تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

امیرعلی نبویان کیست؟

بیوگرافی امیرعلی نبویان بازیگر، مجری و نویسنده به همراه فیلم شناسی و عکس‌های خانوادگی او به همراه همسرش را در ادامه ببینید.

بیوگرافی امیرعلی نبویان

رویداد۲۴ امیرعلی نبویان در تاریخ ۲ فروردین ۱۳۵۹ در تهران متولد شد. وی فعالیت‌های متعددی در زمینه مجریگری، بازیگری و نویسندگی دارد.

وی دارای مدرک لیسانس در رشته مهندسی برق از دانشگاه علوم و فنون مازندران است. او ابتدا از طریق شرکت در کلاس‌های بازیگری وارد صنعت نویسندگی شد و در حال حاضر به عنوان یک مجری و گوینده فعال فعالیت می‌کند.

خانواده امیرعلی نبویان

امیرعلی نبویان کیست؟

سید امیرعلی نبویان در تهران به دنیا آمده است، اما پدرش نصرالله نبویان و مادرش مرسده نورزاد شناسنامه او را از آمل دریافت کرده‌اند.

وی در همان شهر آمل بزرگ شده و تنها یک برادر کوچک به نام البرز دارد.

او کودکی خود را در یک خانه بسیار بزرگ واقع در شمال کشور با معماری قدیمی آلمانی سپری کرد. در آن زمان، معماران آلمانی در منطقه مازندران ساختمان‌های بسیار زیبا و کیفیت بالایی را احداث می‌کردند.

تاثیر نبویان از پسرخاله هایش

در دوران راهنمایی، امیرعلی نبویان از تأثیر قوی پسر خاله‌های خود بر خود یاد می‌گرفت. آن‌ها علاقه‌مند به فیلم، موسیقی و هنر بودند و در کل زندگی او تأثیر قابل توجهی داشتند.

دوران دانشجویی امیرعلی نبویان

امیرعلی نبویان کیست؟

در دانشگاه، امیرعلی نبویان به جای تمرکز بر درس، به ورزش علاقه‌مند بود. او پیانو و کیبورد را به صورت تجربی یاد گرفت و با دوستانش در جمع‌های کوچک کنسرت‌ها برگزار می‌کرد.

وی به صورت حرفه‌ای فوتبال بازی می‌کرد و عضو تیم بسکتبال دانشگاه بود. همچنین، گاهی به بازی پینگ پنگ می‌پرداخت و روزهایش را با دورهمی‌های دوستانه سپری می‌کرد.

بعد از دریافت مدرک دانشگاه، نبویان در چندین محل مختلف کار کرد. ابتدا مدتی در یک کارخانه مشغول به کار یدی بود و سپس به عنوان یک بازاریاب فعالیت می‌کرد.

همچنین، برای مدتی به عنوان یک معلم ریاضی تدریس می‌کرد و به کار‌های دیگری نیز مشغول بود که زمان و انرژی او را می‌گرفت.

کلاس‌های بازیگر امیرعلی نبویان

در سال ۱۳۸۷، در سن ۲۸ سالگی، او از آمل به تهران مهاجرت کرد تا در کلاس‌های بازیگری شرکت کند. در این مسیر، او در موسسه‌ی کارنامه تحت نظارت هدایت هاشمی، مهتاب نصیرپور و حسن معجونی دوره‌های بازیگری را گذراند.

بازیگری امیرعلی نبویان

امیرعلی نبویان کیست؟

کم کم، او علاقه‌مندی به نویسندگی پیدا کرد و شروع به نوشتن کتاب‌ها کرد. مجموعه قصه‌های امیرعلی، که شامل ۴ کتاب است، توسط وی منتشر شد و بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد.

در سال ۱۳۹۲، او برای اولین بار در حوزه بازیگری تجربه کسب کرد و در سریال "نوشدارو" حضور یافت.

در ادامه، به عنوان مجری، در رادیو هفت فعالیت کرد و سپس با اجرای برنامه‌های "خوشا شیراز" و "صد برگ" در تلویزیون، توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

امیرعلی نبویان و همسرش

امیرعلی نبویان کیست؟

در مهر ماه ۱۳۹۵، امیرعلی نبویان با خانم بهار نوروزپور ازدواج کردند. این دو قبل از این ازدواج، به مدت سال‌ها در ارتباط دوستانه با یکدیگر بودند و در نهایت تصمیم به ازدواج گرفتند.

شهرت امیرعلی نبویان با خندوانه

امیرعلی نبویان کیست؟

در سال ۱۳۹۵، در سری اول مسابقه "لباهنگ" در برنامه خندوانه با ارائه چهره جذاب و جذابیت گفتاری خود، توجهات زیادی را به خود جلب کرد و موفق شد در این مسابقه به عنوان نفر اول قرار بگیرد.

با این برنامه و جذابیت چهره خود، او به شدت محبوب شد و پنج سال بعد، به عنوان مجری بخش "خنداننده شو ۳" به این برنامه بازگشت.

بیماری همسر امیرعلی نبویان 

بهار نوروزپور یک سال و نیم کوچکتر از امیرعلی است و مدت‌ها قبل از ازدواج با بیماری سرطان مبارزه کرد. او توانست با قدرت و اراده خود، این بیماری را شکست دهد.

متأسفانه، بعد از ازدواج، سرطان دوباره برگشت، اما با عشق و حمایت قوی امیرعلی، به دوباره موفقیت در شکست سرطان دست یافت.

تیم محبوب امیرعلی نبویان

امیرعلی نبویان یک هوادار استقلال است و الگوی او ناصر حجازی است. 

امیرعلی نبویان و مسعود فروتن

امیرعلی، خواهرزاده "مسعود فروتن" است که به عنوان یک کارگردان و مجری مشهور در صنعت تلویزیون فعالیت می‌کند. او بدون اینکه به دلیل رابطه خانوادگی با دایی‌اش از نفوذ و سوء استفاده استفاده کند، به توصیه او عمل کرد.

با جدیت و تلاش، او وقت و انرژی را برای یادگیری صرف کرد و در نتیجه با نویسندگی و پس از آن با اجرا، به عنوان یک چهره مشهور شناخته شد.

درخشش امیرعلی نبویان در رئالیتی شو‌ها

امیرعلی نبویان کیست؟

در سال ۱۴۰۰، امیرعلی نبویان به خاطر هوش و ذکاوتش در بازی مهیج "شب‌های مافیا" مورد توجه قرار گرفت. این روند موفقیت در بازی‌ها در رئالیتی شوی "پدرخوانده" نیز تکرار شد.

در سال ۱۴۰۱، او به عنوان مجری برنامه "ارتش سری" به روی آنتن رفت. این برنامه سبک جدیدی از بازی و اجرا را به مخاطبان معرفی کرد.

«من خودم از کسانی هستم که بازی را چخه در مافیا، چه پدرخوانده و چه هر رئالیتی شو جدی می‌گیرم.
فکر می‌کنم مردمی که این بازی را تماشا می‌کنند مخاطبانی هستند که بازی برایشان مهم است بنابراین من به عنوان کسی که حرفه ام اینست، موظفم به همان اندازه که مردم دل شان می‌خواهد بازی کردن را جدی بگیرم».

آثار امیرعلی نبویان

  • خوشا شیراز – ۱۳۹۰
  • رادیو هفت – ۱۳۹۴ – ۱۳۹۱
  • نوشدارو – ۱۳۹۲
  • خانه دختر در نقش رضا – ۱۳۹۳
  • صدبرگ – ۱۳۹۴
  • زرد در نقش بهنام – ۱۳۹۵
  • شب‌های مافیا – ۱۴۰۰
  • پدرخوانده – ۱۴۰۱
  • ارتش سری – ۱۴۰۱ (مجری)
  • پدرخوانده ۲ – ۱۴۰۲
  • اسکار – ۱۴۰۲
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای ایران
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان