تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۱۳ تير ۱۳۹۷

بررسی احتمال سفر «آبه» به ایران در ماه‌های آتی باوجود لغو سفر نیمه جولای

یک منبع ژاپنی با اشاره به لغو برنامه سفر نخست وزیر ژاپن به ایران در نیمه ماه جولای گفت: دولت به تلاش برای بررسی احتمال سفر «شینزو آبه» به ایران با پیگیری نحوه پیشروی روابط ایران و آمریکا در ماه‌های آتی ادامه می‌دهد.

رویداد۲۴-یک منبع ژاپنی با اشاره به لغو برنامه سفر نخست وزیر ژاپن به ایران در نیمه ماه جولای گفت: دولت به تلاش برای بررسی احتمال سفر «شینزو آبه» به ایران با پیگیری نحوه پیشروی روابط ایران و آمریکا در ماه‌های آتی ادامه می‌دهد.روز گذشته یک منبع نزدیک به دولت ژاپن از تجدیدنظر نخست‌وزیر این کشور در مورد سفر به ایران و لغو این سفر که قرار بود به عنوان یکی از توقف‌های او در تور خاورمیانه و اروپا در نیمه ماه جولای باشد، خبر داد. 

این منبع ژاپنی در ادامه گفت: دولت به تلاش برای بررسی احتمال سفر «شینزو آبه» به ایران با پیگیری نحوه پیشروی روابط ایران و آمریکا در ماه‌های آتی ادامه می‌دهد. 

درصورتی که «شینزو آبه» به ایران سفر می‌کرد، اولین سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران بعد از انقلاب اسلامی سال ۵۷ بود.

تاکیو فوکودا نخست‌وزیر وقت ژاپن آخرین نخست وزیری بود که در سال ۱۹۷۸ (۱۳۵۶)،  به ایران سفر کرد.

روز گذشته بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد: «هیچ گفت‌وگو و برنامه‌ای برای سفر نخست وزیر ژاپن به ایران وجود نداشته است که در شرایط کنونی بخواهد لغو شود و خبر منتشر شده توسط برخی خبرگزاری‌های ژاپنی از اساس نادرست و کذب محض است.»

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان