تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۱ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
معین‌الدین سعیدی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

دولت به جای رفع مشکل، آمارسازی می‌کند/ رئیسی طوری آمار می‌دهد که انگار در کشور دیگری زندگی می‌کند!

معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار می‌گوید: به جای اینکه دولت چالش را مرتفع کند، آمارسازی می‌کند؛ این یعنی جوری آمار می‌دهند که بسیاری از ناظران بی‌طرف مشکوک شوند که آیا واقعاً آقایان دولت و رئیس جمهور در کشور دیگری زندگی می‌کنند! آیا این آمار مربوط به شرایط اقتصادی ما است یا از جای دیگری این آمار را می‌سازند؟

معین‌الدین سعیدی

رویداد۲۴ محمد آیتی: معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار در نقد عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم به رویداد۲۴ می‌گوید: در دولت سیزدهم کار‌های مثبتی هم صورت گرفته است، از جمله آب‌رسانی به مناطق محروم و همچنین نگاه ویژه‌ای که به بازارچه‌های مرزی شده که این رویکرد منجر به ارتقای سطح روابط با کشور‌های همسایه شده است. مشکل اینجاست که متاسفانه بخشی از بدنه اجرایی کشور بعد از یک مدت، نسبت به مشکلات مردم، عادی و کرخت می‌شوند و از این‌رو بین مدیران اجرایی، تمایل عجیبی برای آمارسازی ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس می‌گوید: شرایط بد اقتصادی کشور که دیگر کاملاً مشخص است و بار‌ها این موضوع را پشت تریبون هم گفته‌ام. دو سال پیش قیمت مرغ ۲۵ هزار تومان بود و مردم آن زمان شدیداً معترض بودند و الان که دیگر مرغ یا پیدا نمی‌شود یا قیمتش نزدیک ۱۰۰ هزار تومان است. نمی‌شود این‌ها را نبینیم و نگوییم. 

سعیدی می‌گوید: عرصه بر مردم در حوزه‌های معیشتی به شدت تنگ شده است. تورم نقطه به نقطه و وضعیت بد کالا‌های اساسی باعث شده شرایط بسیار بدتری را نسبت به گذشته، تجربه کنیم. سرانه مصرف گوشت، مرغ و فرآورده‌های لبنی به شدت کاهش یافته است و به جای اینکه دولت چالش را مرتفع کند، آمارسازی می‌کند؛ این یعنی جوری آمار می‌دهند که بسیاری از ناظران بی‌طرف مشکوک شوند که آیا واقعاً آقایان دولت و رئیس جمهور در کشور دیگری زندگی می‌کنند! آیا این آمار مربوط به شرایط اقتصادی ما است یا از جای دیگری این آمار را می‌سازند؟

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان می‌گوید: معتقدم در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی مخصوصاً در دهک‌های پایین، شاهد یک لجام‌گسیختگی هستیم. از این‌رو امیدوارم عزیزان هرچه سریع‌تر به خودشان بیایند. راحت‌ترین روش مواجهه با یک مسئله، پاک‌کردن صورت مسئله است و این هرگز منجر به حل مشکل نخواهد شد. تا وقتی چالش‌ها را نبینیم و مسائل را آسیب‌شناسانه بررسی نکنیم، قطعاً پاسخی برای مشکلات نخواهیم یافت.


نماینده مهاباد: چادرنشینی در خیابان‌ها افزایش پیدا خواهد کرد/ دولت در چشم مردم نگاه می‌کند و دروغ می‌گوید


او می‌گوید: اینکه چرا الان وضعیت کشور این است، بر‌می‌گردد به بسیاری از عملکرد‌های دولت از همان ابتدا. دولت معتقد بود که معیشت را به مذاکرات گره نمی‌زند، اما دیدیم گرایشی که به قدرت‌های شرق ایجاد شد، موازنه درستی که می‌توانست با تمام قدرت‌های غربی و شرقی باشد را بر هم زد. صدالبته در موضوع برجام و مذاکراتی که با طرف غرب داشتیم، بدعهدی از طرف غرب بود و در این هیچ تردیدی نیست، اما تا به امروز چه زمانی طرف شرق آمده و پای منافع ملت ایران ایستاده است؟ 

نماینده چابهار می‌گوید: دولت یک اقدام مثبت صورت داد که سطح روابط و تراز تجاری خودش با کشور‌های همسایه را بالا برد و این قابل تقدیر است، اما این موضوع به تنهایی نمی‌تواند مشکلاتی که در حوزه مبادلات بانکی داریم را حل کند. مثلاً در حوزه نفت، ما حداقل نیازمند ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی هستیم و تا وقتی که این نگاه وجود داشته باشد که ما بدون سرمایه‌گذار خارجی هم می‌توانیم به رشد اقتصادی هشت درصدی برسیم، یعنی مسیر اشتباه و غیرواقعی است.

سعیدی می‌گوید: یکی دیگر از موضوعاتی که باعث شده به این نقطه نامساعد اقتصادی برسیم این مسئله است که قرار بود در ازای حذف ارز ترجیحی، سبد مورد نیاز خانوار‌ها برای تهیه کالا‌های اساسی از طریق کالابرگ با قیمت‌های مصوب شهریور ۱۴۰۰ در اختیار مردم قرار بگیرد، ولی متاسفانه به این موضوع هم توجهی نشد و ما شاهد یک تورم نجومی در حوزه کالا‌های اساسی شدیم.

وی می‌گوید: جمیع این رویکرد‌ها و عدم‌توجه به معیشت خانواده‌های کم‌درآمد باعث شد در موضوع تورم در سالی که به شعار مهار تورم مزین است، این شرایط را تجربه کنیم. به نظرم از طرف دیگر یکسان‌سازی عرصه‌های قدرت نشان داد که تجربه خیلی مثبت و موفقی نبوده است. در عین حال که باید تعامل حداکثری بین قوا برقرار باشد، اما تنوع در رویکرد‌ها منجر به استفاده از ظرفیت‌های پنهان خواهد شد که در این زمینه هم اتفاق خاصی را شاهد نبودیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
0
9
دولت پنج کلاسه تقیه میکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
0
9
درک و واقع بینی کلاس ششم همین است .
مهدی
|
United States of America
|
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
1
12
جناب آقای سید ابراهیم رئیسی از کشور دیگری نیستند ولی جد سید بزرگوارشان از اعراب هستند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان