تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۱۵ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

شعار‌های دولت برعکس محقق شده است/ می‌خواهند واقعیت‌ را زیر حرف‌های قشنگ و شعار‌های زیبا قایم کنند

احسان ارکانی نماینده نیشابور می‌گوید: می‌خواهند واقعیت‌ها را زیر حرف‌های قشنگ و شعار‌های زیبا قایم کنند. در نگاه به شاخص‌ها، می‌بینیم بسیاری از آن‌ها رشد منفی دارند و اینکه ما گفتاردرمانی و شعاردرمانی کنیم، واقعاً نمی‌دانم چقدر مطلوب باشد، اما باید قبول کنیم مردم این‌ها را از ما نمی‌پذیرند.

احسان ارکانی نماینده مجلس

رویداد۲۴ زهرا ظهروند: احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نقد عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم به رویداد۲۴ می‌گوید: بیشتر این‌طور به نظر می‌رسد که تنها تشکیلات خود وزارتخانه در اختیار وزرای اقتصادی است و الا خارج از وزارتخانه هیچ چیزی در کنترل‌شان نیست؛ در حوزه اقتصادی و بحث کشاورزی و دامداری نیز این‌چنین است. ما نباید واقعیت‌ها را پنهان کنیم. می‌خواهند واقعیت‌ها را زیر حرف‌های قشنگ و شعار‌های زیبا قایم کنند. 

وی می‌گوید: بنده نماینده هستم و به طور مداوم بین مردم حضور دارم و مشکلات را می‌بینم. به طور مثال بسیاری از دامداران ما در یک سال و نیم گذشته در پی اجرای حذف ارز ترجیحی و آزاد شدن قیمت نهاده دامی نابود شدند. دامداران ما یا دام‌های خود را فروختند یا کُشتند و حتی بسیاری از آن‌ها، دام‌های مولد خود چه دام سنگین و چه دام سبک، یعنی دامی که زاینده است را نیز به کشتارگاه برای کشتار روانه کردند.

نماینده نیشابور می‌گوید: مرغ‌داری‌های ما نیز همین اتفاق برایشان افتاده است؛ کشاورزان ما که با این مباحث و شرایط بسیار ضعیف شده بودند، با موضوع قطع برق چاه‌های کشاورزی که سه روز درمیان، قطع می‌کنند، آسیب دیدند و فکر می‌کنم آخرین بازماندگان کشاورزی را در حال زمین‌گیر کردن هستیم.



ارکانی می‌گوید: در خصوص بحث مردم عادی و تورم، اوضاع به همین منوال است. طی یک سال گذشته تاکنون، تقریبا میانگین تورم حدود ۵۰ درصد بوده است. از طرفی افزایش حقوق ۲۰ درصد بوده است، یعنی تورم ما دو و نیم برابر افزایش حقوقی بوده که برای کارمندان، کارکنان و کارگران اعمال کرده‌ایم. در واقع این اتفاقات، به معنی کوچک شدن سفره‌های مردم و کم شدن سبد مواد غذایی آن‌ها است که نتیجه آن را می‌توان در کاهش خرید و مصرف لبینات، مواد پروتئینی، گوشت، مرغ و سایر کالا‌ها دید که همه این‌ها روی سلامت مردم نیز اثرگذار است.

او می‌گوید: در بحث افزایش رشد بیکاری نیز وضعیت به همین صورت است. در حوزه صنعت نیز اگر همین بحث خودرو را نماد قرار دهیم و آن را با یک سال و نیم گذشته مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم چه اتفاقی در آن‌جا رخ داده است. همچنین قیمت ارز در کانال ۵۰ هزار تومان است و اگر هر دلار یا ارز را با یک سال و نیم گذشته مقایسه کنیم، می‌توان رشد آن را دید. بالاخره شاخص موفقیت، کنترل همین مسائل ذکر شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید: در نگاه به شاخص‌ها، می‌بینیم بسیاری از آن‌ها رشد منفی دارند و اینکه ما گفتاردرمانی و شعاردرمانی کنیم، واقعاً نمی‌دانم چقدر مطلوب باشد، اما باید قبول کنیم مردم این‌ها را از ما نمی‌پذیرند. شعار دادیم که وقتی روی کار بیاییم و مسئول شویم، تورم را کنترل می‌کنیم، قیمت ارز را کاهش می‌دهیم، بیکاری را درست می‌کنیم، مسکن می‌سازیم، خودرو ارزان و باکیفیت می‌شود اما طی یک سال و نیم گذشته از عمر دولت، تقریباً برعکس خیلی از این‌ها اتفاق افتاده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
0
8
از نظر ما فرقی بین آن دولت و شما نماینده ها نیست.
ناشناس
|
Ireland
|
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
4
سیاه‌نمایی نکن خخخ
قطار جمهوری اسلامی با سرعت در حال حرکت به سمت دره است انشالله
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان