تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۱۷ مهر ۱۴۰۲

اولین واکنش ایران به ادعای دخالت در جنگ غزه

نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرد موفقیت عملیات حماس به دلیل غافلگیری بود که آن را به بزرگترین شکست سازمان‌های امنیتی اسرائیل در جنگ غزه تبدیل می‌کند.

اولین واکنش ایران به ادعای دخالت در جنگ غزه

رویداد۲۴ نمایندگی ایران در سازمان ملل یکشنبه (هشتم اکتبر، ۱۶ مهر) اعلام کرد این کشور در عملیات حماس علیه اسرائیل دخالتی نداشته است.

نمایندگی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدامات قاطع فلسطین، دفاعی کاملاً مشروع در مقابل هفت دهه اشغال ظالمانه و جنایات فجیع رژیم نامشروع اسرائیل است. ما قاطعانه در حمایت مصمم از فلسطین ایستاده‌ایم. اما در پاسخ فلسطین دخالتی نداریم و تنها توسط خودشان انجام شده است.

طبق این گزارش، نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین اعلام کرد موفقیت عملیات حماس به دلیل غافلگیری بود که آن را به بزرگترین شکست سازمان‌های امنیتی اسرائیل تبدیل می‌کند.

طبق بیانیه ایران، «آن‌ها (اسرائیلی ها) تلاش می‌کنند شکست خود را توجیه کنند و آن را به قدرت اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی ایران نسبت دهند. برایشان پذیرش این که در جامعه اطلاعاتی نقل می‌شود از یک گروه فلسطینی شکست خوردند، بسیار سخت است».

یک مقام ارشد دولت آمریکا هم بامداد یکشنبه اذعان کرد که هیچ نشانه‌ای از دست داشتن ایران در عملیات طوفان الاقصی توسط حماس علیه رژیم موقت اسرائیل وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: ایران از حمله حماس به اسرائیل سود می‌برد؟


همچنین «آدرینا واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید شنبه در بیانیه‌ای در واکنش به ادعا‌های جمهوری‌خواهان درباره تامین مالی این حملات با استفاده از پول‌های ایران که اخیراً توسط دولت آمریکا آزاد شد، گفت «این پول مطلقا با حملات وحشتناک امروز هیچ ارتباطی ندارد و اکنون زمان انتشار اطلاعات نادرست نیست».

شاخه نظامی حماس شنبه بزرگترین حمله سال‌های اخیر را علیه قوای اسرائیلی انجام داد. بعد از انتشار خبر‌ها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف اسرائیل شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت گزارش داده شمار تلفات اسرائیلی‌ها در عملیات طوفان الاقصی به ۱۰۰۰ نفر می‌رسد و تعداد افرادی که توسط نیرو‌های حماس به اسارت گرفته شدند، نیز بیش از ۱۵۰ نفر است.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اسرائیل ، فلسطین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان