک می‌زند! 

ایمیدرو حالا جوابیه‌ای برای رویداد۲۴ منتشر کرده که در آن مدعی شده اصلا چنین چیزی نبوده و کسی کتک نخورده است. در جوابیه ایمیدرو برگزاری جلسه تایید شده اما ادعا شده که درگیری وجود نداشته است و اگر درگیری وجود داشت، آن فرد شکایت می‌کرد. متن جوابیه ایمیدرو به این شرح است:


بیشتر بخوانید: کتک زدن یک طلبکار توسط یکی از مدیران ایمیدرو


ایمیدرو

توضیح رویداد۲۴ درباره جوابیه شرکت ایمیدرو

شرکت ایمیدرو در جوابیه خود، سایت رویداد۲۴ را هم بی‌نصیب نگذاشته و آن را متهم به خلاف‌واقع‌گویی کرده است، به همین دلیل بهتر است ذیل همین جوابیه، توضیحاتی بیشتری داده شود تا معلوم شود چه کسی خلاف واقع می‌گوید.

۱) در جوابیه ایمیدرو گفته شده جلسه به ابتکار این سازمان برگزار شده است؛ که خب باز هم جای شکر باقی است که شرکت محترم ایمیدرو از اساس کل ماجرا را تکذیب نکرده و نگفته اصلا جلسه‌ای در کار نبوده است.

۲) در بخش دوم شرکت ایمیدرو برای اثبات نظر خویش، اعلام شهود را مد نظر گرفته است. نکته جالب اینکه تمام اعضای جلسه مدیران و مشاوران ایمیدرو بوده‌اند و به جز آنها هیچ کسی در جلسه مذکور حضور نداشته است. این یعنی این شرکت نظر کارمندان خود را مبنا گرفته است. طبیعی است مدیران شرکت به جز سخن مدیرعامل حرف دیگری نزنند. با این‌حال رویداد۲۴ فایل صوتی از چند نفر از مدیران ایمیدرو که در این جلسه حاضر بودند را در اختیار دارد که برای دلجویی از طلبکار کتک‌خورده با او تماس گرفته‌اند و در این فایل‌های صوتی کاملا مشخص است که موضوع کتک زدن توسط یکی از مدیران تایید شده است. در صورتی که از نظر ایمیدرو بلااشکال باشد، رویداد۲۴ آمادگی دارد فایل صوتی را منتشر کند تا دست‌کم برای خلاف‌واقع‌گویی به نظر همه مدیران حاضر در جلسه استناد نشود و حداقل راه بهتری برای فرار از ماجرا پیدا کنند.

۳) شرکت ایمیدرو گفته کتک زدن طلبکار صحت نداشته و اگر چنین چیزی بود، به جای انتشار در رسانه در دادگاه شکایت صورت می‌گرفت. این جمله در حالی گفته شده که اتفاقا شکایت از مدیرعامل ایمیدرو و مشاور ایشان که اقدام به کتک زدن طلبکار کرده، در دادسرای کارکنان دولت ثبت شده است و فعلا ابلاغ شده که هر دو مدیر باید در محضر دادگاه حاضر شوند. متن شکایت دادگاه نیز در ادامه منتشر می‌شود. در این متن مشخص است که تاریخ شکایت دو روز قبل از جوابیه ایمیدرو بوده و با اینکه آنها اطلاع داشته‌اند باید در دادگاه حاضر شوند، باز هم خلاف واقع سخن گفته‌اند و مدعی شده‌اند که «اگر مدعی راست می‌گفت، چرا شکایت نکرد؟»

شکایت از ایمیدرو

۴) با توجه به اینکه جلسه در اتاق کنفرانس بوده، فیلم دوربین‌های مداربسته ایمیدرو وجود دارد. به دادگاه نیز اعلام شده فیلم دوربین‌ها در اختیار بازپرس قرار گیرد. چنانچه مدیران ایمیدرو مدعی‌اند کسی را کتک نزده‌اند، فیلم دوربین را برای انتشار در اختیار رویداد۲۴ هم قرار دهند. اگر این صحنه در فیلم وجود نداشت که «مشاور مدیرعامل کت خود را در می‌آورد و به صورت طلبکار کشیده می‌زند و سایر مدیران او را می‌گیرند که دیگر کتک نزند»، حق با شرکت ایمیدروست و رویداد۲۴ از تمام اعضای شرکت عذرخواهی می‌کند. اما خود مدیر محترم که می‌داند مشاور ایشان فردی را به ناحق کتک زده‌اند، چگونه با این خلاف‌گویی می‌تواند به راحتی شب‌ها سرش را بر بالین بگذارد؟ فرض کنید هیچ فیلمی هم از دوربین به دست نیامد و فیلم در آن لحظه پاک شد، آیا مدیرعامل محترم در محضر خدا آرامش دارد که صحنه کتک خوردن یک فرد را دیده اما می‌گوید اصلا چنین چیزی نبوده است؟

۵) در بخش نهایی گفته شده، رویداد۲۴ خلاف واقع‌گویی کرده است. احتمالا نظر این شرکت محترم درباره مطالبی است که برخی کارشناسان یا نمایندگان محترم مجلس گفته‌اند. درباره هر مطلبی که فکر می‌کنید نمایندگان مجلس دروغ گفته‌اند، بهتر است به صورت مشخص اعلام شود تا معلوم شود مقصود کدام گزارش است، بنابراین کلی‌گویی‌های این‌چنینی نه روشن است و نه فایده‌ای دارد.

وظیفه رسانه نقد کردن است و اگر سازمان یا نهادی به جای استقبال از نقد رسانه، شمشیر شکایت از غلاف بیرون می‌کشد، بی‌شک باعث خروج رسانه‌ها از مسیر درست نخواهد شد. جوابیه حق شرکت ایمیدرو است و توضیح آنها درج خواهد شد اما رسانه نیز آمادگی دارد بابت تک‌تک مطالب خود در هر مرجع قانونی پاسخگو باشد، اما آیا آن شرکت محترم چنین رویکردی دارد و نسبت به آنچه کرده، پاسخگوست؟ یا آنکه از اساس دست به تکذیب زده و موضوعی که برای خودشان روشن است را جوری نشان می‌دهند که گویی اصلا وجود نداشته یا رخ نداده است. جناب آقای خرمی‌شاد به یاد داشته باشید آنکه صادق‌تر است، نامش ماندگارتر است.

۶) جناب آقای خرمی‌شاد، مشاور شما که به پیمانکار و طلبکار سازمان حمله می‌کند گناهی ندارد. ایشان تا کنون یک روز هم در ساختار ایمیدرو و معادن کشور فعالیت نکرده‌اند و احتمالا تا کنون حتی یک معدن را از نزدیک ندیده‌اند. ایشان با چه سازوکاری مشاور شده، بماند. اما اگر چنین خبطی می‌کند، از سر ناآگاهی است زیرا نمی‌داند بار تولید معادن کشور بر دوش همین نیروها و کارگران و مهندسانی است که در گوشه گوشه کشور فعال هستند. ندانستن ایشان عیب نیست، چون آگاهی ندارد و احتمالا چند صباح دیگر به یک نهاد امنیتی می‌رود و مدتی دیگر در سازمان دامپزشکی مشغول خواهند شد و زمانی دیگر سر از یک نهاد فرهنگی سر درخواهند آورد.

کسانی در این مجموعه خواهند ماند که متعلق به آن هستند. بنابراین بار دیگر بهتر است تاکید شود، ضرب و شتم مشاور با این سابقه عجیب نیست، عجیب آن است که مدیرانی که متعلق به بدنه معادن کشور هستند و می‌دانند یک معدن با تلاش کدام نیروها معدن می‌شود، چگونه می‌گذارند افراد ناشی همه‌کاره باشند و بدون هراس از حضور مدیرعامل آنچنان خود را صاحب و همه‌کاره بدانند که سیلی زدن برایشان پیامدی نداشته باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ایمیدرو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
0
0
درود بر تو رویداد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
0
0
ساختاری که بر پایه دروغ باشد، طبیعی است که کارگزار هم دروغگو باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
0
0
رویداد جان ما که میدونیم چه خبره. اینا واسه خالی نبودن عریضه یه چیزی...
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
0
0
دروغگویی تو روز روشن شده کار مسئولان از بالا تا پائین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
2
1
رویداد۲۴یواشتر وآرامتر فارغ از موضوع پیش آمده که تشخیص صحت و سقم آن دادگاه صالح میباشدتمام کسانی که به منطقه و موضوع معادن اشراف دارند میدانند که مافیایی بنام بخش خصوصی چگونه اموال بیت المال را بین خود تقسیم کرده وبرسر باقیمانده آن دعوا دارند ،انتظار میرود رویداد۲۴ازجبهه گیری وطرفیت به نفع شاکی خودداری نموده و قضاوت را به
مرجع قضایی واگذار کند
شخص
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
0
0
چرا انقدر شخصی کردید مسئله رو. خیلی مثل خبر روزنامه قدس درباره دکتریه که به خاطر حجاب نمی خواسته بیمار رو ویزیت کنه.
انقد تند نرین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان