تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۳

ویزای کاری کانادا

 رویداد۲۴ مهاجرت به کانادا در سال‌های اخیر افزایش بسیار زیادی داشته است. روش‌های زیادی برای مهاجرت وجود دارد که یکی از این روش‌ها دریافت ویزای کاری کانادا است. ویزای کاری در واقع نوعی مجوز است که با داشتن آن می‌توانید برای مدتی تعیین‌شده، در این کشور کار کنید. از آنجایی که کشور کانادا نیز جزء کشورهایی است که با کمبود نسبی نیروی کار مواجه است، به همین دلیل پذیرش خوبی در نیروی کار از سایر کشورها دارد. در این مطلب می‌خواهیم قدری بیشتر به این موضوع بپردازیم.

ویزای کاری کاناد

شرایط دریافت ویزای کاری کانادا

برای دریافت ویزای کاری کانادا باید یک سری شرایط عمومی را داشته باشید؛ یکی از مهم‌ترین شرایط برای این موضوع، داشتن حداقل ۱۸ سال سن است. اما برای سنین بعد از ۱۸ سال به جز برنامه تجربه بین‌المللی کانادا، هیچ گونه محدودیتی از نظر سنی وجود نخواهد داشت. البته افرادی که بین ۲۱ تا ۴۹ سال سن دارند، بیشترین امتیاز را در جدول امتیازبندی نسبت به سایرین، دریافت خواهند کرد.

همچنین حداقل مدرک دیپلم و حداقل یک سال سابقه کار در زمینه شغلی مورد نظر، از دیگر شرایط لازم هستند. یکی دیگر از مهمترین شرایط برای دریافت ویزای کاری، داشتن مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۵ بوده که معادل CLB 8 است. همچنین فرد باید در مرحله اول، حداقل ۶۷ امتیاز کسب کرده باشد.

انواع ویزای کاری کانادا

ویزای کاری کانادا انواع مختلفی دارد که هر فردی با توجه به شرایط خود، می‌تواند یکی از آنها را انتخاب نماید. برنامه فدرال، جاب آفر، ویزای کار استانی، ویزای خود اشتغالی، ویزای کار بعد از تحصیل و برنامه انتقال درون شرکتی ICT.

برنامه فدرال  

یکی از انواع و روش‌های دریافت ویزای کاری کانادا، اقدام از طریق برنامه فدرال کانادا است. این برنامه خود شامل دو روش اسکیل ورکر و اسکیل ترید است که برای دریافت ویزا، باید از طریق سیستم اکسپرس اینتری اقدام کنید.

اسکیل ورکر (Skilled Worker)

برنامه اسکیل ورکر کانادا برنامه‌ای است که در آن انواع نیروهای کار اعم از ساده، ماهر و متخصص می‌توانند با اقدام از طریق برنامه اکسپرس اینتری و سیستم‌های امتیازبندی، ویزای کاری کانادا را دریافت نمایند. برای دریافت این ویزا، فرد باید حداقل یک سال سابقه کاری مرتبط و مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی با حداقل نمره CLB 7 را داشته باشد. همچنین شغل متقاضی باید در یکی از دسته‌بندی‌های TEER 0 یا TEER 1 یا TEER 2 و یا TEER 3 لیست نام کانادا قرار داشته باشد.

اسکیل ترید (Skilled Trade)

ویزای اسکیل ترید نیز از دیگر انواع ویزاهایی است که از طریق برنامه فدرال و سیستم اکسپرس اینتری اعطا می‌شود. برای دریافت ویزای اسکیل ترید کانادا، شغل فرد باید در یکی از دسته‌بندی‌های TEER 2 یا TEER 3 قرار داشته باشد. همچنین فرد سابقه کاری مرتبط و مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی، با حداقل نمره CLB 5/CLB 4 را باید داشته باشد.

جاب آفر (Job Offer)

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان از طریق آن ویزای کاری کانادا را دریافت کرد، اقدام از طریق جاب آفر کانادا است. جاب آفر در واقع همان پیشنهاد شغلی است که یک کارفرمای کانادایی به متقاضی خارجی می‌دهد. برای این کار باید از طریق کاریابی‌های معتبر کانادایی یا ایرانی اقدام کرده و یک پیشنهاد شغلی متناسب با شرایط خود را پیدا نمایید. حال زمانی که دعوتنامه کاری خود را دریافت کردید، می‌توانید با ورود آن به سیستم اکسپرس اینتری، برای افزایش امتیاز خود جهت دریافت اقامت اقدام نمایید.

ویزای کار استانی (PNP)

دریافت ویزای کار استانی کانادا نیز از دیگر روش‌های دریافت ویزای کاری کانادا است. استان‌های مختلف در این کشور توسط دولت این اجازه را دریافت کرده‌اند تا بر اساس نیازهای خود، مهاجران را از کشورهای مختلف جذب کنند. دریافت ویزا در این روش از طریق سیستم امتیازبندی است. امتیازات افراد در این سیستم بررسی شده و بر اساس آن، برای اعطای ویزا تصمیم‌گیری می‌شود. استان‌های بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان و نیوبرانزویک، از مهم‌ترین استان‌ها برای دریافت ویزای کاری ایرانیان هستند.

ویزای خود اشتغالی

از دیگر روش‌های دریافت ویزای کاری کانادا، اقدام برای ویزای خود اشتغالی کانادا است.  این ویزا برای افرادی صادر می‌شود که در یکی از حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و هنری فعالیت کرده و تخصص خوبی در این زمینه‌ها دارند. از مهم‌ترین شغل‌هایی که در این زمینه می‌توان برای آنها اقدام کرد، می‌توان به این موارد اشاره کرد: ورزشکاران، مربیان ورزشی، داوران ورزشی، نویسندگان، طراحان، نقاشان، نوازندگان، عکاسان و … . برای دریافت این ویزا فرد باید حداقل ۲ سال سابقه کار حرفه‌ای در زمینه مورد نظر، تمکن مالی و دریافت حداقل ۳۵ امتیاز در جدول امتیازبندی داشته باشیداقامت از طریق ثبت شرکت کانادا نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های عالی در این زمینه باشد.

ویزای کار بعد از تحصیل (PGWP)

روش پنجمی که برای دریافت ویزای کاری کانادا وجود دارد، اقدام برای ویزای کار بعد از تحصیل کانادا است‌. این ویزا برای افرادی است که در یکی از مقاطع تحصیلی بالاتر از دیپلم، در کشور کانادا تحصیل کرده‌اند. وقتی که این افراد فارغ التحصیل می‌شوند، به مدت ۶ ماه فرصت دارند که به دنبال کار بگردند‌. پس از پیدا کردن کار می‌توانند برای دریافت ویزای کار پس از تحصیل درخواست دهند. این ویزا به مدت ۳ سال صادر شده و پس از آن، دانشجویان می‌توانند برای ویزای تجربه کار کانادایی یا انواع ویزاهای دیگر اقدام کنند.

ویزای کاری کاناد

برنامه انتقال درون شرکتی ICT

از دیگر روش‌هایی که می‌توان از طریق آن ویزای کاری کانادا را دریافت کرد، برنامه انتقال درون شرکتی ICT کانادا است. این ویزا برای یک اقامت موقت بوده و در صورت داشتن یک سری شرایط، می‌توان آن را به ویزای دائم تبدیل کرد. از طریق این ویزا، مدیران و متخصصان می‌توانند با شرایط راحت‌تری به کانادا مهاجرت کنند. دریافت مدرک زبان، مدرک تحصیلی و یا محدودیت سنی در این روش ضروری نخواهد بود. همچنین فرد در این روش می‌تواند برای اعضای خانواده خود نیز، ویزای همراه کانادا را دریافت کند.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد ویزای کاری کانادا، شرایط عمومی و انواع روش‌های دریافت آن صحبت کردیم‌. مطالبی که در این مقاله گنجانده شد، یک نگاه گذرا به بحث ویزای کاری این کشور بود. حتماً به این موضوع واقف هستید که دریافت ویزای کاری، نیازمند دریافت اطلاعاتی وسیع در این زمینه است؛ بنابراین  برای دریافت ویزای کاری، حتماً از طریق موسسات مهاجرتی معتبر اقدام کنید. آژانس مهاجرتی اپلای من با بیش از ۷ سال سابقه کار در این زمینه، تمامی اطلاعات لازم را برای پیشبرد بهتر اهداف شما ارائه خواهد داد.

برچسب ها: مهاجرت از ایران
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان