تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۱۶ آبان ۱۴۰۲

مقاصد هواپیمایی ریاض‌ایر اعلام شد

نخستین پرواز شرکت هواپیمایی ریاض‌ایر برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.

 

مقاصد هواپیمایی ریاض‌ایر اعلام شدرویداد۲۴ تونی داگلاس، مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی ریاض‌ایر، اعلام کرد که در هفته‌های آینده درباره قرارداد خرید تعداد قابل‌توجهی هواپیما باریک‌پیکر برای این شرکت اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

او اولین مقاصد ریاض‌ایر را شهر‌های بزرگ اروپا و مقاصدی در سواحل شرقی ایالات متحده و کانادا معرفی کرد.


بیشتر بخوانید: مسافران تهران به کیش در هواپیما حبس شدند!


ریاض‌ایر دومین شرکت هواپیمایی عربستان سعودی است که قرار است در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۵ پروازهایش را آغاز کند و قصد دارد برای خطوط هواپیمایی مطرح منطقه از جمله ترکیش ایرلاینز، قطر ایرویز، امارات و اتحاد در قامت رقیبی جدی ظاهر شود.

به گزارش رویترز، تونی داگلاس، رئیس سابق اتحاد ایرویز، در ماه مارس برای اداره ریاض‌ایر که متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی است، منصوب شد. او در گفت‌وگویی تازه توضیح داد که پیش از این، ۷۲ جت پهن‌پیکر بویینگ ۷۸۷ سفارش داده شده بود و حالا مذاکرات برای خرید هواپیما‌های باریک‌پیکر هم به پایان رسیده است.

او گفت که جزئیات این قرارداد احتمالا در هفته‌های آینده اعلام خواهد شد.

برخی گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که جزئیات خرید هواپیما‌های ریاض‌ایر ممکن است در نمایشگاه هوایی دبی از ۱۳ تا ۱۷ نوامبر اعلام شود.

داگلاس از اعلام تعداد هواپیما‌های جدید ریاض‌ایر خودداری کرد، اما این سفارش را «قابل توجه» خواند و گفت که این معامله درباره توانمندی ریاض‌ایر «یک پیام بسیار بسیار واضح» خواهد بود.

او روند توسعه ریاض‌ایر را «بزرگ‌ترین گام از زمان قطر ایرویز» دانست و گفت که مطمئن است برای سفر با این خط هوایی تقاضا‌های بسیاری وجود خواهد داشت.

مدیر اجرایی ریاض‌ایر توضیح داد که این خط هوایی جدید از اقتصاد در حال رشد عربستان سعودی به علاوه طرحی برای جذب گردشگران بیشتر به این کشور سود خواهد برد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: شرکت هواپیمایی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان