تاریخ انتشار: ۰۰:۰۲ - ۱۶ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

دولت می‌خواهد با گفتار درمانی شرایط کشور را اداره کند/ مردم شعارهای رئیسی را باور نمی‌کنند

احمد علیرضابیگی نماینده تبریز می‌گوید: به دولتمردان توصیه می‌کنیم که در صدد تحکیم انسجام داخلی برآیند و محور برنامه‌ریزی‌ها در همه امور چه در سیاست داخلی و چه در اقتصاد، مشارکت دادن مردم باشد. یعنی مردم باید در حوزه اقتصاد و سیاست مشارکت کنند. الان هیچ زمینه‌ای برای مشارکت مردم وجود ندارد و مردم می‌بینند که نمی‌توانند در حوزه اقتصاد و سیاست موثر واقع شوند.

احمد علیرضابیگی

رویداد۲۴ محمد آیتی: «قطار پیشرفت در حال حرکت است»، «همه چیز در بازار تحت کنترل است»، «خبر‌های خوبی در حوره اقتصادی و معیشتی داریم» اینها بخشی از جملات رییس‌جمهور است که منتقدان آن را شعارهای تهی توصیف می‌کنند. احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در واکنش به این مسئله به رویداد۲۴ می‌گوید: بستگی دارد خبر‌های خوب را چه چیز‌هایی معنی کنید؟ اگر خبر خوب این است که ارتباطات خارجی در حال رونق گرفتن است و وضع اقتصاد خوب خواهد شد و قیمت دلار کاهش می‌یابد، این شعارهای آقای رئیسی را مردم باور نمی‌کنند. موضوع ما در دیپلماسی خارجی بستگی به این دارد که ما در درون خودمان و داخل کشور بتوانیم شرایط مسامحه ملی را برقرار کنیم. از این‌رو تا زمانی که پذیرفتن حقانیت ملت، امکان‌پذیر نشده است، تصور اینکه بتوانیم تغییری را در روابط بین‌الملل شاهد باشیم، نباید متصور بود. 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها می‌گوید: اساساً استحکام ملی ما بر مبنای اراده مردم برقرار است و هرچقدر میزان مشارکت مردم تضعیف شود، استحکام ملی ما دچار آسیب و خدشه خواهد شد چون قدرت ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران یک قدرت درون‌زا است و برخاسته از اراده مردم است. وقتی ضعف این قدرت را شاهد می‌شویم در روابط بین‌الملل هم نمی‌توانیم توفیقی به دست بیاوریم. حتی متحدان ما از این برقراری ارتباط این‌طور برداشت می‌کنند که ما به دنبال ثبات خودمان هستیم بنابراین مردم ما، خبر‌های خوش را اگر فقط در قالب حرف باشد، باور ندارند. 

علیرضابیگی می‌گوید: در مذاکرت خارج از کشور، چون از موضع ضعف وارد گفت‌وگو می‌شویم حتماً به ضرر ملت ایران خواهد بود. به دولتمردان توصیه می‌کنیم که در صدد تحکیم انسجام داخلی برآیند و محور برنامه‌ریزی‌ها در همه امور چه در سیاست داخلی و چه در اقتصاد، مشارکت دادن مردم باشد. یعنی مردم باید در حوزه اقتصاد و سیاست مشارکت کنند. الان هیچ زمینه‌ای برای مشارکت مردم وجود ندارد و مردم می‌بینند که نمی‌توانند در حوزه اقتصاد و سیاست موثر واقع شوند. سیاست داخلی کشور باید بر محوریت مردم طراحی و برنامه‌ریزی شود که اگر این‌طور باشد زمینه ثبات و تحکیم انسجام داخلی را فراهم خواهد کرد.

وی در پاسخ به اینکه چرا با وجود شرایط نامساعد اقتصادی، دولت اوضاع و احوال کشور را عادی جلوه داده می‌شود؟ گفت: طبیعی است هیچ کسی نمی‌گوید ماست من ترش است و دولت هم بنا دارد با گفتار درمانی شرایط کشور را اداره کند، ولی ما حتماً نیازمند اقدامات عملی برای جلب مشارکت و امیدوار کردن مردم هستیم. مردم می‌خواهند در تغییرات، عاملیت داشته باشند و خودشان تغییرات را اعمال کنند. حتی اگر تصور می‌کنیم که به نیابت از مردم می‌توانیم تغییرات را انجام دهیم، همین موضوع هم مورد قبول مردم نخواهد بود. مردم می‌خواهند نقش مستقیم در ایجاد تغییرات داشته باشند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
راِیش سوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
1
8
شعار که هیچ
ما دیگه
ساختار قبول نداریم
ناشناس
|
Poland
|
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
9
دولتی که سه ماه نتوانست قیمت مرغ راتنظیم کند والان مرغ خریدم درمازنداران کیلویی ۱۰۰هزار ایا عرضه ادامه حکومت دارد یک بازنشسته تامین اجتماعی حقوق ماهیانه خالص وریافتی ۷تومان اخر دیوس ها دیگه مارابه گدایی اندتختید چرادست ازسرملت برنمی دارید وگورخودراگم نمی کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
1
10
دقیقا همینطوره...آقای بیگی ممنون که باشرافت موندی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
1
1
خاک تو سر بیسواد و کودنش کنن ....
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
1
1
این رو چه دلش خوشه باید میگفت با دروغ درمانی . شما فقط کافیه به خبرگزاری فارس نگاه کنین ببینین از دستاوردای پولت رییسی چیا گفته تا بفهمین این جماعت رسما زده نو کار دروغ درمانی و وعده های سر خرمن
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
1
1
این مملکت از سال 84به این طرف که با دروغ و فریب مملکت رو کامل در اختیار گرفتن کارش تموم شد . وقتی رسانه ای مثل فارس بدون هیچ ترس و به صورت کاملا گستاخانه ای دروغ درمانی رو سر لوحه کارش قرار داده بالای سر مدیر رسانه فارس نوشته حقیقت روشن خواهد شد یعنی این جماعت اگر منافق نباشن شک نکنین برای نابودی ایران اومدن
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
1
0
مزخرفه مقاله و سخنانش
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان