تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۳

با گوشت‌ چرخ کرده چه غذایی درست کنیم؟

یکی از پرسش‌های همیشگی مردم و به‌ویژه خانم‌های خانه این است که برای ناهار و شام چه چیزی درست کنیم. در این مطلب چندین غذا با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش می‌دهیم که می‌تواند تا مدت‌ها شما را از این پرسش رها کند.

با گوشت‌ چرخ کرده چه غذایی درست کنیم؟

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: گوشت شاید یکی از موادیست که معمولا در هر غذایی استفاده می‌شود و مردم گاه می‌گویند ما نمی‌دانیم اگر در غذا گوشت نریزیم چگونه باید آن را درست کنیم. این سخن را بیش‌تر با افرادی که گیاه‌خوارند بسیار می‌شنویم که شما پس چه می‌خورید؟ بنابراین گوشت را می‌توان از مواد اصلی در آشپزی محسوب کرد به‌ویژه گوشت چرخ کرده به این دلیل که بسیار زودتر می‌پزد و آماده می‌شود و خوراک‌های متنوعی می‌توان با آن درست کرد.

گوشت چرخ کرده هم‌چنین برای افرادی که سرکار می‌روند و وقت چندانی هم ندارند به این دلیل که آماده‌کردنش آسان است گزینه بسیار خوبی به حساب می‌آید. با ما و معرفی چند خوراک ساده و خوشمزه با گوشت‌چرخ‌کرده همراه باشید.

پیده با گوشت چرخ کرده

یکی از انواع خوراک‌های خوشمزه و عالی پیده است. پیده یک غذای ترکیه‌ایست که برخی آن را پیتزای ترکیه‌ای هم می‌نامند. این غذا خمیر ویژه به خود را دارد و اگر آن آماده باشد بسیار زود درست می‌شود. شما می‌توانید این خمیر را آماده کنید و برای چند روز در یخچال نگه دارید فراموش نکنید ظرف آن باید در بسته باشد.

این خوراک تنوع بسیاری دارد چراکه شما می‌توانید براساس سلیقه خود مواد روی آن را انتخاب کنید. ترکیبی از گوشت و پیاز، پنیر چدار و اسفناج و حتی پنیر و سوجوک (سوسیس ترکیه‌ای) برای روی آن بسیار مرسوم است.

با گوشت‌ چرخ کرده چه غذایی درست کنیم؟

قطاب با گوشت چرخ کرده

تا سخن از قطاب می‌شود همه به یاد شیرینی‌های خوشمزه یزد می‌افتیم. همه می‌دانیم که قطاب نوعی شیرینی شکم پر است که درون آن از گردو یا پسته پر شده است و سپس سرخ شده و در پودر قند غلتانده شده است. شما می‌توانید درون خمیر قطاب را با موادی که دوست دارید و براساس ذائقه خود و خانواده‌تان پر کنید. اگر این کار را انجام دهید یک خوراک خوشمزه و شیک شبیه پیراشکی خواهید داشت که برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها هم گزینه بسیار خوب و مناسبیست که بچه‌ها هم برای آن سر و دست می‌شکنند.

به گزارش رویداد۲۴ برای تهیه خمیر قطاب باید از موادی مانند خمیر پیراشکی استفاده کنید و درون آن را با موادی که دوست دارید مانند گوشت چرخ کرده، قارچ، فلفل دلمه، پنیر پیتزا پر کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتما برای یک بار هم که شده این غذای خوشمزه را آزمایش کنید.

همبرگر با گوشت چرخ کرده

یک غذای نانی خوشمزه و بین‌المللی و بسیار خوشمزه و پرطرفدار دیگر که با گوشت چرخ کرده درست می‌شود همبرگر است. در دنیا فکر نمی‌کنیم کسی باشد که این خوراک را دوست نداشته باشد و بتواند در برابر آن مقاومت کند. همان‌گونه‌که می‌دانید همبرگر جزو ساندویچ‌هاست و معمولا برای سرو آن از نان گرد استفاده می‌شود و در آن گوجه و خیار شور و کاهو و انواع سس قرار می‌دهند. می‌دانید که بچه‌ها عاشق ساندویچند بنابراین اگر بچه دارید که بدغذا هم هست این خوراک را دربرنامه غذایی خود بگنجانید.

همبرگر در دنیا با گوشت چرخ کرده یا مرغ چرخ‌کرده و گاهی با ماهی هم تهیه و سرو می‌شود و برخی در آن از قارچ و پنیر و ... می‌ریزند.

دلمه با گوشت چرخ کرده

یکی دیگر از غذا‌های خوشمزه با گوشت چرخ کرده، دلمه و انواع آن است. اصالت این غذا مربوط به منطقه خاورمیانه و مناطق اطراف آن مانند بالکان، قفقاز، روسیه و آسیای مرکزیست. دلمه در ایران و میان ایرانی‌ها هم جایگاه و طرفداران زیادی دارد و از آن در مهمانی‌ها و برای زیباترکردن سفره و میز غذا استفاده می‌شود.

دلمه در واژه به معنی "پرشده" است و آن را می‌توان با گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای، کلم برگ، برگ مو، بادمجان و مانند آن که با موادی مانند گوشت چرخ کرده و برنج و سبزیجات مختلف درست کرد. جالب است بدانید جمهوری آذربایجان دلمه را در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو به ثبت رساند.

با گوشت‌ چرخ کرده چه غذایی درست کنیم؟

واویشکا با گوشت چرخ کرده

از مشهورترین غذای ایرانی که با گوشت چرخ کرده درست می‌شود واویشکاست. واویشکا یک خوراک مربوط به خطه سرسبز گیلان است، اما اصالت آن به کشور روسیه برمی‌گردد. درواقع پس از جنگ جهانی دوم واویشکا راهی آشپزخانه‌های گیلان شد و تا امروز باقی ماند و جزو محبوب‌ترین‌ها شد تا جایی‌که امروز در سراسر کشور این خوراک عالی و خوشمزه و ساده را که بسیار زود هم آماده می‌شود درست می‌کنند و از مزه بی‌مانندش لذت می‌برند.

واویشکا را می‌توان با انواع گوشت (مرغ، گوشت تکه‌ای و گوشت چرخ کرده یا دل و جگر مرغ یا گوسفند) یا به‌صورت کاملا گیاهی درست کرد. تخم‌مرغ، سیر، پیاز، گوجه‌فرنگی، رب گوجه‌فرنگی، آب لیموی تازه و ادویه از دیگر مواد تشکیل‌دهنده واویشکا هستند.

کوفته با گوشت چرخ کرده

کوفته یکی از انواع غذا‌های سنتی ایرانیست که در آن از گوشت چرخ کرده استفاده می‌شود. اگر شما هم از غذا‌های تکراری خسته شده‌اید می‌توانید از انواع کوفته با مزه‌های متنوع و خوشمزه استفاده کنید و به برنامه غذایی خود و خانواده‌تان رنگ و بوی دیگری دهید.


بیشتر بخوانید:  چند دستور غذای ساده با برنج قهوه‌ای


به گزارش رویداد۲۴ کوفته جزو مشهورترین غذا‌های مجلسی در ایران و از محبوب‌ترین آن‌هاست. حتما می‌دانید که در شهر‌های مختلف کشورمان این غذا را با شیوه خود درست می‌کنند بنابراین تنوع بسیار زیادی در آن می‌بینید. برای درست‌کردن کوفته معمولا از گوشت چرخ کرده و سبزی‌های معطر و برنج و لپه استفاده می‌کنند و باتوجه به مواد مغذی‌ای که در آن وجود دارد، دارای ارزش غذایی بالایی است. یکی از مهم‌ترین نکات برای پخت این غذای لذیذ، این است که کوفته باید شکل گرد خود را از دست ندهید و مزه واقعی خود را حفظ کند.

همان‌گونه‌که اشاره کردیم کوفته از انواع غذا‌های اصیل در دنیاست که در کشور‌های گوناگون مانند گرجستان، ارمنستان، ترکیه، مالزی، تاجیکستان و تعداد زیادی از کشور‌های آسیایی، به‌عنوان خوراک بومی و محلی تهیه و با نان سبزی‌خوردن، ماست، دوغ و انواع ترشی سرو می‌شود.

با گوشت‌ چرخ کرده چه غذایی درست کنیم؟

بادمجان شکم پر با گوشت چرخ کرده

یکی از سبزیجاتی که در ایران طرفدار بسیار دارد بادمجان است که با آن می‌توان خوراک‌های بسیار زیاد و متنوعی درست کرد. درواقع بادمجان را می‌توان جزو یکی از محبوب‌ترین غذا‌ها در ایران دانست. بادمجان، یک گیاه بومی هندوستان است که در تمام مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری رشد می‌کند.

در آشپزی از بادمجان به شکلی گسترده استفاده می‌شود و همان‌گونه‌که می‌دانید در آشپزی ایرانی این گیاه خوشمزه و لذیذ و خوش‌خوراک جایگاه ویژه‌ای دارد. غذا‌های لذیذ ایرانی از جمله کشک بادمجان، میرزاقاسمی، یتیمچه، خورش بادمجان، حلیم بادمجان و غیره، همه و همه از غذا‌هایی‌اند که در ایران طرفدار فراوان دارند و پای ثابت مهمانی‌ها و دورهمی‌ها هستند.

بادمجان را می‌توان به شیوه‌های گوناگون مانند سرخ کردن، گریل کردن، کباب کردن، پختن روی گاز و به‌صورت شکم‌پر نوش جان کرد. برای پرکردن شکم بادمجان می‌توان از گوشت چرخ‌کرده و انواع سبزیجات و یا هر ماده دیگری که با ذائقه شما هماهنگ است استفاده کرد.

بادمجان شکم‌پر به دلیل خوشمزه‌بودن و درعین‌حال داشتن ظاهر زیبا می‌تواند غذایی عالی برای مهمانی‌های شما و تزئین میزتان باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان