تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۴ نظر

قدرتمندترین موشک جهان

در این مطلب به معرفی و بررسی پنج موشک قدرتمند در جهان خواهیم پرداخت که قابلیت پایان دادن به جهان را دارا هستند.

۵ موشک قدرتمندی که می‌توانند به جهان پایان دهند

رویداد۲۴  حسین فلاحی: جهان با طیف گسترده‌ای از انواع موشک‌های قدیمی در حال خدمت پر شده است، طرح‌های قدرتمندتر یا در مراحل برنامه ریزی هستند و یا با اجرای برنامه‌های بودجه بالای اخیر در حال تحقق هستند. یک نمونه کار اخیر در مورد BrahMos است که توسط هند و روسیه به اشتراک گذاشته شده است. رژه‌های اخیر قدرت نظامی همراه با نمایش تسلیحات جدید که در روسیه، کره شمالی، هند، چین و ایران انجام شد، ناظران نظامی را متذکر شد که نمی‌دانیم دقیقاً چه چیزی در آینده ظاهر می‌شود. در اینجا لیستی از ۵ موشک برتر جهان آورده شده است.

LGM-30 Minuteman III خطرناک‌ترین موشک آمریکا

موشک ویرانگر LGM-30 Minuteman III آمریکا

موشک‌های Minuteman از اواخر دهه ۱۹۵۰ وجود داشتند. این سلاح‌ها واکنش‌های سریع، هدایت اینرسی، قابلیت اطمینان بالا، دقت بالا و قابلیت‌های قابل توجه  را برای اهداف مسافت طولانی ارائه می‌کنند. از زمانی که اولین موشک Minuteman I در دهه ۱۹۶۰ مستقر شد، این نوع موشک‌ها به طور مداوم ارتقا یافته است.

این موشک‌ها که توسط شرکت بوئینگ ساخته شده‌اند دارای حداقل موارد زیر هستند: - سه موتور موشک سوخت جامد با سه مرحله ATK - سه مرحله رانش سیستم‌های شیمیایی شامل ۲۰۳۱۵۸ پوند در مرحله اول، ۶۰۷۹۳ پوند در مرحله دوم و ۳۵۰۸۶ پوند در مرحله سوم - برد بیش از ۶۰۰۰ مایل - سرعت تقریباً ۱۵۰۰۰ مایل در ساعت

RS-28 Sarmat Satan 2 قدرتمندترین موشک روسیه 

موشک ویرانگر  RS-28 Sarmat Satan 2 روسیه

موشک RS-۲۸ Sarmat Satan ۲ مرگبارترین موشک روسیه است که توانایی انهدام اهدافی را دارد که در سراسر قطب شمال و جنوب پرواز می‌کنند. انتظار می‌رود برد آن بیش از ۶۸۰۰ مایل باشد. یوری بوسیوف، معاون وزیر دفاع روسیه این خبر را به تاس، خبرگزاری دولتی روسیه اعلام کرد.

این کلاهک یکی از جانشینان R-۳۶M Voyevoda است و خبر برخورداری روسیه از آن درست پس از اعلام مسکو مبنی بر تعلیق توافق کاهش تسلیحات با ایالات متحده منتشر شد. Satan ۲ جدید جایگزین موشک‌های SS-۱۹ Satan می‌شود و این ترس را تقویت می‌کند که جهان بدون سلاح‌های هسته‌ای رویایی است که به پایان رسیده است.

DF-41 موشک مرگبار چین

موشک ویرانگر DF-41 چین

موشک DF-۴۱، مرگبارترین موشک بالستیک قاره پیما چین بشمار می‌رود. در واقع، این یکی از مرگبارترین موشک‌ها در جهان است. اگرچه هنوز مشخصات دقیق آن مشخص نیست، اما اعتقاد بر این بود که در سال ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷ مورد استفاده قرار گرفته است.

برد آن ۱۲۰۰۰ کیلومتر تخمین زده می‌شود که به آن توانایی هدف قرار دادن تمام مناطق اروپا، روسیه و ایالات متحده را می‌دهد. موشک DF-۴۱ می‌تواند به هر یک از این کشور‌ها تنها در عرض ۲۰ تا ۲۵ دقیقه برسد. این موشک سوخت جامد و حداکثر ۱۰ MIRV را حمل می‌کند و دارای قابلیت هدفگیری چندگانه است که به قدرت کلی آن می‌افزاید. این موشک دارای سیستم ناوبری ماهواره‌ای چینی BeiDou است که دقت آن را بیشتر می‌کند. این موشک توسط موشک کراس کانتری تیان HTF۵۹۸۰ با یک شاسی چرخدار ویژه با پیکربندی ۱۶ X ۱۶ به موقعیت پرتاب می‌رسد.

موشک کروز Tomahawk موشک خطرناک آمریکایی

موشک کروز Tomahawk

Tomahawk برای اولین بار در سال ۱۹۸۴ به کار گرفته شد و توسط  شرکت جنرال داینامیکس آمریکایی طراحی شد. این نام از تبر مورد استفاده بومیان آمریکا گرفته شد. این موشک کروز مافوق صوت است که برای پرواز‌های دوربرد برای حمله به اهداف زمینی که دارای سامانه دفاعی قدرتمند یا دارای ارزش بالایی هستند طراحی شده است.

Tomahawk تقریباً با سرعت ۵۵۰ مایل در ساعت حرکت می‌کند و بردی در حدود ۱۵۰۰ مایل دارد. این موشک با موفقیت از زیردریایی‌های ایالات متحده و بریتانیا و کشتی‌های سطحی نیروی دریایی ایالات متحده پرتاب شده است. انواع مختلفی از Tomahawk با قابلیت‌های مختلف وجود دارد. جدیدترین آن‌ها می‌توانند در طول پرواز با استفاده از ارتباطات ماهواره‌ای برای برنامه‌ریزی اهداف جایگزین یا هدایت مجدد با استفاده از مختصات GPS برنامه‌ریزی شوند. این موشک یک کلاهک هسته‌ای و بسته به مدل، بمب‌های اضافی را حمل می‌کند.

UGM-133 Trident II بهترین موشک بریتانیا و ایالات متحده آمریکا

موشک ویرانگر UGM-133 Trident II

لاکهید مارتین این موشک بالستیک با قابلیت پرتاب زیردریایی را ساخت. این موشک توسط  نیروی‌های دریایی ایالات متحده و بریتانیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. UGM-۱۳۳ Trident II در عرض چند ثانیه پس از صدور فرمان برای شکستن سطح آب و شروع پرواز به سمت هدف خود پرتاب می‌شود. Trident II از سه موتور موشک سوخت جامد تشکیل شده است که به صورت متوالی مشتعل می‌شوند تا موشک را به جلو برانند.

برد این موشک ۴۲۳۰ مایل دریایی است و می‌تواند به‌روزرسانی‌های GPS را از طریق سیستم هدایت اینرسی Astro-Inertial MK ۶ دریافت کند. این موشک قابلیت حمل طیفی از کلاهک‌ها با محموله‌های مختلف حرا دارا است و برای درگیری‌های آتی طرح کلاهک جدیدی دریافت خواهد کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
9
9
بنظر بنده حالا که در صنایع موشکی خود کفا شدیم
کالای یک بار مصرف بیائیم صنایع پوشکی خود اعم از نوزادان و سالمندان را توسعه دهیم/
پاسخ ها
روح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
راست میگی، احتمالا جات رو خیس کردی و نیاز به یک پوشک بزرگسال نفوذ ناپذیر داری که تو بازار موجود نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
2
2
خود تحقیر ها قابلیت درک توانمندی های نظامی ج.ا.ا را ندارن، فقط بلدن از نداشته ها تعریف کنن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
2
3
فرمانده هوا فضا حاجی زاده هر زمان توانستی موشک قاره پیمای با برد بیش از ۱۲ هزار کیلومتر رو بسازید که امریکا رو هدف قرار بدهد اونوقت به قدرت موشکی ایران بنازید
نظرات شما
پیشخوان