تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۱۷ آذر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

تیلور سوئیفت کیست؟

تیلور سوئیفت یک خواننده، ترانه‌سرا و تهیه‌کننده موسیقی آمریکایی است. او با آهنگ‌هایش در سبک‌های پاپ و کانتری شهرت یافته و به عنوان یکی از هنرمندان موفق و تأثیرگذار در صنعت موسیقی شناخته می‌شود.

بیوگرافی تیلور سوئیفت

رویداد۲۴ تیلور سوئیفت در ۱۳ دسامبر ۱۹۸۹ در آمریکا به دنیا آمد. او یک خواننده است و دارای مدرک دیپلم پایان دبیرستان هندرسونیل پنسیلوانیا است. او از ترانه‌سرایی شروع کرد و در حال حاضر به عنوان یکی از مشهورترین خوانندگان پاپ و الکترو پاپ دنیا شناخته می‌شود.

تیلور سوئیفت شخصیت سال تایم شد

تیلور سوئیفت خواننده ۳۴ ساله آمریکایی توانست برای آنکه شخصیت سال مجله تایم شود، پوتین، شی‌جین‌پینگ و باربی را شکست دهد و عنوان شخصیت سال 2023 را از آن خود کند. وی به عنوان یکی از چهره های فرهنگی قابل توجه نام برده شد که به علت سبک ترانه‌سرایی، تنوع در موسیقی، بازآفرینی سبک هنری و تأثیرش بر صنعت موسیقی شهرت یافته است. 

جالب اینکه اعلام شده بود قرار است در دانشگاه هاروارد در سال 2024 دوره جدیدی با عنوان «تیلور سویفت و دنیای او» ارائه شود و قرار بود که این دوره توسط استاد، شاعر و منتقد انگلیسی «استفانی ال برت» مدیریت می شود. این دوره تجزیه و تحلیل عمیقی از اشعار و موسیقی تیلور سوئیفت را ارائه می‌کند و آثارش را در چارچوب قوانین ادبی و طیف وسیعی از نویسندگان معتبر قرار می‌دهد.هدف این دوره بررسی تلاقی آثار سوئیفت با آثار ادبی مختلف و بررسی تأثیر او نه تنها در صنعت موسیقی، بلکه بر هنرمندان، نویسندگان و گرایش‌های فرهنگی معاصر است!

خانواده تیلور سوئیفت

تیلور در شهر ردینگ ایالت پنسیلوانیا به دنیا آمد. پدرش، اسکات سوئیفت، مدیر اجرایی در حوزه خرید و فروش سهام بود و مادرش، آندره، خانه‌دار بود. تیلور تنها یک برادر کوچکتر به نام آستین دارد.

علاقه تیلور سوئیفت به موسیقی

تیلور سوئیفت کیست؟

در سن ۹ سالگی، او علاقه‌مند به تئاتر موسیقی شد و در چهار نمایشگاه آکادمی جوانان برکس بازی کرد. در عین حال، به طور منظم به کلاس‌های آواز و بازیگری در نیویورک سیتی می‌رفت و برمی‌گشت.
در سن ۱۲ سالگی، تیلور سوئیفت شروع به نوشتن یک رمان ۳۵۰ صفحه‌ای کرد، اما آن رمان هیچ‌گاه منتشر نشد. در همان زمان، از رونی کرمر، یک تعمیرکار کامپیوتر و موسیقیدان محلی، نحوه نواختن گیتار را یاد گرفت.

تحت تأثیر این تجربه، او شروع به نوشتن ترانه کرد. در سال ۲۰۰۳، وقتی ۱۴ ساله بود، به عنوان یکی از ستارگان در حال رشد، عضو یک کمپانی موسیقی شد.

اولین آهنگ تیلور سوئیفت

در سن ۱۵ سالگی، تیلور سوئیفت اولین آهنگ خود را به نام "تیم مک‌گرا" که شعر آن را در کلاس ریاضی دبیرستان نوشته بود، خواند و به بازار عرضه کرد. این آهنگ به رتبه ۶ بهترین آهنگ‌ها در یک مجله موسیقی رسید.

شهرت او در سال ۲۰۰۷ به شدت افزایش یافت، زیرا او جایزه سراینده برتر سال را در جشنواره سرایندگان نشویل دریافت کرد. این برنده‌شدن، او را به عنوان جوانترین برنده این جایزه، به لبه لسان‌ها و دستمال‌ها رساند.

بازیگری تیلور سوئیفت

تیلور سوئیفت کیست؟

در سال ۲۰۰۹، تیلور سوئیفت در یکی از قسمت‌های سریال CSI نقش یک نوجوان عصیان‌گر را بازی کرد. سپس در سال ۲۰۱۲، در انیمیشن لوراکس، نقش شخصیت آدری را صداپیشگی کرد.

در سال ۲۰۱۳، او دوباره به عرصه بازیگری با بازی در سریال New Girl بازگشت.

در سال ۲۰۱۶، تیلور سوئیفت با رکورد فروش ۴۰ میلیون نسخه آلبوم و ۱۳۰ میلیون نسخه تک آهنگ، به عنوان یکی از پنج هنرمند موسیقی جهان با بالاترین فروش دیجیتال در جهان شناخته شد.

جوایز و افتخارات تیلور سوئیفت

تا به امروز، تیلور سوئیفت ۱۰ جایزه گرمی، ۱ جایزه اوج انجمن کانتری، ۲۳ جایزه موسیقی بیلبورد، ۱۲ جایزه انجمن موسیقی کشور، ۸ جایزه آکادمی جوایز موسیقی، و جایزه بهترین ترانه سرآرا را از تالار مشاهیر دریافت کرده است.

روابط عاشقانه تیلور سوئیفت

تیلور سوئیفت کیست؟

تیلور سوئیفت مدتی با کالوین هریس، خواننده و ترانه‌سرا، رابطه عاشقانه‌ای داشت، اما بعداً از او جدا شد. سپس برای مدتی با تام هیدلستون، بازیگر و خواننده، رابطه داشت.

در سال ۲۰۱۸، وارد رابطه جدیدی با جو آلوین، بازیگر اهل انگلیس، شد. اما هنوز عکسی از آن‌ها منتشر نشده است.

ثروت تیلور سوییفت

تیلور سوئیفت، خواننده سرشناس آمریکایی و شخصیت سال ۲۰۲۳ مجله تایم و شخصیت موسیقی سال ۲۰۲۳ یورونیوز، به اولین موسیقی‌دانی تبدیل شد که صرفا به دلیل آهنگ‌ها و اجراهایش وارد فهرست ثروتمندان فوربس می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
4
1
روابط عاشقانه؟ یاروابط شیطانی
پاسخ ها
مونا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
همونو بگو??
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
1
0
رابطه فساد باید گفت بوی گندش لایه اوزن را هم سوراخ کرده
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان