تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۸ تير ۱۳۹۷
دامادی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

مقابله با افزایش قمیت مسکن با تصویب قانون جدید حل نمی‌شود/ وزارت مسکن مسئول است

عضو کمیسیون عمران می‌گوید نوشتن طرح و قانون مشکل افزایش قمیت‌های مسکن نه تنها حل نمی‌شود بلکه بیشتر به دست و پاگیرشدن مشکل کمک می‌کند.
مقابله با افزایش قمیت مسکن با تصویب قانون جدید حل نمی‌شود/ وزارت مسکن مسئول است
رویداد۲۴ قیمت مسکن به شکل عجیبی در حال افزایش است؛ عده‌ای آن را به دلیل تغییرات فصلی می‌دانند و معتقدند در فصل تابستان به خاطر افزایش تقاضا، قیمت مسکن نیز افزایش می‌یابد. از آن سو کسانی دیگر معتقدند دلیلی ندارد به علت افزایش جابجایی مسکن در فصل تابستان (تعطیلی مدارس و راحتی حانواده‌ها برای جابجایی) قیمت‌ها لگام گسیخته افزایش یابد. در حالی که طبق قانون اتحادیه افزایش قیمت مسکن بین 7 تا 10 درصد پیش‌بینی شده، این رقم از سوی مالکان و بنگاه‌داران گاه تا 30 درصد افزایش هم رسیده است. عبدالکریم حسین زاده روز گذشته به رویداد۲۴ خبر داد که کمیسیون عمران مجلس در حال آماده‌سازی یک طرح کارآمد در کمسیون عمران است که در آن با انجام مطالعات تطبیقی با کشورهای دیگر بر میزان درآمد مردم در خرید مسکن تمرکز شده است. آنگونه که حسین زاده خبر داد قرار است پس از پایان طرح، برای حل معضل گرانی مسکن به کار رفته شود. نمایندگان دیگر کمیسیون عمران می‌گویند مجلس در حال بررسی و نظارت است اما دولت کوتاهی کرده است از این جهت بارها وزیر مسکن به مجلس احضار شده و تا پای استیضاح نیز رفته است بنابراین باید دولت را ملزم کرد تا قانون را درست اجرا کند.

تصویب قانون جدید مشکلات مسکن را بیشتر می‌کند

محمد دامادی عضو کمیسیون عمران به رویداد۲۴ می‌گوید: قوانین معلوم است و مجلس بارها وزیر مسکن را به مجلس احضار کرد چراکه تنظیم بازار مسکن به عهده وزارت راه و شهرسازی است و با نوشتن طرح و قانون مشکل افزایش قمیت‌ها نه تنها حل نمی‌شود بلکه بیشتر به دست و پاگیرشدن مشکل کمک می‌کند.

او تاکید می‌کند که وزارت مسکن باید بازار را تنظیم کند و یکی از راه‌ها را اقساط بلندمدت می‌داند. دامادی همچنین معتقد است دولت باید نسبت به تغییر و ترمیم تیم اقتصادی خود اقدام کند تا به واسطه آن بسیاری از مشکلات حل شود.

از آخوندی توضیح می‌خواهیم

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران گفته است مجلس از بُعد نظارتی حتما به موضوع افزایش اجاره خانه‌ها ورود پیدا می‌کند و  در یک جلسه ویژه‌ از وزیر راه و شهرسازی توضیح می‌خواهد.

این نماینده مجلس معتقد است دستگاه‌ها گزارش و اطلاعاتی مختلف و متفاوتی به مجلس ارائه می‌کنند و همین موضوع باعث شده سیاست‌گذاری صحیح و درستی در حوزه مسکن نداشته باشیم.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت مسکن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان