تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۲۳ مهر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

کورس دیدنی پلنگ و بز کوهی روی صخره شیب‌دار

فیلم دیدنی مستندی از حیات وحش را ببینید. در این فیلم گوسفند و یک پلنگ در مسابقه مرگ و زندگی به شکلی عجیب از کوه بسیار شیب‌دار پایین می‌آیند.

فیلم مستند حیات وحش

رویداد۲۴ حسین فلاحی: پلنگ‌های برفی فقط حیواناتی خارق‌العاده هستند. آنها با نام مستعار «شبح کوه‌ها» یکی از گریزان‌ترین شکارچیان در کل جهان هستند، این حیوانات یاد گرفته‌اند در برخی از خشن‌ترین محیطهای روی زمین زنده بمانند.

اگر بومی مناطق کوهستانی آسیا هستید می‌توانید پلنگ‌های برفی را در کشورهایی مانند چین، هند، قزاقستان، مغولستان، نپال، پاکستان، روسیه و غیره بیابید. اما از آنجایی که این پلنگ‌ها در مناطق سخت و خطرناکی زندگی می‌کنند جمعیت آنها به طور کامل شناخته نشده است.

پلنگ‌های برفی عمدتاً گوسفند آبی و بز کوهی را که در بیشتر محدوده آنها یافت می‌شود، شکار می‌کنند. آنها همچنین آهو، بزهای وحشی معروف به مارکور، اوریال (گوسفند کوهی) و همچنین پستانداران کوچکتر مانند مارموت و خرگوش را می‌خورند. آنها در واقع دارای سینوس‌های گرم کننده تخصصی، پنجه‌های بزرگ (مانند کفش‌های برفی) و خز بسیار متراکم هستند تا به آنها کمک کند در سردترین دماها زنده بمانند و شکار کنند.  وقتی نوبت به شکار می‌رسد، آن‌ها در آن مهارت دارند. این حیوانات می‌توانند با حداکثر سرعت ۴۰ مایل در ساعت بر روی زمین‌های شیب‌دار کوهستانی بدوند و از شکاف‌های صخره‌ای تا ارتفاع ۵۰ فوتی بپرند.

در اینجا تعدادی عکاس در هند داریم که تصاویر خیره کننده‌ای از یک پلنگ برفی در حال شکار گرفته‌اند و گروه کوچکی از اوریال (نوعی گوسفند کوهستانی) را تعقیب می‌کند. پلنگ طعمه را از بالا و در یک لحظه تشخیص می‌دهد. گوسفند از کوه پایین می‌آید. به یاد داشته باشید این کوه شیب دار است. با این حال، هر دوی این حیوانات برای دویدن (یا به زیبایی سقوط) به راحتی با آن سازگار شده‌اند.

پلنگ برفی در اوایل حرکت چند بار تلو تلو می خورد، اما موفق می‌شود درست زمانی که گوسفند به سمت پایین سقوط می‌کند با پرش از لبه به طاقچه از سقوط در امان بماند. پلنگ با گوسفند بیچاره که احتمالا کشته شده در پایین صخره روبرو می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حیات وحش ، فیلم دیدنی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
0
8
چند صفحه تبلیغ بیخود ، ۱۵ ثانیه کلیپ تبلیغی و در آخر چندثانیه فیم بی کیفیت. این شد کار ؟
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان