تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۰۹ مهر ۱۴۰۲

۲۰ درصد جامعه ایران دچار مشکلات روان هستند

علی فتحی آشتیانی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در نشست خبری به مناسبت بیستمین سال تاسیس این سازمان گفت: «در حال حاضر حدود ۲۰ درصد افراد کشور دچار مشکلات روحی و روانی هستند. با توجه به این آمار نیز است که با وزارت کار و تعاون وارد مذاکره شویم.»

۲۰ درصد جامعه ایران دچار مشکلات روان هستند

رویداد۲۴ سحر جعفریان: آمار 20 درصدی شیوع بیماری‌های روان در بین اقشار جامعه، نیازمند اجرای طرح پوشش بیمه‌ای درمان مشکلات روح و روان است. علی فتحی آشتیانی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در نشست خبری به مناسبت بیستمین سال تاسیس این سازمان گفت: «در حال حاضر حدود ۲۰ درصد افراد کشور دچار مشکلات روحی و روانی هستند. با توجه به این آمار نیز است که با وزارت کار و تعاون وارد مذاکره شویم تا مشکلات مربوط به پوشش بیمه‌ای درمان بیماری‌های روحی و روانی را حل کنیم. این در حالی‌ست که در شرایط فعلی حدود ۷۰ درصد جامعه توان مالی مراجعه به روانشناسان را ندارند.»

آشتیانی همچنین درباره تعرفه خدمات روانشناسی گفت: «نرخ خدمات ۲۳۰ هزار تومان برای کارشناسی ارشد و ۲۷۰ هزار تومان برای دارندگان مدرک دکتری است. برای رعایت کامل این تعرفه، ضروری‌ست که واحد انتظامی و بازرسی سازمان به این موضوع رسیدگی کند.»رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در ادامه افزود: «در آمریکا به ازای هر هزار خانوار ۷ روانشناس است؛ البته ما تعداد روانشناسان ما کم نیستند و در حال حاضر ۲۰ هزار روانشناس پروانه دار داریم؛ ضمن اینکه اکنون ۱۵۰ هزار دانشجوی کارشناسی تا دکتری روانشناسی داریم. در نتیجه امیدواریم طی ۵ سال آینده به ازای هزار خانواده به عدد ۳ روانشناس برسیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: روانشناسی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان