تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
حاجی دلیگانی،عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات :

وام کلان موسسه نور اگر صحت داشته باشد سریعا باید برگردانده شود/ سیف باید پاسخگو باشد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه وام کلان رئيس هيات مديره موسسه نور اگر صحت داشته باشد سریعا باید برگردانده شود، گفت: سیف رئیس کل بانک مرکزی نباید اجازه جابجایی چنین رقم پول بعنوان وام را بدهد و باید به نمایندگان مجلس در این زمینه پاسخگو باشد.
 رویداد۲۴عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه وام کلان رئيس هيات مديره موسسه نور اگر صحت داشته باشد سریعا باید برگردانده شود، گفت: سیف رئیس کل بانک مرکزی نباید اجازه جابجایی چنین رقم پول بعنوان وام را بدهد و باید به نمایندگان مجلس در این زمینه پاسخگو باشد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، بورخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بولتن نیوز در خصوص وام 3500 میلیارد تومانی با سود دو درصد برای شركتهاي منتصب به رئيس هيات مديره موسسه نور و عزل اعضای هیات مدیره توسط بانك مركزي گفت: اگر این خبر صحت داشته باشد، یک نوع سوء استفاده مالی است و بانک مرکزی باید با سوء استفاده کنندگان برخورد شدیدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید صحت یا سقم این خبر بررسی شود، افزود: قطعا ما در مجلس این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و از مسئولین بانک مرکزی در این زمینه توضیح می خواهیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اگر پرداخت چنین وامی از سوی این موسسه صحت داشته باشد، باید همه راهکارهای قانونی برای رسیدگی به مساله، عودت پول و برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان صورت گیرد.

حاجی دلیگانی افزود: آقای سیف بعنوان رئیس کل بانک مرکزی باید بداند این نوع رفتارها پذیرفتی نیست و اثرات روحی و روانی منفی و مخرب زیادی بر جامعه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: پرداخت چنین وام کلانی به با سود دو درصد برای شركتهاي منتصب به رئيس هيات مديره موسسه نور قطعا خلاف قانون است و در سیستم مالی و پولی کشور نباید چنین گردش مالی و پولی بصورت وام صورت گیرد.

نماینده شاهین‌شهر، بورخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقای سیف و مسئولین مربوطه باید پیگیر این موضوع باشند و همه پول ها را برگردانند.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: مردم برای گرفتن 5 میلیون وام با مشکلات عدیده روبرو می شوند و سوال این است که چطور برخی این رقم وام دریافت می کنند.

برابر اخبار رسیده اعضای هیات مدیره موسسه نور هفته گذشته مدیرعامل موسسه را برکنار کردند. برکناری مدیرعامل موسسه نور در حالی است که مدیرعامل 45 روز بود که منصوب شده بود.

شنیده های حاکی از آن است که گویا فردی که رئیس هیات مدیره بوده به تنهایی 3500 میلیارد تومان وام دو درصد براي شركتهاي منتصب به خود گرفته و وثیقه ای هم ارائه نداده و به صورت اعتباری از موسسه گرفته است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
0
0
بر پدر دروغگو لعنت
فرشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
0
هروز یک گزارش در مورد تخلفات موسسه نور اعلام میشه و موسسه نور هم هیچ پاسخی نمیده. سپرده گذارا باید توجه کنند فردا مثل کاسپین تجمع نکنند. عاقلان را یک اشاره
پیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
0
0
قبلا" در سال 93 بانک مرکزی از اعضای هییت مدیره کارسازان آینده بدلیل اخلال در نظام بانکی و... شکایت کرده بود و هم اکنون پرونده آقایون در شعبه یکم بازپرسی دادسرای ناحیه22 اقتصادی تهران مفتوح است.
لطفا" صحت موضوع را پیگیری کنید.
مرصاد
|
United States
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
0
0
ای بابا اخبار شما قدیمیه
یکی از اعضای هیئت مدیره موسسه نور که از مدیران تعاونی کارسازان آینده بوده ، با هماهنگی و ارتباطات در دستگاه قضایی پیشاپیش منع تعقیب اعضای هیئت مدیره را در دادسرا گرفته است.
قطعا با فشار به قاضی رأی دادگاه رو هم به نفع خودشون میگیرن.
بدبخت مردم و سپرده گزاران امثال این موسسات که دل به مجوزها و پیگیری های بانک مرکزی خوش کردن.
افشاگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
0
0
فامیل ن ر نماینده مجلس شورای اسلامی است. مطمئن باشید چند روز دیگه نه تنها دادگاهی نمیشن بلکه مدال خدمت هم میگیرن.
منبع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
0
0
متن نامه بانک مرکزی در سایت بولتن نیوز ثابت میکنه رویداد ۲۴ درست می گفت و نور متخلف است. به آشنایان خود اطلاع دهید.
http://www.bultannews.com/fa/news/517210
پیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
0
0
چرا موسسه نور هیچ واکنش و پاسخی نمی دهد ، بالاخره تا کی می خواهید موضوع را مسکوت بگذارید؟
سپرده گذار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
نماينده عزيز
شما كه عضو كميسيون برنامه ريزي و بودجه مجلس هستيد اگر موضوع درست باشد بايد پيگيري كنيد ، منافع سپرده گذارها در خطر است
ناصر
|
Czech Republic
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
سپرده گزار عزیز
من جای شما باشم هرچه زودتر سرمایه خودم رو از این موسسه با این همه تخلف خارج میکنم و جای دیگری سرمایه گزاری می کنم.
اندک اندک پولی که شما عزیزان با هزار زحمت اندوخته کردید رو از دست شما گرفتن و دارن برای خودشون ملک و زمین می خرن و در حساب های ارزی اندوخته می کنن و پشت فعالیت های خیر و عامل منفعه خودشون رو پنهان کردن.
پیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
آقا ناصر
این چه نظری هست که می دهید ، به سپرده گزاران بفرمائید همچون برخی از عزیزان نور چشمی از موسسه مالی و اعتباری نور وام میلیاردی با سود کم بهره ۴% بگیرند.
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
0
ما ماندیم این نمایندگان مجلس که با رای مردم بر کرسی پارلمان تکیه زنده اند ، دقیقا چه نقشی بازی می کنند ؟
این که بگوییم "وام کلان موسسه نور اگر صحت داشته باشد سریعا باید برگردانده شود" بسیار مسخره و مضحک است.
"اگر" یعنی چه ؟ یا وام گرفته اند و یا نگرفته اند ، که شما بهتر می دانید که وام گرفته شده و پس هم نمی دهند.
سیف هم اگر می توانست کاری بکند برای فرشتگان و کاسپین و ثامن و غیره می کرد.
وقتی افرادی در موسسه نور با لابی گری و نفوذ در بدنه دولت یازدهم و دوازدهم و همچنین مجلس ، برای موسسه متخلف نور که متشکل از تعاونی های ورشکسته ی کارسازان آینده و پیشگامان کویر یزد و صندوق های قرض الحسنه ریحانه گستر و مشیز که هر کدام به تنهایی و به خصوص کارسازان آینده یَد طولایی در تخلفات دارند و همیچنین با سرمایه منفی مجوز فعالیت گرفته اند ، یعنی سیف هم بازیچه ای بیش نیست.
اگر قرار باشد کاری بشود ؛ مجلس ، دولت و قوه قضاییه می بایست دخالت کنند و هیئت مدیره متخلف این موسسه را بازخواست کنند که البته کارهایی هم شده است که امیدواریم به ثمر بنشیند.
سپرده گزاران محترم هم هوشیار باشند که مانند موسسات متخلف دیگر ، کلاه گشاد این موسسه نیز بر سرشان نرود و خودشان پیگیر حق و حقوقشان باشند.
اندکی صبر ، سحر نزدیک است
یا حق
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان