افشاگری عضو شورای شهر تهران از قرارداد ۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری و صداوسیما!

رویداد۲۴| ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، در گفتوگویی پرده از قراردادی نامحدود و ارقام بسیار سنگین برای تبلیغات شهرداری تهران در صداوسیما برداشت.
ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره تبلیغات شهرداری در دوره کنونی مدیریت شهری، گفت: انجام تبلیغات اشکالی ندارد، اما منوط به این است که منطبق با واقعیت باشد. یعنی اگر ما کار انجامشدهای که مردم آن را لمس میکنند، گزارش دهیم و اطلاعرسانی کنیم، خوب است. امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بارها گفتهاند کارهایی که انجام میدهید را اطلاعرسانی کنید، اما تأکید شده است کارهایی تبلیغ شود که واقعاً انجام شده باشد. اشکال آنجاست که در تبلیغات شهرداری، بعضاً بزرگنمایی میشود و کاری که انجام شده است، بیش از اندازه بزرگ میشود و در ذهن مردم ایجاد سؤال میکند، یا بعضا کار انجامنشده را تبلیغ میکنیم. این یک ایراد است و ما در سطح شهر شاهد چنین تبلیغاتی هستیم و حتی به اعتقاد، در تبلیغات شهرداری یک مقدار لغو هم وجود دارد. بعضا وعدههایی که قرار به انجام است را پیشاپیش اطلاعرسانی میکنیم که این مغایر با اصول تبلیغ و اطلاعرسانی صحیح است. این روش تبلیغاتی باعث میشود که مردم نسبت به کارهای انجامشده هم دچار شک و تردید شوند.
بیشتر بخوانید: نرجس سلیمانی خواستار ارائه گزارش دقیق بدهیهای بانکی شهرداری شد؛ شفافسازی کنید
او در پاسخ به این سوال که ردیف بودجه تبلیغات شهرداری چقدر است، گفت: در زمان تصویب بودجه ۱۴۰۴، ردیفهایی در بخش اطلاعرسانی برای شهرداری پیشبینی کردیم و تبصرهای برای قرارداد بین شهرداری و سازمان صدا و سیما به آن اضافه شد که انتها ندارد. به اعتقاد من، به استناد آن تبصره و استفاده از ظرفیتی که آن تبصره دارد، شهرداری میتواند از طریق صدا و سیما اطلاعرسانی بسیار زیادی کند. اطلاعی که براساس شنیدههایم دارم و البته از آن مطمئن نیستم، بحث از ۵ هزار میلیارد تومان قرارداد بین شهرداری و سازمان صدا و سیما است که این عدد بسیار بزرگ است. به هر حال اگر اشکالی باشد، به ما برمیگردد که این مصوبه را تصویب کردیم.
عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا در زمان تصویب بودجه متوجه این موضوع نشدید، خاطرنشان کرد: متوجه شدیم و آن زمان درباره این ردیف بودجه بحثهای زیادی شد و تازه ما این تبصره را تعدیل هم کردیم، اما به قانون بالادستی استناد کردند که این اجازه به شهرداری تهران داده شده و دست شهرداری را در زمینه اطلاعرسانی و تبلیغات باز گذاشته است. علیرغم این که بعضی دوستان میگویند که اطلاعرسانی شهرداری درباره کارهایش ضعیف است، من معتقدم اتفاقاً برعکس و اطلاعرسانی شهرداری مضاعف است. آن دو ایرادی که گفتم کاملا مشهود است و مردم آن را حس میکنند.
منبع: دیدهبان ایران



اژدهای صدا سیما با سردمداری گروهک معلوم الحال.
