تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۰۱ دی ۱۴۰۲

تل‌آویو ارائه پیشنهاد برقراری آتش‌بس نسبتا طولانی به حماس را بررسی می‌کند

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل خبر داد که اسرائیل ارائه پیشنهادی به حماس برای برقراری آتش‌بس نسبتا طولانی و نه یک هفته‌ای را در دست بررسی دارد. این سازمان در شامگاه پنج‌شنبه ۳۰ آذر گزارش داد که پیشنهاد برقراری آتش‌بس نسبتا طولانی از سوی اسرائیل برای متقاعد کردن حماس جهت اتمام توافق تبادل اسرا ارائه خواهد شد.

تل‌آویو ارائه پیشنهاد برقراری آتش‌بس نسبتا طولانی به حماس را بررسی می‌کند

رویداد۲۴ العربیه: سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل خبر داد که اسرائیل ارائه پیشنهادی به حماس برای برقراری آتش‌بس نسبتا طولانی و نه یک هفته‌ای را در دست بررسی دارد.

این سازمان در شامگاه پنج‌شنبه ۳۰ آذر گزارش داد که پیشنهاد برقراری آتش‌بس نسبتا طولانی از سوی اسرائیل برای متقاعد کردن حماس جهت اتمام توافق تبادل اسرا ارائه خواهد شد.

موضوع ارائه این پیشنهاد از سوی دولت نتانیاهو پس از آن از سوی سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل مطرح می‌شود که گروه‌های فلسطینی پنج‌شنبه اعلام کردند که تنها پس از پایان جنگ حاضر به مذاکره درباره تبادل اسرای اسرائیلی خواهند بود.

این نهاد رسانه‌ای اسرائیلی به نقل مسئولانی که نام آن‌ها را فاش نکرده، گزارش کرد که اسرائیل هم‌اکنون در حال بررسی پیشنهاد‌هایی اضافی به‌منظور متقاعد کردن حماس است تا این جنبش از درخواست‌های خود عقب‌نشینی کرده و فرصت لازم برای احراز پیشرفت منجر به توافق مهم آزادی و تبادل اسرا، فراهم کند.

به گفته این سازمان اسرائیلی کشور قطر در حال انجام مذاکرات بی‌وقفه‌ای شامل اعمال فشار بر حماس است تا آن را به پذیرفتن توافق تبادل اسرا که به میزان زیادی فرصت دست‌یابی به توافق را فراهم می‌کندو متقاعد سازد.

این موضوع پس از آن از سوی رسانه‌های اسرائیلی مطرح می‌شود که گروه‌های فلسطینی طی بیانیه‌ای تاکید کردند تا زمانی که جنگ به‌طور همه‌جانبه متوقف نشده هیچ‌گونه توافقی برای تبادل اسرا را نخواهند پذیرفت.

پیش‌تر منابع «العربیه» فاش کردند که حماس با نپذیرفتن آتش‌بس‌های کوتاه مدت، آتش‌بسی دست‌کم ۱۴ روزه را درخواست کرده است.

اسرائیل، اما در مقابل بر آتش‌بس ۵ روزه‌ای که پس از پایان مدت اصلی آن به‌طور روزانه و یکروزه تمدید می‌شود، اصرار ورزیده است.

حماس در واکنش به تشدید حملات اسرائیل در نوار غزه تاکید کرده که مذاکرات در سایه ادامه جنگ را نمی‌پذیرد و برای انجام هر گونه مذاکراتی در مرحله اول جنگ در غزه باید متوقف شود.

حماس همچنین درخواست کرده که مکان‌هایی امن برای آوارگان در نظر گرفته شود و حملات اسرائیل در آن متوقف شود و امکان کمک‌رسانی بشردوستانه و رساندن کمک‌های غذایی و دارویی کافی در آن مناطق امن در نوار غزه، فراهم شود.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اسرائیل ، حماس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان