تاریخ انتشار: ۲۰:۲۱ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۲

پیش‌بینی بورس دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲

تزریق شعله امید به بازار سهام، تا الان در تغییر رنگ و رخسار تالار شیشه‌ای موفق عملکرده است. چشم‌انداز مثبت ترسیم شده برای سهامداران سومین روز متوالی مثبت بازار سهام را رقم زد. در جریان دادوستد‌های روز یکشنبه، نماگر اصلی تالار شیشه‌ای بر فراز ابرکانا‌ل دو میلیون واحدی خود ایستاد.

پیش‌بینی بورس دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲

رویداد۲۴ در بازار روز یکشنبه، در میان صنایع و صندوق‌ها، بیشترین خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت صورت گرفت. خروج 611 میلیارد تومانی پول از صندوق‌های درآمد ثابت نشانه‌ای از کاهش ترس سهامداران و امیدواری آن‌ها به روز‌های آتی است.

رشد انفجاری نماگر‌های تالار شیشه‌ای از آغاز معاملات شروع و تا پایان ادامه داشت. البته شایان ذکر است در میانه راه همزمان با خبر عرضه اولیه شرکت تامین سرمایه کاردان در چهارشنبه هفته جاری، صف خرید برخی از سهام بزرگ نظیر شستا، توسط حقوقی عرضه شد.

امروز وقفه معاملات به علت اختلال در هسته معاملاتی که یاد‌آور روز‌های پرحجم و مثبت 6 ماه اول سال 99 بود، نیز نتوانست جلوی جریان قدرتمند تقاضا از سوی خریداران را بگیرد.

جریان خوب معاملات دومین روز هفته، نماگر‌های تالار شیشه‌ای را به عضویت کانال‌های تازه درآورد. به کمک قدرت تقاضا در بازار امروز نماگر اصلی کانال دو میلیونی و دماسنج هم‌وزن بازار کانال 700 هزار واحدی خود را فتح کردند.

شاخص کل در روز یکشنبه، بیشترین رشد خود از 24 اردیبهشت تا کنون را تجربه کرد. دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد 2.92 درصدی که معادل 58 هزار و 391 واحد از ارتفاع این شاخص است، بر فراز ارتفاع دو میلیون و 51 هزار واحدی قرار گرفت. گفتنی است این رشد، بیشترین افزایش شاخص کل طی مدت 70 روز اخیر بوده است.

از سوی دیگر شاخص هم‌وزن که نشانی از اثرگذاری یکسان تمام سهام است، نمایش ضعیف‌تری داشت و با رشد 2.27 درصدی به ارتفاع 700 هزار واحدی رسید.


بیشتربخوانید: بورس در مسیر تکرار رفتار گذشته قرارگرفت؟


بورس تهران زیر ذره‌بین آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات دومین روز معاملاتی هفته را 14 میلیارد و 400 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را هفت هزار و 974 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه شاخص کل در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود.

ارزش معاملات، دیگر فاکتور ارزیابی اوضاع بورس، به بیش از دو برابر میانگین ارزش معاملات روز‌های گذشته رسیده است. تداوم این شاخص بالاتر از رقم هفت هزار میلیارد تومانی، برای تداوم روند مثبت بازار سهام ضروریست.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز جاری حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس یکشنبه، خبر از ورود 602.2 میلیارد تومانی پول به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

محرک جدید بازار سرمایه از راه رسید!

پس از پایان بازار روز یکشنبه، خبری به سرعت میان اهالی بازار سرمایه دست به دست شد. این خبر حاکی از آن است که دولت فرموله شدن قیمت‌گذاری خوراک و گاز صنایع را پذیرفته است.

آن‌طور که از اخبار برمی‌آید نتیجه جلسه مشترک وزیر صمت، اقتصاد و نفت با معاون اول رئیس جمهوری که چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، فرموله شدن قیمت‌گذاری خوراک و گاز صنایع بود. گرچه این موضوع، عملا بازار را به نقطه‌ای می‌برد که پیش از 17 اردیبهشت ماه سال جاری بود و پیشرفتی برای بازار سهام به شمار نمی‌رود، با این حال برداشته شدن سد قیمت دستوری هفت هزار تومانی خوراک، محرک مهمی در این شرایط برای صنایع به شمار می‌رود.

پیش بینی بورس دوشنبه

سنتیمنت بازار سهام از چهارشنبه هفته گذشته در واکنش به احتمال افزایش نرخ ارز 28 هزار و 500 به 38 هزار تومان مثبت شد و در ادامه با انتظار برای بسته اخبار مثبت وزیر اقتصاد تقویت شد. بر همین اساس به نظر می‌رسد بازار فردا هم در مسیر روند تازه خود حرکت کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان