تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۲

روش درست سشوارکشیدن

سشوار را بسیاری در خانه داریم و گاه به گاه از آن استفاده می‌کنیم اما شاید ندانیم استفاده‌ی درست و روش سشوارکشیدن درست چگونه است.

روش درست سشوارکشیدن

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: همان‌گونه‌که آرایش و پیرایش مو هر دو متخصص خود را می‌خواهد و راه و روشی برای خود دارد سشوارکشیدن مو هم به همین شکل است.

به گزارش رویداد۲۴ برای این‌که بتوانید مو‌های آراسته و خوش فرمی داشته باشید و از سشوار به درستی استفاده کنید بهتر است موارد زیر را انجام دهید.

روش درست استفاده از سشوار

نخست باید بدانید سشوارکشیدن مو چندان خوب نیست و اگر این کار را هر روز هر دقیقه انجام دهید به موهایتان آسیب جدی وارد می‌شود. تلاش کنید اگر قرار مهمی دارید و یا به مهمانی و عروسی می‌روید از این وسیله آن هم به صورت کم استفاده کنید.

از باد گرم و خنک هر دو استفاده کنید

معمولا بیش‌تر ما از باد گرم برای حالت دادن به مو‌ها استفاده می‌کنیم. غافل از این که باد خنک، رطوبت مو‌ها را حفظ و به ماندگاری فر مو و شفافیت آن کمک می‌کند.

فاصله مناسب را رعایت کنید

فاصله مناسب میان سشوار و مو اهمیت زیادی دارد. بهتر است فاصله سشوار از مو ۳۰ سانتی‌متر باشد. همان‌گونه‌که گفتیم نزدیکی سشوار به مو سبب آسیب‌رسیدن به آن‌ها می‌شود.

حوله مو را درست انتخاب کنید

حوله‌های نخی اصطکاک زیادی با مو‌ها به‌وجود می‌آورد و به همین دلیل اگر مو‌های تان ضخیم است هنگامی‌که ۵۰ درصد آن‌ها خشک شد، سشوار کنید. اگر مو‌های تان نازک است پس از این که ۸۰ درصد مو‌ها خشک شد آن‌ها را سشوار کنید.

از برس مناسب استفاده کنید

تا جای ممکن و اگر زیاد سشوار می‌کشید از برس غیرفلزی استفاده کنید. برس‌های فلزی به دلیل این که گرما را منتقل می‌کنند به موهای شما آسیب وارد می‌کنند. باز هم تاکید می‌کنیم تا می‌توانید اجازه دهید موهایتان با هوای آزاد خشک شوند و از سشوارکشیدن دوری کنید البته اگر موهای سالمی می‌خواهید.

مو‌ها را تقسیم بندی کنید

پیش از شروع سشوار، مو‌ها را تقسیم بندی کنید بعضی پیشنهاد می‌کنند در هنگام سشوار کردن باید از جلوی سر به سمت عقب حرکت کنید.

مسیر درست را انتخاب کنید

همیشه مو‌ها را از ریشه به انتها سشوار کنید تا افزون بر سرعت کار، مو‌های شما شفاف شود.

روش درست سشوارکشیدن

نکاتی که هنگام استفاده از سشوار باید رعایت کنیم

در ابتدا اشاره کردیم سشوارکشیدن آداب خود را دارد و جالب است بدانید اگر از آن درست استفاده کنید شاید حتا در مورادی بتواند به سود موهایتان هم باشد.

پیش از این‌که دکمه سشوار خودتان را روشن کنید، باید موهایتان را با آب خیس کنید. برای این کار می‌توانید موهایتان را بشویید و یا با یک آب‌پاش مقداری آب روی موهایتان اسپری کنید. سپس موهایتان را به اندازه پنج دقیقه درون حوله بپیچید تا آب اضافی آن به طور کامل گرفته شود.

● موهایتان را خشک کنید

برای خشک کردن موهایتان با سشوار از یک برس کمک بگیرید. استفاده از برس برای خشک کردن و حالت دادن به مو‌ها وقت کم‌تری از شما خواهد گرفت و در نهایت موهایتان بهتر مرتب شده و فرم می‌گیرند.

اگر نخواستید از برس برای خشک کردن موهایتان استفاده کنید، انتخاب دیگر این است که فقط با استفاده از دست‌تان موهایتان را بالا و پایین ببرید و جلوی سشوار آن‌ها را خشک کنید.


بیشتر بخوانید:  نکات آرایشی برای روزهای بارانی


● کدام برس بهتر است؟

بهترین برس، برسی بزرگ و گرد است. این برس پس از سشوار کشیدن بهترین حجم و حالت را به موهایتان خواهد بخشید. برس‌های فلزی برای سشوار کشیدن مناسب‌ترین هستند و بهترین شکل را به موهایتان خواهند داد. شما می‌توانید از برس‌های کم قطرتر برای مرتب کردن و سشوار کشیدن مو‌های چتریتان استفاده کنید اما فراموش نکنید بالا هم اشاره کردیم که برس‌های فلزی برای استفاده‌ی هرروزه مناسب نیستند و به موهایتان آسیب می‌زند.

برس‌های پارویی برای پرداخت نهایی مو‌های بلند پس از سشوار کشیدن مناسب‌اند. برس‌های سشوار در ۳ اندازه بزرگ، متوسط و کوتاه در بازار وجود دارند. برس‌های چوبی موهایشان ترکیبی از مو‌های طبیعی و مصنوعی است بنابراین به گرفتن بهتر مو‌ها درون‌شان کمک می‌کنند.

روش درست سشوارکشیدن

● آداب سشوار کشیدن

حتما دیده‌اید سشوار‌هایی که در آرایشگاه‌ها استفاده می‌شوند، سشوار‌هایی قوی‌تر هستند، ولی برای استفاده‌های خانگی می‌توان سشوار‌های کم قدرت‌تری را نیز انتخاب کرد. دقت کنید سشواری که می‌خرید حتما دارای درجه‌های سرعت پایین و بالا باشد و شما بتوانید به آسانی آن را برای سرعت پایین و بالا تنظیم کنید. یک سشوار خوب باید بتواند باد سرد نیز تولید کند.
برای اینکه موهایتان را براق کنید، سشوار را برای باد داغ تنظیم کنید.

اگر سشوار را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که باد سرد تولید کند، روغن‌ها و ژل و سایر فرآورده‌هایی که برای فرم دادن موهایتان استفاده کرده‌اید روی موهایتان ثابت خواهند شد و همچنین از ایجاد الکتریسیته ساکن موهایتان پیش‌گیری خواهد کرد. هنگام استفاده از سشوار آن را همیشه روی موهایتان حرکت دهید و متمرکز نگه ندارید.

حرارت متمرکز سشوار روی موهایتان به آن آسیب خواهد زد. تلاش کنید سر‌های مخصوص پخش کننده حرارت و باد را بر سر دهانه سشوارتان وصل کنید تا حرارت بر سطح موهایتان پخش شود و به ویژه اگر موهایتان مجعد است، استفاده از این سر‌ها سبب می‌شود موهایتان شکل و فرم دلخواه را به دست آورند. گرچه استفاده از سر‌های ویژه زمان سشوار کشیدن را طولانی‌تر خواهد کرد.

روش درست سشوارکشیدن

● مو‌هایی که برق می‌زنند

هنگامی‌که به سالن‌های آرایش می‌روید، پس از سشوار کشیدن مو‌ها برق خاصی پیدا می‌کنند. رمز آن استفاده مکرر از سشوار روی موهاست. اگر می‌خواهید پس از سشوار کشیدن موهایتان برق بیفتد، باید از باد گرم سشوار استفاده کنید. هر چه شما بیش‌تر از باد سشوار و برس روی یک بخش از موهایتان بیش‌تر استفاده کنید، موهایتان بیشتر برق می‌افتند، ولی در این صورت امکان صدمه به موهایتان در اثر باد داغ سشوار نیز افزایش می‌یابد.

موهایتان را به دور برس سشوار بپچید و سپس در حالی که سشوار را روی آن گرفته‌اید، به آرامی مو‌ها را از برس باز کنید برای اینکه موهایتان کمتر آسیب ببینند، بهتر است سر مخصوص پخش حرارت و باد سشوار را بر سر لوله آن نصب کنید.
برای اینکه ساقه موهایتان در اثر باد سرد سشوار نسوزد، پس از سشوار کشیدن هر بخش از موهایتان چند ثانیه صبر کنید تا آن بخش از موهایتان خنک شود سپس دوباره کار خود را تکرار کنید. اگر دوست دارید موهایتان حجم پیدا کنند، باید با سشوار کشیدن ریشه موهایتان را جا به جا کنید. برای این کار یک بخش کوچک از موهایتان را انتخاب کنید، آن بخش را دور برس سشوار بپیچید و برخلاف جهت ریشه موهایتان بکشید و هم‌زمان سشوار را هم روی آن بگیرید.

● هر روز سشوار نکشید

برای بار پایانی می‌گوییم که اگر عادت دارید هر روز موهایتان را سشوار بکشید باید بدانید این کار حسابی برای سلامت موهایتان خطرناک است؛ بنابراین تلاش کنید هر روز موهایتان را سشوار نکشید. هنگامی‌که موهایتان را از حرارت مستقیم برای چند روز دور نگه می‌دارید، احتمال سوختن و آسیب دیدن موهایتان را کاهش می‌دهید. خشک شدن بیش ازاندازه موهایتان و شکستن ساقه مو‌ها نشانه آسیب دیدن مو‌های شماست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان