تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۳

مشخصات پهپادهای انتحاری هیرو اسرائیل

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های پهپادهای انتحاری هیرو خواهیم پرداخت.
پهپادهای انتحاری «هیرو» اسرائیل
 
رویداد۲۴ حسین فلاحی: خانواده پهپادهای انتحاری هیرو (Hero) توسط یو ویژن ایر با مشارکت زیرمجموعه ایتالیایی راین متال آر دبلیو ام ایتالیا تولید می شود.

سری هیرو شامل سیستم‌های تسلیحاتی است که برای ارائه قابلیت‌های حمله دقیق در میدان جنگ مدرن طراحی شده‌اند. این سیستم های مهمات سرگردان را می توان برای ماموریت های تاکتیکی و استراتژیک استفاده کرد.

سیستم‌های هیرو در پیکربندی‌های مختلفی بسته به نیاز مشتری، برای انجام نقش‌های اطلاعاتی، نظارتی- شناسایی و انجام حملات دقیق به اهداف ارائه می‌شوند.

راین متال، ماژول ماموریت پشتیبانی آتش ایکس تی را در نمایشگاه یوروساتوری در پاریس در ژوئن 2022 رونمایی کرد. ماژول جدید به سیستم مهمات سرگردان هیرو-120 مجهز شده است.

خودروی رزمی روباتیک نوع ایکس میلرم رباتیک با پرتاب کننده چند قوطی نیز می تواند به سیستم های هیرو-120 و هیرو-400EC مجهز شود.

توسعه و آزمایش پهپاد هیرو اسرائیل

سیستم های مهمات سرگردان هیرو توسط یوویژن توسعه داده شد. این شرکت در اکتبر 2021 قرارداد مشارکتی با راین متال امضا کرد تا مهمات سرگردان سرتاسری را به بازار اروپا ارائه کند.

راین متال نقش رهبری صنعتی، تکنولوژیکی و تجاری برای سیستم تسلیحاتی را بر عهده گرفت، در حالی که یوویژن موافقت کرد که مهمات پرسه زن هیرو را فراهم کند.

پهپادهای انتحاری «هیرو» اسرائیل

این قرارداد همچنین شامل ادغام سیستم‌های تسلیحاتی هیرو در پلت‌فرم‌های خودروهای سرنشین‌دار و بدون سرنشین، سیستم‌های مدیریت نبرد، پرتابگرها و خودروهای زرهی راین‌متال می‌شود.

میسترال و یوویژن، تحت نظارت اداره پشتیبانی فنی جنگ‌های نامنظم وزارت دفاع ایالات متحده، آزمایش مهمات هوایی مینیاتوری هیرو-120SF را در نوامبر 2021 به پایان رساندند. این آزمایش راه را برای پیاده سازی عملیاتی و استفاده احتمالی از این سیستم توسط نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده هموارکرد. میسترال شریک توسعه تجاری یوویژن است.

طراحی و ویژگی‌های پهپاد هیرو اسرائیل

خانواده سیستم‌های تسلیحاتی هیرو قابلیت‌های اطلاعات، نظارت، هدف و حمله را ترکیب می‌کنند تا نیروهای عملیاتی اهداف دشمن حساس به زمان را پیدا، ردیابی و با آنها درگیر شوند. پیکربندی صلیبی شکل، مانورپذیری و قابلیت ضربه دقیق علیه اهداف متحرک یا ثابت را افزایش می‌دهد. این طرح دارای چهار بال مسطح ثابت و چهار باله دم است.

این سیستم را می توان از وسایل نقلیه زمینی، سکوهای دریایی یا هوایی پرتاب کرد. این پهپاد می تواند حملاتی را علیه اهداف پیاده نظام، وسایل نقلیه سبک متحرک، تانک ها، سیستم های دفاع هوایی، مواضع مستحکم دشمن و دارایی های با ارزش انجام دهد.

پهپادهای انتحاری «هیرو» اسرائیل

مهمات برای یافتن و ردیابی دشمن در بالای منطقه عملیاتی پرسه می زنند. همچنین می توان آن را برای جستجوی اهداف بالقوه برای کمک به تعیین اهداف با ارزش بالا و راه اندازی یک حمله با دقت بالا با زمان، جهت و زاویه حمله مناسب مستقر کرد.

سری هیرو برد عملیاتی بین 5 کیلومتر حملات تاکتیکی کوتاه برد و 250 کیلومتر عملیات استراتژیک دوربرد را ارائه می دهد. این امکان انتقال کنترل بین رده های نظامی را فراهم می کند و می تواند توسط سربازان فردی و فرماندهی مرکزی اداره شود. سیستم سنسور به تیرانداز هیرو می تواند روز و شب و در محیط های فاقد سیستم موقعیت یابی جهانی کار کند.

محموله‌های پهپاد هیرو اسرائیل

سیستم پرتاب هیرو می‌تواند به یک محموله جستجوگر الکترواپتیکال/مادون قرمز تثبیت‌شده شامل دوربین‌های روز و شب (حرارتی) با گیمبال سه محوره مجهز شود. حسگرهای EO موقعیت یابی، ردیابی و تأیید اهداف را برای انجام حملات دقیق امکان پذیر می کنند.

پهپادهای انتحاری «هیرو» اسرائیل

جهت یابی پهپاد هیرو اسرائیل

سیستم هیرو اطلاعات و انتقال تصویر هدف و منطقه اطراف را از طریق یک پایانه پیوند داده در زمان واقعی فراهم می کند.

راه اندازی و بازیابی پهپاد هیرو اسرائیل

مهمات سرگردان را می توان از پرتابگرها یا ریل های تک یا چند قوطی پرتاب کرد. پرتاب کننده قوطی چند لوله ای پرتاب چندین مهمات را به صورت متوالی امکان پذیر می کند. سیستم پرتاب پنوماتیک هیرو با خاصیت حرارتی و صوتی کم، عملیات بی صدا را امکان پذیر می کند.

پهپادهای انتحاری «هیرو» اسرائیل

قابلیت سقط ماموریت به سیستم اجازه می دهد تا یک حمله را در هوا متوقف کند. سیستم به طور خودکار دوباره وارد حالت پرسه زدن برای درگیری با هدف دیگری می شود یا با استفاده از چتر نجات به منطقه بازیابی بازمی گردد.

انواع پهپاد خانواده هیرو 

سیستم هیرو -30 3 کیلوگرم وزن دارد و می تواند به عنوان سیستم بسته بندی شده توسط انسان یا سوار بر خودرو کار کند. عملیاتی کردن آن آسان است و نیروهای خط مقدم را قادر می سازد تا عملیات با آن را فورا آغاز کرده و علیه اهداف حمله کنند.

این پهپاد که برای ماموریت های ضد نفرایده آل است می تواند یک کلاهک 0.5 کیلوگرمی را حمل کند و 30 دقیقه استقامت دارد.

سامانه هیرو -120 به عنوان یک سامانه مهمات پرسه زن هوشمند میان برد طراحی شده است که می تواند حملاتی را علیه اهداف ضد زره و ضد نفر از جمله تانک ها، خودروها، استحکامات بتنی و اهداف نرم در محیط های متراکم شهری انجام دهد.

وزن این سامانه 12 کیلوگرمی است و کلاهک 4.5 کیلوگرمی را حمل می کند. استقامت آن 60 دقیقه است و برد 40 کیلومتری را ارائه می دهد.

هیرو -400EC یک سیستم مهمات دوربرد 40 کیلوگرمی است که ضربات با دقت بالا را با خاصیت صوتی و حرارتی پایین ارائه می دهد. دارای یک موتور الکتریکی جدید است که حمل و نقل با سرعت بالا و پرسه زدن با سرعت پایین را امکان پذیر می کند.

این سیستم برد 60 کیلومتری را فراهم می کند و مدت زمان پرواز طولانی مدت دو ساعت را تحمل می کند. کلاهک چند منظوره 10 کیلوگرمی قابلیت سوراخ کردن بتن و ضد تانک را فراهم می کند.

پهپادهای انتحاری «هیرو» اسرائیل

سیستم مهمات هیرو -900 دارای وزن 90 کیلوگرم است و می توان آن را به یک کلاهک 25 کیلوگرمی مجهز کرد. برد آن 150 کیلومتر و استقامت آن 6 ساعت است.

هیرو -1250 وزنی معادل 125 کیلوگرم دارد و قابلیت پروازهای دوربرد 200 کیلومتری با استقامت ده ساعت را فراهم می کند. مجهز به کلاهک 50 کیلوگرمی است.

Hero-30، هیرو -120 و هیرو-400EC از یک موتور الکتریکی تغذیه می کنند، در حالی که نسخه های هیرو-900 و هیرو -1250 از یک سیستم محرکه بنزینی نیرو می گیرند.

خانواده هیرو شامل انواع هیرو -90 و هیرو-120SF نیز می شود.

کلاهک حمل شده توسط سری هیرو توسط فیوز سه حالته با حالت های مجاورت، انفجار نقطه ای و تاخیر فعال می شود.

سفارشات و تحویل مهمات سرگردان هیرو

راین متال و یوویژن اولین سفارش را برای تامین مهمات سرگردان به یک نیروی نظامی ناشناس اروپایی ناتو در جولای 2022 دریافت کردند. این سفارش شامل تحویل مهمات رزمی و آموزشی هیرو-30، شبیه ساز و آموزش تا سال 2023 بود که مشتری دریافت تجهیزات لجستیک و پشتیبانی مرتبط را دریافت کرد.

پهپادهای انتحاری «هیرو» اسرائیل

یوویژن در ژوئن 2021 قراردادی را برای تامین سیستم تسلیحاتی هیرو-120 خود برای سیستم مورد نیاز سیستم شلیک دقیق سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده دریافت کرد. این قرارداد از طریق میسترال منعقد شد.

سامانه‌های هیرو-120 در خمپاره‌انداز خودروی زرهی سبک USMC، شناور سطحی بدون سرنشین دوربرد و وسیله نقلیه تاکتیکی سبک مشترک یکپارچه خواهند شد.

مشخصات کلی پهپادهای انتحاری هیرو

نوع پروژه: سیستم های تسلیحاتی سرگردان

تولید کنندگان: راین متال و یو ویژن

وزن: تا 125 کیلوگرم

دامنه: تا 250 کیلومتر

استقامت: تا ده ساعت

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان