تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۲ مهر ۱۴۰۲

گودرزی: بازار سرمایه به ثبات رسید

بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت بورس تهران در ماه‌های اخیر به دلیل آرامش نسبی در بازارها، بازار سرمایه هم تثبیت شد و این در حالی است که عملکرد بازار سهام معلول شرایط اقتصادی است.

گودرزی: بازار سرمایه به ثبات رسید

رویداد۲۴ ایرنا نوشت: محمود گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس تهران اظهار داشت: همواره ظرفیت بازار سرمایه با توجه به المان‌های پایه‌ای اقتصاد ایران تغییر می‌کند و عملکرد بازار سرمایه معلول شرایط اقتصادی است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری حرفه‌ای در همه کشور‌ها با مترو معیار‌های مجزا تفکیک می‌شود که از آبان ماه ۱۴۰۱ در کشورمان در دستورالعملی در این حوزه منتشر شد.


بیشتر بخوانید: جزییات معاملات سهام در بازار توافقی


مدیرعامل شرکت بورس تهران بیان داشت: به دلیل ریسک‌هایی که طرح‌های سرمایه‌گذاری حرفه‌ای در عملیاتی شدن پروژه‌ها دارند و نوع سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به این نوع سرمایه‌گذاری، معیار‌های متفاوتی برای سرمایه‌گذاری حرفه‌ای در نظر گرفته شده است.

گودرزی تصریح کرد: برخی از سرمایه‌گذاری‌ها در سکو‌های تامین مالی جمعی برای سرمایه‌گذاری‌های کوچک طراحی شده و برخی با پذیره‌نویسی شرکت‌ها در سرمایه‌گذاری حرفه‌ای از طریق سلب حق تقدم وارد بازار سرمایه می‌شوند که هر دوی این سرمایه‌گذاری‌ها به وزن بازار سرمایه کمک کرده و نسبت به سنوات گذشته بهتر و بیشتر شده است.

گودرزی اظهار امیدواری کرد با گذشت زمان و با توجه به ظرفیت و بضاعت بازار شرکت‌هایی با ارقام بزرگ‌تر از طریق این بازارها، تامین مالی شوند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان