تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

اما استون کیست؟

در این مقاله، به بررسی حقایق زندگی اما استون، بازیگر زن برنده جایزه اسکار و نقش‌های موفق او در فیلم‌هایی همچون "بردمن" و "لا لا لند" خواهیم پرداخت.

بیوگرافی اما استون

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: اما استون، بازیگری است که در تاریخ ۶ نوامبر ۱۹۸۸ در آمریکا به دنیا آمده است. او تا مرحله دیپلم بیشتر تحصیل نکرده است و به جز بازیگری در زمینه صداپیشگی، سابقه فعالیت داشته است. نام اصلی او امیلی جین استون است. او نیز به زبان اشاره آمریکایی مسلط است. در این مقاله، به بررسی حقایق زندگی اما استون، بازیگر زن برنده جایزه اسکار و نقش‌های موفق او در فیلم‌هایی همچون "بردمن" و "لا لا لند" خواهیم پرداخت.

خانواده اما استون

اما استون کیست؟

استون در شهر سکاتزدیل آریزونا به دنیا آمده است. پدرش، جف استون، به عنوان یک پیمانکار فعالیت می‌کند و مادرش، کریستا، خانه‌دار و بازیگر تئاتر موزیکال است. استون یک خواهر و یک برادر دارد. متأسفانه، خواهرش گریسی در دوران نوجوانی به دلیل عوارضی جان باخت.

ورود اما استون به دنیای بازیگری

اما استون کیست؟

استون از سن ۱۱ سالگی با همراهی مادرش بر روی صحنه تئاتر موزیکال شروع به بازی کرد. در سن ۱۴ سالگی به دلیل مشغولیت تمام وقت در تئاتر، برای دو سال در خانه تحصیل کرد. در طول این دوره زمانی، بیش از شانزده نمایش را به اجرا درآورد.

در سال ۲۰۰۴، استون همراه با مادرش به لس آنجلس نقل مکان کرد تا به بازیگری ادامه دهد. در آن مدت، او مدتی در یک کارگاه شیرینی‌پزی تخصصی در تهیه خوراک سگ‌ها کار می‌کرد.

پس از مدتی سکونت در کالیفرنیا، در اواخر سال ۲۰۰۴، استون در یک تست بازیگری برای سریال "جستجوی خانواده جدید پاتریج" شرکت کرد. اما تنها یک قسمت از آن پخش شد. سپس، او در دو سریال بازیگری در نقش‌های فرعی حضور داشت.

ورود اما استون به سینما و شهرت او

در سال ۲۰۰۸، استون وارد عرصه سینما شد و در سال ۲۰۱۰ با بازی در فیلم "ایزی ای" نامزد بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال و کمدی در جوایز گلدن گلوب شد. در سال ۲۰۱۲، او نیز در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز" نقشی را بازی کرد.

روابط عاشقانه اما استون

اما استون کیست؟

از سال ۲۰۱۱، در سن ۲۴ سالگی، استون رابطه عاشقانه‌ای با همبازی خود، اندرو گارفیلد، در فیلم "مرد عنکبونی" داشت. اما این زوج در سال ۲۰۱۷ از هم جدا شدند.

اما استون کیست؟

از سال ۲۰۱۷ به بعد، استون وارد رابطه‌ای با یک کارگردان جوان به نام دیو مک کری شده است.

لقب پر درآمدترین بازیگر برای اما استون

در سال ۲۰۱۷، استون با درآمدی بالغ بر ۲۶ میلیون دلار، به عنوان پردرآمدترین بازیگر زن جهان در آن سال شناخته شد.

بهترین فیلم های اما استون

بیایید با بهترین فیلم‌های، اما استون، بازیگری که برنده جایزه اسکار است، آشنا شویم.

فیلم سینمایی لا لا لند

اما استون کیست؟

استون در فیلم "لا لا لند" نقش میا را بازی کرده است. این فیلم سومین فیلمی است که با رایان گاسلینگ پس از "Crazy Stupid Love" و "Gangster Squad" همبازی شده است. بازی استون در این فیلم با تحسین منتقدان و تماشاگران روبرو شد و او برای دومین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد. در نهایت، استون به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم "لا لا لند"، جایزه اسکار را به دست آورد.

فیلم سینمایی بردمن

اما استون کیست؟

اما استون در فیلم "Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance) " نقش سم تامسون، ریگان تامسون را بازی کرد. بازی استون در این نقش، با وجود کمترین حضور صحنه در فیلم، توانست تحسین منتقدان و تماشاگران را جلب کند. حضور استون در این فیلم، با نقش مکملی که داشت، به محبوبیت او کمک کرد. استون برای اولین بار به خاطر بازی در این فیلم، نامزد دریافت جایزه اسکار شد، اگرچه نتوانست جایزه را به دست آورد. بازی استون در "Birdman" نقطه عطفی در کارنامه بازیگری او به شمار می‌رود.

فیلم سینمایی سوگلی

اما استون کیست؟

اما استون در فیلم "The Favourite" به همراه الیویا کلمن و ریچل وایس بازی درخشانی را به نمایش گذاشت. او نقش سارا را در این فیلم ایفا کرد و بازی استون در آن اندازه‌ای تحسین منتقدان و تماشاگران را به خود جلب کرد که برای سومین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد، اما نتوانست آن را به دست آورد. فیلم "The Favourite" به نظر می‌رسد شروعی جدی در همکاری استون با کارگردان یورگوس لانتیموس باشد، زیرا استون قرار است در دو فیلم آینده این کارگردان یونانی نیز حضور داشته باشد.

فیلم سینمایی سرزمین زامبی‌ها

اما استون کیست؟

فیلم "Zombieland" یک فیلم کمدی است که در آن صحنه‌های ترسناک و کمدی به طور همزمان به نمایش درآمده است. حضور افتخاری بیل مری نیز یکی از نکات جالب توجه این فیلم است. استون در این فیلم با جسی آیزنبرگ و وودی هارلسون همبازی شده و ترکیب خوبی با آن‌ها داشته است.

"Zombieland" موفقیتی تجاری و تحسین منتقدان و تماشاگران را به دست آورد، به گونه‌ای که چند سال بعد دنباله‌ای از این فیلم ساخته و به نمایش درآمد.

فیلم سینمایی دیوانه‌وار، احمقانه، عشق

اما استون کیست؟

فیلم "Crazy, Stupid, Love" داستان کال را روایت می‌کند. پس از ۲۵ سال زندگی مشترک، کال متوجه می‌شود که ازدواجش به پایان رسیده است. همسرش، امیلی، به او خیانت کرده و اکنون قصد دارد به خاطر مرد دیگری او را ترک کند. کال درونیت خیلی آسیب دیده است و پس از آشنایی با جیکوب، یک مرد جوان و جذاب، به سرگرمی زندگی بی‌بند و بار می‌پردازد. "Crazy, Stupid, Love" یک فیلم کمدی دیوانه‌وار و احمقانه است و به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های کمدی دهه اخیر شناخته می‌شود. استون در این فیلم نقش دختر استیو کارل را بازی کرده است و با بازی خود در این فیلم کمدی، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. بازی استون به عنوان یکی از نقاط قوت و مثبت این فیلم مورد تحسین قرار گرفته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای جهان
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان