تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

چرا احمد زیدآبادی دوره کنونی را بهترین دوره مطبوعات می‌داند؟

احمد زیدآبادی در مصاحبه‌ای دوره کنونی را بهترین دوره روزنامه‌نگاری معرفی کرده که به زعم او «منتظر نیستیم یک فکس بیاید و روزنامه تعطیل شود» اما این سخنان چرا از زبان زیدآبادی مطرح شده است. فرهاد فرزاد سردبیر رویداد۲۴ در یادداشتی سخنان زیدآبادی و دیدگاه‌های او را نقد کرده است. او معتقد است زیدآبادی حاشیه امنی برای خود ایجاد کرده که ارزش تندترین انتقادات و به قول خود زیدآبادی «فحش شنیدن» برایش داشته است.

احمد زیدآبادی

رویداد۲۴ فرهاد فرزاد: جدیدترین اظهارنظر احمد زیدآبادی واکنش‌های زیادی را در پی داشته است. او گفته «از سال ۶۶ وارد مطبوعات ایران شدم. در تمام این سال‌ها، اولین دوره‌ای است که ما در روزنامه می‌نشینیم و هرطور دلمان می‌خواهد همهٔ سیاست‌ها را نقد می‌کنیم و منتظر نیستیم یک فکس بیاید و روزنامه تعطیل شود. یعنی دولت دارد از خودش تحمل نشان می‌دهد. چرا نباید این را ببینیم و به جایش بگوییم اختناق تمامیت‌خواه حاکم شده است؟»

احتمالا وقتی زیدآبادی این سخنان را می‌گفت، خودش می‌دانست که واکنش‌ها نسبت به آن چه خواهد بود. به همین دلیل بود که قبل از اینکه چنین گزاره نغزی را صادر کند، گفته بود «می‌دانم به خاطر این حرف‌ها فحش می‌خورم اما می‌گویم»

اما آیا واقعا انتقاداتی که به زیدآبادی شده، از جنس فحش‌های بی‌پایه‌ای است که خودش نیز پیش‌بینی می‌کرده یا آنکه این سخنان مستحق چنین برخوردی بوده است؟

زیدآبادی از زمانی که از زندان آزاد شد، تلاش کرد به دنیای سیاست بازگردد؛ یکی از اقدامات او راه‌اندازی کانالی به نام «نگاه متفاوت» بود که در واقع قرار بود اتفاقات و وقایع ایران و جهان را به شکلی «متفاوت» تحلیل کند؛ با این حال کلیشه‌ای‌ترین و دم‌دستی‌ترین تحلیل‌ها در آن نوشته می‌شد.

زیدآبادی حتی در مقایسه با روزنامه‌نگاران هم‌دوره خود همچون عباس عبدی که او هم خیلی جدی و در سطحی واقعا «متفاوت» مشغول تحلیل وضعیت ایران است، بسیار عقب‌تر قدم می‌زند چراکه مشکل بسیار بزرگتری دارد؛ مشکلی به نام «عدم انسجام فکری»! این مشکل نه مربوط به الان است و نه چند سال گذشته. او از زمانی که وارد سیاست شد، هیچگاه ذهنی منجسم نداشت و هیچگاه ارتباط «کل» و «جزء» در افکار او معلوم نبود.

وقتی شما اصلاح‌طلب باشید، می‌دانید کلیت اندیشه‌های شما چیزی به نام «اصلاح‌طلبی» و «رفرمیسم» است و با تمام نقدی که به اصلاح‌طلبان دارید، به دنبال ترمیم جریان اصلاح‌طلبی در ایران هستید. بسیاری از تئوریسن‌های اصلاح‌طلب چنین هستند و با توجه به «کلیتی» به نام اصلاح‌طلبی، اجزای رفتاری خود را (فارغ از اینکه آن را قبول داشته باشیم یا نه) تعریف می‌کنند. اما درباره زیدآبادی معلوم نیست کجای سیاست است.

زیدآبادی از یک سو از «پایان اصلاح‌‎طلبی» در ایران سخن می‌گوید و بارها در مصاحبه‌هایش گفته باید همه چیز را به دست اصولگرایان داد تا خودشان هر کاری می‌خواهند بکنند و حتی در مصاحبه‌ای با نگارنده می‌گفت «جریان اصلاح‌طلب راه مذاکره را برای اصولگرایان باز کند» اما از سوی دیگر زمانی که اتفاقا همین اتفاق افتاده و همه چیز یکدست در اختیار اصولگرایان قرار گرفته، منتقد وضع موجود شد و به سیاست خارجی و سیاست داخلی و ... نقد دارد! این همان مشکل بزرگ زیدآبادی است. یعنی هنوز مشخص نیست کجاست و «کلیت» او چیست!

زمانی که نقد اصلاح‌طلبی مطرح می‌شود، زیدآبادی خود را بیرون ماجرا تعریف می‌کند و اصلاح‌طلبان را نقد می‌کند. زمانی که نقد اصولگرایی مطرح است، او خود را اصلاح‌طلب می‌داند و منتقد اصولگرایان است. در حقیقت برای یک سیاستمدار بزرگترین ضعف همین است که حاضر نباشد یکبار جای خودش را به عنوان یک فعال سیاسی مشخص کند و از همان موضع نقد کند اما در عین «فرصت‌طلبی» مدام جا عوض کرد و بنا به موقعیت‌های مختلف از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد. نمونه مهم آن مناظره با مصطفی تاج‌زاده بود که در آن مناظره زیدآبادی این بار خودش را بیرون از هرچه «اصلاح‌طلبی موجود» تعریف می‌کرد و از «راه سوم» به اصلاح‌طلبان نقد می‌کرد! حال آنکه در یک دورویی عیان، وقتی پای عمل می‌رسد راه سوم فراموش می‌شود و در دامان راست‌ترین جریان اصلاحات می‌افتد و به «کارگزاران سازندگی» نزدیک می‌شود!

یک سیاستمدار حرفه‌ای همواره تکلیفش با خودش مشخص است؛ هاشمی رفسنجانی هر زمان پای جنگ در میان بود، می‌گفت «جام زهر را من نوشانده‌ام» و اگر پایان دادن به جنگ هزینه داشت، بی هیچ هراسی آن را می‌پذیرفت. در مقابل به خاطر بیاورید که محسن رضایی هر بار یک موضع می‌گرفت؛ یکبار که به نفعش بود، می‌گفت در پایان دادن به جنگ نقش اصلی را داشته است؛ زمانی که به ضررش بود، شانه خالی می‌کرد و کار را به گردن هاشمی می‌انداخت! زیدآبادی نمونه بارز همین «ریاکاری‌های سیاسی» است که هیچگاه حاضر نیست مسئولیت خود را به عنوان یک اصلاح‌طلب بپذیرد و زمانی که بحث قصور اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود، خود را بیرون از دایره تعریف می‌کند و زمانی که بحث دستاوردهای اصلاحات می‌شود، خود را نزدیک‌ترین فرد به خاتمی می‌داند.

سخنان اخیر زیدآبادی درباره «وضعیت آزادی در ایران» هم نمونه همین «جا خالی کردن»های سیاسی است تا خود را «متفاوت» نشان دهد، رویه‌ای که بارها در عمر سیاسی او وجود داشته است؛ به خاطر بیاورید زمانی که بحث حضور میرحسین موسوی و کروبی بود و عمده اصلاح‌طلبان معتقد بودند نباید همچون سال ۸۴ تشتت ایجاد شود و روی میرحسین اجماع کردند، این زیدآبادی بود که جفت پا ایستاده بود که کروبی بهترین گزینه است! انتخاب حق هر فرد است و نمی‌توان کسی را به خاطر اینکه حامی کروبی یا میرحسین یا رضایی و احمدی‌نژاد بوده، تخطئه کرد اما می‌توان نقد کرد که آن تلاش بی‌ثمر برای «متفاوت بودن» در آن دوقطبی بزرگ چه دلیلی و البته چه دستاوردی داشت؟

زمانی که بحث حضور خاتمی مطرح بود، او باز پایش را در یک کفش کرده بود و در مناظره با محسن آرمین در ساختمان فرهنگسرای رسانه (و البته در ده‌ها مصاحبه دیگر) می‌گفت «عبدالله نوری» بهترین گزینه است! یعنی تحکیم وحدت با اصرار زیدآبادی در حالی از عبدالله نوری حمایت می‌کرد که او در ماجرای روزنامه خرداد به زندان محکوم شده بود. در چنین شرایطی ادوار تحکیم وحدت فکر می‌کرد اینجا سوئیس است و بی‌آنکه مناسبات سیاسی ایران را بداند، گزینه معرفی می‌کرد. این بار هم حق داشتند نه عبدالله نوری که هر «عبدالله» دیگری را معرفی کنند اما باز هم او پاسخگو نبود که دستاورد معرفی عبدالله نوری در آن شرایط چه بود؟

نمونه‌های تلاش برای «متفاوت بودن» در عمر سیاسی زیدآبادی کم نیست و ده‌ها مثال می‌توان زد و حالا هم معتقد است اولین دوره‌ای است که می‌نشیند در روزنامه و هرچه دلش می‌خواهد می‌نویسد! آیا واقعا خود کرباسچی به عنوان مدیرمسئول روزنامه همین نظر را دارد؟ ای کاش همین فردا کرباسچی لیست شکایت‌های هیات نظارت و قرارگاه ثارالله را روی میز زیدآبادی بگذارد.

ای کاش حداقل می‌گذاشت خبرنگارش از زندان آزاد شود (الهه محمدی خبرنگار روزنامه هم‌میهن است که زیدآبادی آنجا مشغول است)، بعد چنین حرفی را بیان می‌کرد! نمی‌دانم فضای تحریریه هم‌میهن چگونه است اما واقعا برایم سوال است آیا اگر فردا در تحریریه چشم در چشم خواهر الهه محمدی شود، شرم نمی‌کند؟ ای کاش زیدآبادی می‌گذاشت یک هفته از توقیف سایت انتخاب بگذرد، بعد این‌چنین در مقام «تحلیلگر متفاوت» داد آزادی بیان سر بدهد و بهترین دوره برای روزنامه‌نگاری در ایران را معرفی کند!

واقعیت آن است که شرمی در کار نیست و به جای آنکه مسئولیت سخنانش را بپذیرد، گزاره‌ای جدید صادر کرده که «اختناق مدل‌های فراوانی دارد. نوعِ توتالیتر آن در عهد استالین و هیتلر تجربه شده و در دنیای کنونی فقط کرهٔ شمالی مصداق آن است. کسانی که تا این سطح با ادبیات سیاسی ناآشنایند که فرق انواع اختناق را نمی‌دانند و بر هر اختناقی مهر توتالیتر می‌زنند، وقتی به طور عملی هم درگیر سیاست می‌شوند، نتیجهٔ کارشان پیشاپیش مشخص است! کسی که مشکلی را به درستی نشناسد، به طریق اولی راه‌حل آن را هم نمی‌داند و فقط برای جامعه تولید زحمت و هزینهٔ بیشتر می‌کند!»

صدور این گزاره هم اتفاقا نمونه همان «جا خالی‌کردن»های زیدآبادی است که مسئولیت نپذیرد! تو گویی این سخنان در یک کتاب تخصصی مربوط به «امر سیاسی» مطرح شده و حال مشکل تعاریف است و آقای زیدآبادی زحمت کشیده در یک «قرائت کلامی» مشکل انواع اختناق در ایران را حل کرده و توضیح داده ما درگیر کدام اختناقیم!

یعنی زیدآبادی به جای آنکه حرفش را نسنجیده بداند و به احترام همه زندانیانی که برای آزادی بیان در حبس هستند، عذرخواهی کند، موضع خود را تکرار کرده و بدتر اینکه مخاطبان را به جهل متهم کرده است! از نتیجه کار دیگران اطلاعی ندارم، اما درباره زیدآبادی می‌توانم بگویم که نتیجه کارش همیشه همین «عدم مسئولیت‌پذیری» اوست؛ اینکه هرجا به نفعش باشد، به همان سمت می‌رود.

شاید بگویید سال‌ها هزینه کار سیاسی داده و نباید این‌چنین او را نقد کرد. اگر چنین تصوری دارید، سخت در اشتباه هستید؛ اول اینکه اگر کسی زندان برود، دلیلی بر حقانیت سخنانش نیست. دوم اینکه اتفاقا بیشترین پرسشگری باید از همان نیروهایی باشد که خودشان را تئوریسن و متفاوت می‌نامند و اتفاقا به واسطه سابقه زندان، بیشتر هزینه را بر دوش یک جریان سیاسی بار می‌کنند؛ بی‌آنکه هیچگاه مسئولیت رفتارهای متناقض و «متفاوت»! خود را بپذیرند.

برای زیدآبادی به عنوان یک شهروند احترام قائلم و حتما معتقدم سال‌ها زندان و حبس حقش نبوده، اما در بحث اجتماعی (و نه فردی) حتما منتقد دیدگاه‌های فرصت‌طلبانه‌اش هستم که بخواهد برای خود «حاشیه امن» ایجاد کند و نهادهای امنیتی را  به اصطلاح در رودربایستی بیندازد که سراغ او نروند زیرا چون گفته بهترین دوران نوشتن در مطبوعات است، اگر حالا به هر دلیلی بازداشت شود، هزینه آن بسیار بالا خواهد بود!

شاید هم تصور کنید زمانی که زیدآبادی این جملات را می‌گفته چنین سناریویی در ذهن نداشته است. من هم نمی‌دانم بوده یا نبوده. برایم هم مهم نیست بوده یا نبوده؛ آنچه مهم است پیامدهای این سخن است که معتقدم جز این، پیامد دیگری ندارد، به همین دلیل است که حاضر است فحش بخورد اما چیزی به دست آورد که ارزشش را داشته باشد!

احمد زیدآبادی در مصاحبه‌ای با من می‌گفت «حاکمیت می‌خواهد اصلاح‌طلبان محافظه‌کار را جذب کند». اتفاقا همین بخش را هنگام انتشار تیتر کردم. آن زمان لیست اصلاح‌طلبان محافظه‌کار را در ذهنم مرور می‌کردم که مثلا چه کسانی چنین قابلیتی دارند که از آنها چنین استفاده‌ای شود. پنج سال از آن مصاحبه گذشته و خوب است پاسخ به این سوال قدیمی را مخاطبان این مطلب بدهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۲
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
6
32
ممنون بابت متن زیبا و نقد بسیار عالی .من خط ب خط این نقد رو خوندم و موافقم جواب سوال بند اخرتم میشه امثال زید آبادی
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
5
27
ممنون از شما،تحلیل خوبی بود.
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
دشمن امید
دیوار جهل
رویداد نا امید
ناامیدی از جهل
جهل دشمن عقل
عقل می‌گوید
مخالف وقتی بدخواه نبود
بهترین رفیق است
موافق وقتی منافقانه بود
بدترین دشمن است
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
6
27
غریب به اتفاق اصلاح طلبان ماهیت خودشون رو نشون دادن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
50
4
این یک فقره رو راست گفته، چون امثال تفاله های اثلاهاتی، من جمله همین رویداد 24 حرومی رو کسی فعلا کاری نداشته، تاکید میکنم فعلا چون صبر نظام هم حدی داره. نظامی که بالاترین میزان آزادی بیان واقعی رو داده، نه عاذادی بیان شر و ور آمریکایی که تهش این درمیاد که یا دموکراته میگه جمهوری خواهان ضد همجنسبازانند، یا جمهوری خواهه میگه نه نه دموکرات ها ضد این تفاله های قوم لوط هستند و بزمجه های کودن برعنداذ هم میگند به به چه عاذادی بیانی. کلا عاذای بیان غربی اینه: با رسانه از اکثر ملتت مشتی گاو و خر و گوسفند میسازی که اوج چیزی که ازشون درمیاد ماو ماو و عرعر و بع بع هست؛ بعد بهشون میگی عزیزان دلم عازادانه حرف بزنید و ترهاتی که به خوردتون داده شده رو بازنشر کنید
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
میشه بگی اینهمه روزنامه و روزنامه نگار چرا بازداشت و تعطیل شدن ...بخاطر صبر ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
یه نفر اتیش نشانی رو خبر کنه این هم مثل اربابش حاج حسین بد جوری داغ کرده!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
حسن جان کودن جان گفتم که صبر نظام هم حدی داره، فارسی بلدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
قوم لواط به باجناقت سلام برسون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
1
29
برای روشن شدن موضع آقای زیدآبادی توصیه می کنم کتاب در میهمانی حاج آقا رو مطالعه کنید. مصداق بارز آن دو شخصیت در کتاب مذکور زیدآبادی و تاج زاده هستن.تاج زاده هزینه های یک تفکر و کنش سیاسی رو می پردازد و زیدآبادی بعلت ضعف تحلیل و ضعف فکری و جسمی نمی تواند و تن به سازش حداقلی می دهد.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
2
36
به نظرم زیدآبادی بدونه اینکه بدونه - خریدنش . این آدم آن قدر ساده لوح و زود باور است که متوجه این امر نشده است. مجانی خریدنش
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
2
31
چه مقاله خوبی نوشته آقای فرهاد فرزاد. به خصوص آن جا که می گوید :"یکی از اقدامات او راه‌اندازی کانالی به نام «نگاه متفاوت» بود که در واقع قرار بود اتفاقات و وقایع ایران و جهان را به شکلی «متفاوت» تحلیل کند؛ با این حال کلیشه‌ای‌ترین و دم‌دستی‌ترین تحلیل‌ها در آن نوشته می‌شد. " زید آباددی شخص خوش قلب لیکن بسیار ساده لوحی است . او چندان از سیاست سر در نمیآورد .رژیم هم اینو فهمیده و بهش بال و پر می دهد . اگر این حرف ها که در مقاله آقای فرزاد نوشته است ،در واقع گفته های زیدآبادی باشد که باعث تاسف است . بدون اینکه خودش بفهمد خوب بازیچه ای شده برای پروپاگاندای قطب های زر و زور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
33
6
این مقاله عین اصل حرفهای آقای زیدآبادی بی منطق و شخصی و ژورنالیستی است. ظاهرا نویسنده با زیدابادی دعوای شخصی دارد.
رضا
|
Austria
|
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
2
20
با چنین پیشینه از رنج و خطا ...زید آبادی حق دارد که پریشان گوی خویشتن و همگنان باشد...سلامت را همان بهتر که خاموشی گزیند ...گر چه نتواند...پس قاط خوهد زد...!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
32
4
تحلیل مسخره!
ناشناس
|
Sweden
|
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
2
26
«حاکمیت می‌خواهد اصلاح‌طلبان محافظه‌کار را جذب کند».....

منظورش خودش بوده!.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
2
28
ایشان این را نمیداند و یا نمیخواهد ببیند که مطبوعات مستقل شدیدا به خود سانسوری دچار شده اند و دیگر مثل بهار مطبوعات عمل نمیکنند و به قول معروف دست به عصا راه میروند به عنوان نمونه روزنامه شرق اولیه کجا و روزنامه امروزی کجا
ناشناس
|
Sweden
|
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
2
15
منظور آقای زید آبادی از بیان این مطلب چیست ؟ در واقع ایشان به شرایطی که خبرنگارن و مطبوعات در ایران امروز دارند خشنود و راضی‌ است. به هر حال آقای زید آبادی حالا حساب خود و دیگران را روشن کرد که برای ایشان حتا آن "وادی اول " هم زیادی بود.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
3
19
برای جذب حاکمیت چه کسی بهتر از زید ابادی . که هرجا به نفعش باشد به خمان سو غلت میزند.
با تشکر از نگارنده مقاله که چهره واقعی زید ابادی و منفعت طلبان و اسهال طلبان را خوب شناخته اید.
پرود بر شما.
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
4
23
با درود و تشکر از جناب فرزاد و تحلیل و روشنگری چهره واقعی زید ابادی و منفعت طلبانی امثال زید ابادی باید شرافت روزنامه نگاری و مبارزه سیاسی را از شیرزنی چون بهاره هدایت و نیلوفر محمدی و نرگس محمدی و سترد زن حقوقی خانم نسرین ستوده یاد بگیرد.
ملت از اصلاح طلبان منفعت طلب گذر کرده اند چه برسد به زید آبادی دودوزه فکر و آخور طلب.
لطفن در مورد دیگر چهره های دوگانه فکر در طیف اصلاحات بپردازید.
اصولگرا ها که تکلیفشون معلومه
یا حق .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
اخر الزمان شده که فواحش دروغگو جاسوس میشند باشرف!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
2
23
اتفاقا اولین چیزی که بعد از مشاهده نظر آقای زیدآبادی در مورد اینکه اکنون بهترین دوره روزنامه نگاری است به ذهنم رسید اول در بند بودن همکارشان الهه محمدی و بعدی مسدود شدن سایت انتخاب بود. عجیبه که آقای زیدابادی اینها را می بیند و آن نظریه مشعشع را بیان می کند حالا بماند خیل زیادی از آهالی قلم و دانشجویان معترض و... که به دلیل بیان نظرات متفاوت یا اعتراضی خود یا در بند هستند یا از کلی خدمات اجتماعی محروم شده اند. واقعا آدمی چه چیزها که نمی‌بیند و نمی شود آن هم گاهی از آدمهایی که یک زمانی از او به عنوان شرف اهل قلم نام برده می شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
2
18
شرف "سابق"اهل قلم،!نیلوفر محمدی والهه حامدی چه جرمی مرتکب شدن
استاد رازقی پور
|
Canada
|
۰۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
5
15
احسنت بر جناب احمد زیدآبادی . کاملا درست است . رسانه ها و مطبوعات در دولت فخیمه رئیسی چنان آزاد هستند که همین سایت رویداد ۲۴ مدتی است در کمال اختیار و آزادی کامنت های بنده را غیر قابل انتشار اعلام می‌کند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
به به جناب استادچندمدت بودخبری ازت نبود؟باخودم گفتم لابد قهرکرده!عادت کرده بودیم به کامنت های طنزت
فروزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
عه !!! سلام استاد دلم برات تنگ شده بود ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
1
17
آقای زید آبادی عزیز!
به پاس تمام هزینه هایی
که در این سالها دادی!
ای کاش بقول خود که کناره گیری
از سیاست بود، عمل می کردی!
...
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
19
2
گونی رفتن جاسوس خبرنگارها ربطی به آزادی بیان ندارد ایران از کشور ایالات متحده آمریکا هم آزادی بیان بیشتری دارد والبته متاسفانه آزادی دروغ گفتن وتحلیل دروغ داشتن وحرف های غیر موثق زدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
1
12
خوب ادما در مراحل مختلفی ممکنه با قیمت های متفاوتی قابل خریداری باشند.
اقای زیدآبادی هم قیمت خوبی پیشنهاد داده، خریدار هم خریده.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
1
7
مقاله بسیار جالب و زیبایی بود
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
7
0
نگارنده انتظار داره که اگر کسی مثلا اصلاح طلب یا... شد دیگر حق نقد جریان خودش را ندارد...زیدآبادی اصلاح طلبی است که از مواضع نابخردانه ی اصلاح طلبان انتقاد می کند...آدم منصف باید ضعفهای حزب خودش را هم نقد کند...
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
0
5
من فقط خواهش دارم اون سلاح ساچمه زن رو بزاره جلوش یک ساعت بهش نگاه کنه دربهترین دوره مطبوعات
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان