تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۱۱ آبان ۱۴۰۲

سود سرشار صنایع نظامی آمریکا از جنگ‌های اوکراین و غزه رسانه‌ای شد

با ادامه جنگ در اوکراین و آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه، پیمانکاران نظامی ایالات متحده به شدت افزایش یافته و سهام شرکت‌های صنایع نظامی این کشور نیز بالا رفت.

سود سرشار صنایع نظامی آمریکا از جنگ‌های اوکراین و غزه رسانه‌ای شد

رویداد۲۴ رسانه‌های عربی خبر دادند از مهم‌ترین بازتاب‌های اقتصادی جنگ‌ها افزایش به‌کارگیری ابزارهای جنگ‌های نوین است که اغلب آنها گران‌قیمت هستند.پ

به طور کلی جنگ دایر در اوکراین از یک سو و جنگی که اسرائیل علیه نوار غزه آغاز کرده از سوی دیگر باعث افزایش قیمت صنایع نظامی شده و پیمانکاران نظامی آمریکایی مانند لاکهید مارتین و جنرال داینامیکس و... پیش‌بینی می‌کنند تقاضا برای گلوله‌های توپ و موشک‌های پاتریوت افزایش پیدا کرده و به تبع آن سود آنها در سال آینده بالاتر برود.

به نوشته این رسانه‌ها، سال گذشته میلادی شاهد امضای قراردادهای مختلفی برای تامین مستقیم سلاح برای اوکراین و نیز جایگزینی سلاح‌های آمریکایی ارسال‌شده به اوکراین بودیم.

مسئولان این شرکت‌ها در سایه به‌کارگیری گسترده سلاح‌ها توسط اسرائیل علیه فلسطینیان اعلام کردند که پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای خرید مهمات و تجهیزات نظامی نسبت به سال گذشته نیز بیشتر شود.

جیسون آیکن مدیر مالی جنرال داینامیکس در این رابطه اعلام کرد ما از سطح تولید ۱۴ هزار گلوله توپ در ماه به ۲۰ هزار گلوله رسیدیم. این کار به سرعت انجام شد و در حال حاضر در تدارک برای تولید ۱۰۰ هزار گلوله در ماه هستیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اسرائیل ، فلسطین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان