تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۲

بیلی آیلیش برنده جایزه گرمی کیست؟

بیلی آیلیش برنده آهنگ سال در گرمی ۲۰۲۴ شد. این خبر در صدر اخبار دنیای موسیقی قرار گرفت. در واقع برای اولین بار در سه سال گذشته، بیلی آیلیش به صحنه جوایز گرمی بازگشت تا جایزه بهترین آهنگ سال را برای آهنگ «What Was I Made For» بپذیرد.

بیلی آیلیش برنده جایزه گرمی کیست؟

رویداد۲۴ سیما صابری: بیلی آیلیش برنده آهنگ سال در گرمی ۲۰۲۴ شد. این خبر در صدر اخبار دنیای موسیقی قرار گرفت. در واقع برای اولین بار در سه سال گذشته، بیلی آیلیش به صحنه جوایز گرمی بازگشت تا جایزه بهترین آهنگ سال را برای آهنگ «What Was I Made For» بپذیرد. این آهنگ، که در موسیقی متن فیلم باربی به نمایش درآمد، همچنین جایزه بهترین آهنگ نوشته شده برای رسانه‌های تصویری و گلدن گلوب ۲۰۲۴ را به ایلیش و برادرش، فینیاس اوکانل، نویسنده همکارش اختصاص داد.

مراسم ۴ فوریه برای این خواهر و برادر یک امر خانوادگی بود، زیرا والدین آن‌ها از تماشاگران تماشا می‌کردند. ایلیش ۲۲ ساله گفت: "از برادرم که بهترین دوست من در جهان است، تشکر می‌کنم. " از گرتا گرویگ [کارگردان باربی]برای ساخت بهترین فیلم سال متشکرم. این آهنگ به رتبه ۱۴ در بیلبورد Hot ۱۰۰ رسید و بیلی ایلیش و اوکانل آن را در طول نمایش جوایز اجرا کردند. تا به امروز، بیلی آیلیش برنده هشت جایزه گرمی شده است، از جمله جایزه قبلی ترانه سال برای "Bad Guy" و همچنین آلبوم سال برای When We All Fall Sleep, Where Do We Go?

بیلی آیلیش کیست؟

بیلی آیلیش که در لس آنجلس به دنیا آمد و بزرگ شد، زمانی که نخستین آهنگ او به نام «Ocean Eyes» به یک موفقیت رسید، تنها یک نوجوان بود. او با برادرش، فینیاس اوکانل، برای ساختن تراک‌های EP جدید Don't Smile at Me و آلبوم فوق‌العاده When We All Fall Sleep, Where Do We Go? همکاری کرد که این هنرمند را به عنوان یک هنرمند جهانی و چندگانه معرفی کردند. او پیش از ۲۰ سالگی برنده جایزه گرمی شده بود.

تاریخ تولد: ۱۸ دسامبر ۲۰۰۱

محل تولد: لس آنجلس، کالیفرنیا

زندگی اولیه و خانواده بیلی آیلیش

بیلی آیلیش در ۱۸ دسامبر ۲۰۰۱ در لس آنجلس به دنیا آمد. نام کامل او Billie Eilish Pirate Baird O'Connell است. نام کوچک او به افتخار پدربزرگ مادری اش، ویلیام است. دومی الهام گرفته از دوقلوی به هم چسبیده والدینش در یک مستند بود؛ و سومی ناشی از اصرار برادر بزرگترش، فینیاس بود.

پدر و مادر بیلی آیلیش، مگی بیرد و پاتریک اوکانل، بازیگرانی قدیمی بودند. آیلیش که در خانه‌ای دو خوابه در هایلند پارک بزرگ شده بود، جایی که او و برادرش در خانه آموزش می‌دیدند، تشویق شد که به دنبال علایقش در رقص، ژیمناستیک، اسب سواری و به ویژه موسیقی باشد. او نواختن "I Will" گروه بیتلز را در سن ۶ سالگی آموخت. در ۸ سالگی به گروه کر کودکان لس آنجلس پیوست؛ و از سن ۱۱ سالگی به طور جدی شروع به نوشتن آهنگ کرد، استعداد‌های او از طریق کلاس ترانه سرایی مادرش پرورش یافت. آیلیش گفته است که اولین آهنگ واقعی او، "Fingers Crossed" در همان زمان پس از تماشای قسمتی از The Walking Dead نوشته شد.

بیلی آیلیش برنده جایزه گرمی کیست؟

برادر بیلی آیلیش کیست؟

برادر بیلی آیلیش، فینیاس که چهار سال و نیم از او بزرگتر است، همکار، نویسنده و تهیه کننده آهنگ‌های خواهرش شد و این زوج به آهنگسازی و ضبط با هم از اتاق خواب خانه خود در هایلند پارک حتی پس از ظهور آیلیش به عنوان یک پدیده جهانی ادامه دادند. فینیاس EP Blood Harmony را در اکتبر ۲۰۱۹ منتشر کرد. او همچنین آهنگ‌هایی را برای هنرمندان محبوب دیگری مانند جاستین بیبر، سلنا گومز و کامیلا کابلو نوشته و تولید کرده است.

آلبوم‌ها و آهنگ‌های بیلی آیلیش

"Ocean Eyes" که در ابتدا برای گروه Finneas نوشته شده بود، زمانی که با آواز‌های ایلیش ۱۳ ساله آمیخته شد، جان گرفت و پس از آپلود در SoundCloud در نوامبر ۲۰۱۵، به شهرت رسید.

جوایز بیلی آیلیش

بیلی آیلیش اولین افتخارات مهم خود را در سال ۲۰۱۹ به دست آورد، زمانی که در جوایز ویدیوی MTV و جوایز موسیقی آمریکایی برنده شد و به عنوان زن سال بیلبورد انتخاب شد. اما لحظه بزرگ او در جشن گرمی ژانویه ۲۰۲۰ اتفاق افتاد، زمانی که او اولین زن و دومین هنرمندی شد که توانست در رده‌های «چهار بزرگ» آلبوم سال، رکورد سال، آهنگ سال و بهترین هنرمند جدید جای بگیرد. آیلیش در جوایز گرمی ۲۰۲۱ برنده دو جایزه شد، از جمله رکورد سال برای "Everything I Wanted". در ژانویه ۲۰۲۴، آیلیش دومین جایزه گلدن گلوب خود را برای بهترین آهنگ اصلی فیلم سینمایی بابربی برد.

استایل بیلی آیلیش

استایل آیلیش نیز از آن استایل‌های مشهور است. او به دلیل پوشیدن لباس‌های گشاد شناخته شد، سبکی که جذابیت او را به‌عنوان نقطه مقابل ستاره‌های پاپ تقویت می‌کرد. او با راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خود، Blohsh در اوایل سال ۲۰۱۸ و در اواخر همان سال با امضای قرارداد با Next Models، جایگاه خود را در دنیای مد ایجاد کرد.

تور و مستند

این هنرمند اولین تور تیتراژ خود را برای حمایت از «به من لبخند نزن» در پاییز ۲۰۱۷ آغاز کرد. در نهایت به دلیل همه گیری کووید-۱۹ برخی برنامه‌های او لغو شد. آیلیش همچنین برای اجرا در برخی از بزرگترین جشنواره‌های صنعت موسیقی، از جمله Coachella و Glastonbury در سال ۲۰۱۹ توجه زیادی  را به خود جلب کرده است.

عکس های بیلی آیلیش

بیلی آیلیش برنده جایزه گرمی کیست؟

بیلی آیلیش برنده جایزه گرمی کیست؟

بیلی آیلیش برنده جایزه گرمی کیست؟

بیلی آیلیش برنده جایزه گرمی کیست؟

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار هنرمندان
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان