تاریخ انتشار: ۲۰:۳۲ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

تذکر جدی ایران به طالبان؛ از پیشنهادهای روی میز استفاده می‌کنیم اگر ...

یک نماینده مجلس گفت: زمانی که طالبان حاضر نباشد اجازه انتقال آب به ایران را بدهد، قطعا از پیشنهادهای روی میز استفاده می‌کنیم‌. در بازدیدهای هیات ایرانی از حوزه آبی هیرمند درباره حقآبه ایران و سایر موضوعات صحبت شده‌ که البته در جریان موضوعات دیگر نیستم.

تذکر جدی ایران به طالبان؛ از پیشنهادات روی میز استفاده می‌کنیم اگر..

رویداد۲۴ اسماعیل حسین‌زهی، نماینده مجلس یازدهم در واکنش به ندادن حقآبه ایران از هیرمند توسط دولت افغانستان اظهار کرد: چند کارگروه متشکل از نمایندگان مجلس و دولت در حال رایزنی با طالبان در خصوص حقآبه ایران هستند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در خصوص راهکارهای مدنظر ایران در خصوص گرفتن حقآبه هیرمند از طرف افغانستانی تصریح کرد: با بررسی چگونگی وضعیت آب افغانستان توسط کارگروه، باید معادل میزانی که حقآبه ایران است، آب از سوی افغانستان به ایران هدایت شود.

حسین‌زهی با اشاره به اینکه سد کمال خان مانع از رسیدن آب به ایران شده، خاطرنشان کرد: متاسفانه از زمانی که سد کمال‌ خان ساخته شده، مانع از ورود آب به کشور شده‌ و طالبان می‌بایست ضمن اهمیت قائل شدن برای این موضوع، حقآبه ایران را از این سد بدهد.

اما آیا ایران گزینه دیگری جز مذاکره هم دارد؟ نماینده مجلس در پاسخ به این سوال گفت: زمانی که طالبان حاضر نباشد اجازه انتقال آب به ایران را بدهد، قطعا از پیشنهادات روی میز استفاده می‌کنیم‌. در بازدیدهای هیات ایرانی از حوزه آبی هیرمند درباره حقآبه ایران و سایر موضوعات صحبت شده‌ که البته در جریان موضوعات دیگر نیستم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: طالبان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
راِیش سوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
1
6
برو بشین سرجات
گندهاتون ازطالبان
ترسیدن.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان