تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
گزارش اختصاصی رويداد٢٤ از تذکر نمایندگان به وزير اقتصاد؛

پای کرباسیان به پرونده بيمه ایران باز شد/ ورود مجلس به تخلفات بیمه

بحران‌های ریز درشت و سوءمدیریت در بیمه ایران عاقبت باعث شد نمایندگان مجلس مجلس پای وزیر اقتصاد را به این پرونده باز کنند. این اتفاق در حالی رخ داده که طبق مقررات بالاترین مرجع رسیدگی و نظارت در این صنعت، بیمه مرکزی است.

رویداد۲۴- ماجراهای عجیب در بیمه ایران عاقبت باعث شد نمایندگان مجلس پای وزیر اقتصاد را نیز به موضوع باز کنند و عبدالله رضیان نماینده قائم‌شهر و سوادکوه به همراه دیگر نمایندگان تذکری در اختیار هیات رییسه قرار بدهد تا مطابق نوبت پس از شروع بکار مجلس در صحن علنی قرائت شود.

ورود مجلس به تخلفات بیمه ایران

وضعيت مالي و مديريتي بيمه ايران به دلیل زیان انباشته 3500 میلیارد تومانی و دارا بودن پایین‌ترین سطح توانگری مالی (رتبه 4 از 5) در میان دیگر شرکت‌های بیمه‌ای به حدي بغرنج شده است كه تعدادي از نمايندگان مجلس را برآن داشته تا با تنظیم تذکری جدی به وزیر اقتصاد بدنبال چرايي وقوع اين اتفاق بی افتند تا شاید اینگونه عامل جلوگیری از حوادث نگران کننده پیش رو شوند.

مجلس بالای سر ناظر!

مجلس در حالی پای وزیر اقتصاد را در پرونده بیمه ایران به میان کشیده است که طبق مقررات بالاترین مرجع رسیدگی و نظارت در این صنعت، بیمه مرکزی است. همین نکته ظریف نشان از میزان بی‌توجهی و غفلت در امر نظارت در این مجموعه تخصصی است. شاید بیراه نباشد اگر عدم نظارت بیمه مرکزی به عنوان بالاترين مرجع را يكي از مهمترین علل ایجاد شرایط اسفبار در شركت بيمه ايران بدانیم.

وزیر اقتصاد مشغول است!

آنچنان که دیدارهای کرباسیان و حتی سخنان او نشان می‌دهد، وزیر اقتصاد اين روزها دغدغه‌هایی دیگر دارد؛ دغدغه‌هایی از جنس بازار ارز و فروش املاک مازاد بانک‌ها و مواردی از این دست. شاید همین دلیلی است که وزیر اقتصاد در برهه کنونی زمانی برای بررسي عملكرد بزرگترين شركت بيمه‌اي كشور نداشته است. البته اخبار غيررسمي و تاييد نشده خبرنگار اقتصادي رويداد٢٤ حاكي از دستور وزير به بازرسي وزارتخانه برای بررسي وضعيت عملکردی بيمه ايران و ارائه گزارش اولیه به مقام عالي وزارت است که گویا تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است و آنگونه که خبرنگار رویداد۲۴ کسب اطلاع کرده است، تاخیر غیرموجه در رسیدگی به موضوعی با این اهمیت، دلیلی بوده که مجلس راسا به موضوع بیمه ایران ورود کنند و در تذکری جدی به وزير اقتصاد از شرايط نابسامان اين شركت در آستانه ورشكستگي بگویند و هشدار بدهند که در صورت وقوع اين حادثه آسيب و خسارت سنگيني به كشور وارد مي‌شود.

رويداد٢٤ طي ماه هاي گذشته گزارش‌های تخصصي و مصاحبه‌هاي مفصلي از شرايط آشفته اين شركت بزرگ بيمه‌اي داده است و با انتشار اسناد و آمار متقن در صدد هشدار به مسئولان امر در جهت بررسي و رسيدگي به وضعيت اين شركت بيمه‌اي داشته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان