تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۲

پهپاد انتحاری لارینا فرانسه

آژانس نوآوری دفاعی فرانسه در حال توسعه یک مهمات از راه دور تحت پروژه Larinae برای ارتش فرانسه است.

پروژه پهپاد انتحاری لارینا فرانسه

رویداد۲۴ حسین فلاحی: Larinae یک سیستم مهمات دوربرد متوسط ​​است که به طور موازی برای ارتش فرانسه توسط دو کنسرسیوم به عنوان بخشی از پروژه Larinae در حال توسعه است. هدف ازاین پروژه ساخت یک پهپاد مجهز به کلاهک ضد تانک است که در حال حاضر در زرادخانه ارتش فرانسه وجود ندارد.

اداره کل تسلیحات و آژانس نوآوری دفاعی فرانسه خواستار انجام پروژه Larinae برای انجام تحقیقات بر روی یک سیستم کم هزینه برای مقابله با اهداف دوربرد، به ویژه اهدافی در بیش از 50 کیلومتر در می 2022 شدند.

در ژوئن 2023، اداره کل تسلیحات و آژانس نوآوری دفاعی فرانسه، کنسرسیومی به رهبری MBDA، یک شرکت دفاعی اروپایی و کنسرسیومی به رهبری سازنده تسلیحات نکستر آروتک را برای توسعه سیستم هایی با قابلیت مدیریت اهداف زرهی انتخاب کرد.

انتظار می رود اولین نمونه در پایان سال 2024 ارائه شود. این پروژه ها از وزارت نیروهای مسلح حمایت می کند تا برای دستیابی به سلاح های جدید آماده شود.

پیشنهادات برای سیستم مهمات از راه دور

کنسرسیوم MBDA توسعه یک پهپاد با وزن تقریبی 10 کیلوگرم با بال های قابل استقرار با قابلیت حمل و نقل و ویژگی های استقرار ارائه داد. این پهپاد کنترل از راه دور قادر است یک هدف زرهی را در شعاع 50 کیلومتری خنثی کند.

کنسرسیوم دیگر به رهبری نکستر، بخشی از شرکت دفاع زمینی KNDS، متشکل از ای او اس تکنولوژِی، سازنده سیستم های هوایی بدون سرنشین و تراک، یک شرکت تولید کننده ردیاب است. این شرکت قصد دارد یک پهپاد نظارتی 10 کیلوگرمی با قابلیت برخاستن و فرود عمودی توسعه دهد.

پروژه پهپاد انتحاری لارینا فرانسه

پهپاد کنسرسیوم نکستر قادر به انجام فعالیت در شرایط بدون سیستم موقعیت یاب جهانی است که استقامت آن را افزایش می‌دهد و آن را قادر می‌سازد تا بیش از سه ساعت در یک محیط احتمالاً بزرگ‌تر، حتی بدون سیگنال GPS فعالیت کند.

ویژگی های عملیاتی سیستم مهمات Larinae

سیستم مهمات Larinae دارای دقت هدف گیری متریک با توانایی خنثی کردن یک وسیله نقلیه زرهی با ضربه مستقیم یا با ارسال مهمات است. استقرار آن برای هر عملیاتی بدون نیاز به مسیر یا زمین آماده برای برخاست آسان خواهد بود.

این پهپاد قادر خواهد بود حداقل 60 دقیقه در منطقه تعیین شده در فاصله 50 کیلومتری از محل اجرا به طور مستقل پرواز کند. این ویژگی ضمانت اجرای ایمن را به اپراتورها ارائه می دهد که از هرگونه خطر تصاحب دستگاه توسط عناصر دشمن جلوگیری می کند.

پروژه پهپاد انتحاری لارینا فرانسه

عملکرد قدرتمند آن حفظ بردار در حجم تنظیم شده توسط اپراتور را ممکن می کند، در حالی که به اپراتور اجازه می دهد تا از پارامترها یا سایر وضعیت های سیستم حتی در صورت غیر کاربردی بودن آن مطلع شود.

ویژگی های دیگر

بر اساس ویژگی‌های عملیاتی و عملکرد پهپاد، عملکردهای این پهپاد برای تأثیرگذاری بیشتر بر اهداف مختلف مانند پرسنل، زره‌های سنگین و اهداف دریایی گسترش خواهد یافت. ظرفیت این پهپاد را می توان تا ضربه زدن به یک هدف متحرک با سرعت حدود 50 کیلومتر در ساعت افزایش داد. همچنین قابلیت نفوذ و سوراخ کردن و انفجار آن در داخل ساختمان نیز بهبود خواهد یافت.

در حالی که خودمختاری و برد پهپاد افزایش خواهد یافت، رد پای پیاده سازی به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت. همچنین توانایی سیستم برای بازیابی ایمن در صورت عدم کارکرد در یک محیط چالش برانگیز مانند شرایط قطع سیگنال های ارتباطی نیز بهبود می یابد.

جزئیات مفهوم MUTANT کنسرسیوم MBDA

مفهوم پیشرانه و هدایت‌شده MUTANT کنسرسیوم تحت رهبری MBDA مبتنی بر رویکرد حداقل محصول قابل دوام است که به نیازهای مشتریان اختصاص داده شده است. این مفهوم به عنوان یک سیستم تسلیحاتی واقعی انسان با توانایی ضربه زدن فراتر از خط دید طراحی شده است.

پروژه پهپاد انتحاری لارینا فرانسه

MUTANT از فن آوری های توسعه یافته توسط MBDA، به ویژه خانواده آکرون برای اطمینان از دقت در هنگام خنثی کردن اهداف زرهی و متحرک و همچنین ارائه قابلیت اطمینان و ایمنی عملیاتی استفاده می کند.

جزئیات مفهوم کنسرسیوم نکستر

محصول نکستر شامل سیستمی متشکل از سیستم وسیله نقلیه هوایی بدون سرنشین EOS Technologie یکپارچه و سیستم ناوبری پیشرفته GPS شرکت TRAAK است که در مقابل پارازیت مقاوم است.

این پهپاد حداقل 80 کیلومتر برد و سه ساعت فعالیت خودکار خواهد داشت. فناوری شارژ هسته ای باعث می شود که این سیستم قادر باشد قبل از سوراخ کردن زره، دفاع فعال خودروهای زرهی را از بین ببرد.

پروژه پهپاد انتحاری لارینا فرانسه

یک سیستم مجهز به توپ اپترونیک نیز به اپراتور اجازه می دهد تا هر وسیله نقلیه ای را که در روز در فاصله 15 کیلومتر و در شب در فاصله 3 کیلومتری است شناسایی کند. این به اپراتور اجازه می دهد تا عملیات اطلاعاتی را برای تصمیم گیری برای حمله انجام دهد. تله متری پیشرفته این سیستم، انسان را برای تصمیم گیری در تمام سناریوها در جریان نگه می دارد.

مشخصات کلی پروژه Larinae

نوع پروژه: سیستم مهمات کنترل از راه دور

تولید کنندگان: کنسرسیوم MBDA و NEXTER Arrowtech، EOS Technologie و TRAAK

برد: بیش از 50 کیلومتر

ساعت پرواز: بیش از 60 دقیقه

اپراتور بالقوه: ارتش فرانسه

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان