تاریخ انتشار: ۱۸:۲۶ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۴
تعداد نظرات: ۱۵ نظر

تحلیل رائفی پور در مورد دود سفید بالای کوه دماوند

رائفی پور به رویت دود سفید روی دماوند واکنش نشان داد.

تحلیل رائفی پور در مورد دودهای سفید روی دماوند

رویداد۲۴| رائفی پور در واکنش به رویت دود سفید روی دماوند در توئیتی در ایکس نوشت:

تحلیل رائفی پور در مورد دودهای سفید روی دماوند

برچسب ها: دماوند ، رائفی پور
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۱
0
20
این اگر جاسوس نفوذی نباشه ، دیوانه است ، هر چند وقت یکبار مشتی مزخرف و چرت و پرت سرهم میکنه و گزک دست اسرائیل میده !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۲
دوست داره ادای آدمهای متفکر وباهوش رو دربیاره ولی حتی ادا هم نمی تونه دربیاره
کامیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۰
اسراییل خودش گزک هست.مطالبی که بعضی روسای تبلیغاتی و رسانه ای اسراییل منتشر میکنن نگاه کن. بعد درباره مفهوم چرت و پرت چیزای بیشتری دستگیرت میشه
ناشناس
|
Austria
|
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۱
0
12
متفکر تراز جمهوری اسلامی!
یک دانشجوی دکترای دین پژوهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۱
1
13
من نمیدونم چرا بعضی ها دچار پدیده خودچیزپنداری هستند. نمیدونم چرا آقای رائفی پور عادت دارند همه چیز را به یهود و یهودیت و منابع عبری بچسبونن. برای اطلاعات بیشتر عین مطالب مندرج در منابع عبری را که ایشان به آن تأسی کرده اند را براتون میارم خودتون قضاوت کنید:
در کتاب مکاشفه یوحنا، باب ۹، آیه ۱۱، در مورد ملخ‌هایی که از چاه هاویه بیرون آمده‌اند صحبت می‌شود.
​متن این آیه به طور خاص می‌گوید:
"آنها یک پادشاه دارند که همان فرشتهٔ چاه عمیق* است. اسم او به عبری اَبَدّون و به یونانی آپولیون است."
​این آیه در واقع به هویت و نام فرمانروای این ملخ‌های عجیب و غریب اشاره دارد که در متون دینی، نماد "نابود کننده" یا "هلاک کننده" است. این بخش از مکاشفه مربوط به پیشگویی‌های مربوط به آخرالزمان و وقایع آن است.

متن مربوط به دانیال ۱۰: ۱۳-۱۴ است نه ۱۳: ۱۰-۱۴ که در برخی ترجمه‌ها موجود نیست، به ملاقات دانیال با یک فرشته اشاره دارد.
​آیه ۱۳: این آیه توضیح می‌دهد که فرشته‌ای که برای آوردن پیام به نزد دانیال فرستاده شده بود، به مدت ۲۱ روز توسط "امیر مملکت پارس" متوقف شد. سپس، میکائیل، که یکی از فرشتگان اعظم است، به یاری او آمد تا به او کمک کند.
​آیه ۱۴: در این آیه، فرشته به دانیال می‌گوید که آمده است تا به او بفهماند که در "زمان آخر" چه بر سر قوم او خواهد آمد، زیرا این رویا به آینده مربوط است.
​به طور خلاصه، این آیات به یک نبرد معنوی اشاره دارند که در آن نیروهای الهی و شیطانی (که در اینجا به عنوان "امیر مملکت پارس" شناخته می‌شود) درگیر هستند. این آیات همچنین بر اهمیت و مرتبط بودن پیام برای وقایع آینده تاکید می‌کنند.

در متون دینی یهودی، به ویژه در تلمود، دوبیئیل (Dubiel) فرشته‌ای است که به عنوان نگهبان امپراتوری ایران باستان شناخته می‌شود. نام او به معنای «خداوند خرس من است» است.
​نقش دوبیئیل در تلمود
​بر اساس تلمود، دوبیئیل یکی از ۷۰ فرشتهٔ نگهبان ملت‌ها است که خداوند برای هر ملتی منصوب کرده بود. در حکایتی در تلمود، به یک رقابت و نبرد معنوی بین این فرشته و فرشتگان نگهبان دیگر، به خصوص میکائیل (نگهبان اسرائیل) اشاره شده است.
​ماجرای ۲۱ روزه: در روایت مربوط به کتاب دانیال، جایی که فرشته‌ای به مدت ۲۱ روز توسط «امیر مملکت پارس» متوقف می‌شود (دانیال ۱۰:۱۳)، مفسران تلمودی این «امیر» را همان دوبیئیل می‌دانند. این توقف نشان‌دهنده نبرد معنوی و مقاومت او در برابر فرستادهٔ الهی است.
​دوبیئیل در متون کابالیستی
​متون کابالا به طور مستقیم به دوبیئیل اشاره‌ای ندارند، اما از مفهوم فرشتگان نگهبان ملت‌ها که در تلمود آمده، الهام گرفته‌اند. در کابالا، این فرشتگان به عنوان "سرخیلان" یا "ساریم" (Sarim) شناخته می‌شوند که مسئول هدایت و دفاع از ملت‌ها هستند. این متون بیشتر بر ساختار جهان‌های روحانی، سفیروت (Sefirot) و نیروهای خیر و شر تمرکز دارند تا بر جزئیات فرشتگان خاص.
​بنابراین، منبع اصلی اطلاعات درباره دوبیئیل، تلمود است و نه کابالا. این فرشته نمادی از نیروهای نگهبان ملت‌ها است که می‌توانند در برابر خواست الهی مقاومت کنند یا در خدمت آن قرار گیرند.
پاسخ ها
دانشجوی جامعه شناسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۲
آفرین بر شما. مفید، جامع، مانع و کامل. به این میگن تحلیل علمی. با این حساب آقای رائفی پور مثل همیشه یه شعری به هم بافته
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۲
کاملا درست و جامع و منطقی جواب دادین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۳
رائفی پور ، سری فیلم های " جن‌گیر " و " طالع نحس " را هر چند وقت یکبار ، مرور می کند !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۲
0
13
براي زنده ماندن كافيست واقعاً انسان باشيم،
از تشبث به حشيش، نام نيك و ماندگار، در نخواهد امد.
رزمنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۲
0
3
المال یشبه بصاحبه : کم بود جن وپری. رائفی هم از پنجره پرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۲
0
5
اون نفهمید و نمیخوادم بفهمه این مزخرفو گفته شما که میفهمین چرا بازنشرش میکنید؟
پژوهشگر زبان و فرهنگ ایران باستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۲
0
4
ضحاک جنایتکار در سرزمین میانرودان بود و به ایران حمله کرد و سلسله او حدود هزار سال ایران را در اشغال خود داشت تا این که کاوه آهنگر قیام کرد و با همکاری فریدون حکومت تازیانه و آتش و خون ضحاک درهم پیچیده شد. در آخر فریدون ضحاک ببنده کشیده را به کوه دماوند برد و او را آویزان کرد. در روایات دین کهن ایرانی آمده است که اژدهای ببند کشیدۀ دماوند در پایان جهان بند گسسته، به تخریب جهان جهان میپردازد و گرشاسب نیز که به امر خداوند زنده مانده است از خواب برمیخیزد تا دوباره او را ببندد.

به آقای رائفی پور باید گفت اسرائیلیها خیلی دوست دارند نمادهای کهن را به خودشان منتسب کنند درحالی که کهنترین سند یهودی بیشتر از یک سده پیش از مسیح قدمت ندارد! درحالی که اسناد ایرانی و هندی مانند متون اوستایی و سنسکریت بخشهایی دارند که از دیدگاه زبانشناسی قدمتی بیش از 3300 تا 4000 سال را نشان میدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۳
بهانه دست دیوانه نده !!!
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۲
0
3
این آدم مگه کیه ؟ خودش چیه که تحلیلش باشه، نکنید، این موجودات بی نام و نشان را بزرگ نکنید. مشتی نان به نرخ روز خور بی مقدار.
کامیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۰
0
0
نوشته رائفی پور در مورد داستان سرایی اخیر صهیونیستهاست که دود رو به شقیقه پیوند زدن. یکی از دوستان رفته 20 خط کپی کرده اورده اینجا پیست کرده. دوست عزیز رائفی پور در مورد ادا اطوارهای جدید رسانه های صهیونیستی مطلب نوشته. شما چرا گر گرفتی؟
نظرات شما