تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
مدیر روابط عمومی شرکت ملی هواپیمایی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

تفاوت قیمت بلیت یک پرواز تخلف است/ آزادسازی نرخ‌ها به معنای آشوب در قیمت‌ها نیست

قیمت‌های مختلف فروش بلیت برای یک پرواز از عجایبی است که احتمالا در ایران رخ می‌دهد. نگاهی به قیمت‌های سایت‌های معتبر فروش بلیت این موضوع را تایید می‌کند اما رییس روابط عمومی شرکت هواپیمایی می‌گوید: اینطور نیست که شرکت‌های هواپیمایی برای یک مسیر با زمان پروازی تقریبا یکسان قیمت‌های خیلی متفاوت در نظر بگیرند.

رویداد۲۴ با نزدیک شدن به تعطیلات خرداد ماه مسافرانی که قصد سفر هوایی دارند با مراجعه به سایت‌های آنلاین و یا دفاتر هواپیمایی برای انتخاب پرواز مورد نظر از یک شرکت هواپیمایی و حتی در  زمان یکسان با نرخ های متفاوتی مواجه می‌شوند. رویداد 24 دلیل این امر را از رییس روابط عمومی شرکت ملی هواپیمایی جویا شد.

سازمان هواپیمایی از زمان آزادسازی نرخ‌ها، قیمت تکلیفی برای شرکت‌های هواپیمایی ندارد

غلامعلی جعفرزاده  مدیر روابط عمومی شرکت ملی هواپیمایی درگفت‌گو با رویداد۲۴ می‌گوید: نرخ بلیط هواپیما متفاوت است اما سازمان هواپیمایی از زمان آزادسازی نرخ‌ها، دیگر  نرخ تکلیفی برای شرکت‌های هواپیمایی ندارد اما این به معنای افسارگسیختگی قیمت‌ها نیست و نرخ بلیت را شرکت‌های هواپیمایی در سایت‌های خود اعلام می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول آنچه مهم است این است که متقاضیان برای سفرهای هوایی به خصوص در زمان پیک سفرها به مراکز معتبر دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز الف سازمان هواپیمایی یا سایت‌هایی مجوزدار مراجعه کنند که لیست این دفاتر و مراکز آنلاین در سایت سازمان هواپیمایی درج شده و با مراجعه به آن می تواند از اصالت سنجی بلیت‌ها اطمینان حاصل کنند.

تخلف تفاوت قیمت را پیگیری می‌کنیم

جعفرزاده در پاسخ به این سوال که چرا قیمت‌های متفاوتی برای مسیر یکسان با ساعت زمانی پرواز یکسان وجود دارد، گفت: اینطور نیست که شرکت‌های هواپیمایی برای یک مسیر با زمان پروازی تقریبا یکسان، قیمت‌های متفاوت و با فاصله فاحشی در نظر بگیرند چرا که در این صورت به اصالت و اعتبار خود صدمه می‌زنند اما همواره  یک بالانس قیمتی محاسبه شده وجود دارد که شرکت‌ها براساس آن بلیت‌ها را قیمت‌گذاری می‌کنند.

او تاکید کرد: اگر دلالان یا سایت‌های غیرمعتبر بیرون از نرخ اعلامی بلیت‌ها را به فروش برسانند، با ارسال مدارک آنها به سازمان هواپیمایی قطعا موضوع را پیگیری کرده زیرا این کار تخلف محسوب می‌شود و با آن برخورد قاطع خواهد شد.

آزادسازی نرخ‌ها برای پر و بال دادن به فضای کسب و کار صورت گرفت

جعفرزاده درباره اجرای قانون آزادسازی توضیح داد: اجرای قانون آزادسازی نرخ‌ها، برای پر و بال دادن به فضای کسب و کار در این بازار صورت گرفت اما این تصمیم به معنای آشوب در قیمت‌ها نیست بلکه در بسیاری موارد نه تنها روند افزایشی نداشته بلکه گاهی با تخفیف، شرایط برای مردمی که امکان سفر با هواپیما ندارند را میسر می‌کند.

او در پایان خاطرنشان کرد: مسیرهای پر ترددی که مقصد سیاحتی و زیارتی دارند شامل مشهد و کیش، حجم بیشتری از مسافران در تعطیلات را به خود اختصاص می‌دهند اما متاسفانه تقاضا از میزان صندلی‌های پرواز بیشتر است که حل این مسئله نیاز به توسعه ناوگان هوایی را بیش از پیش خواهد کرد اما تلاش داریم تا دراین ایام پیک پروازی پاسخگویی بهتری داشته باشیم. 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان