تاریخ انتشار: ۰۴:۰۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

دوچرخه سواری با شعار جهانی عاری از مین

رویداد24-دوچرخه سوار سردشتی شهرهای کردستان را برای حمایت از پاکسازی میادین مین رکاب می زند.

  رامان ظاهری ورزشکار و هنرمند سردشتی برای حمایت از پاکسازی میادین مین و حمایت از قربانیان مین و با شعار جهانی عاری از مین شهرهای استان کردستان را رکاب خواهد زد و در مسیر خود از شهرهای سردشت، بانه، سقز، سنندج و مریوان عبور می‌کند.

این حرکت نمادین توسط انجمن لاوان هه تاو سردشت برنامه ریزی شده و در طی مسیر450 کیلومتری تعداد 40 دانه بلوط زاگرس توسط این ورزشکار نشاء خواهد شد. حرکت این ورزشکار سردشتی با حمایت فعالان مدنی شده است.

در پیام برگزارکنندگان این برنامه آمده است:

به یاد هزاران قربانی و جانباخته کودک، زن و مرد هموطنی که هیچ نقشی در ایجاد و تداوم حادثه خانمانسوز جنگ نداشتند ولی قربانی آثار بعدی این جنگ ناخواسته شدند. صدمات روحی و جسمی وارده براین عزیزان هیچ گاه جبران پذیر نخواهد بود. عضوی از خانواده انجمن هه تاو - سردشت این حرکت کوچک را آغاز کرده (پیمودن مسیر 450 کیلومتری سردشت- سنندج - مریوان با دوچرخه همرا با نشاء 40 دانه بلوط زاگرس با پیام جهانی عاری از مین) و امیدوارم انگیزشی باشد در جهت تلاش بیشتر همه ما در آغازی و تداومی برای ایجاد همبستگی بیشتر همه نهادهای مردمی، فعالان مدنی و حقوق بشری کشور و توجه بیشتر مجامع بین المللی ، منتقدان و دولت ها برای کمک و متقاعد کردن ﻣﺴﺌﻮلین کشور و سازمانهای ﻣﺴﺌﻮل در این رابطه برای پیوستن کشورمان و کشورهایی که هنوز کنوانسیون جهانی 1997 منع مین را امضا ننموده اند. برای تحقق دنیایی بدون مین، حمایت از آسیب دیدگان و پایان دادن همیشگی به تکرار فاجعه مین های ضد نفر زمینی برای داشتن جهانی عاری از مین.»

در این پیام همچنین اقداماتی از مسئولان خواسته شده است:

- تسریع در پیوستن به کنوانسیون جهانی 1997 منع مین ، تاکنون 156 کشور جهان این معاهده را امضاء نموده اند در حالی که کشورمان جزو دومین کشور مین خیز دنیا است هنوز که هنوز این پیمانامه را به امضاء نرسانده است.

- مین روبی و پاکسازیی هم مناطق مین گذاری شده و نیز مناطقی قبلا پاکسازی شده ، با ملاحظه عوامل آب بردگی، لغزش خاک و ریزش دامنه ها که مین ها را در بسیاری مناطق جابجا کرده است پاکسازی علمی واستاندارد صورت گیرد (مناطق پاکسازی شده قبلی هنوز قربانی می گیرد)، انجام این امر مستلزم استفاده از کمک، امکانات و دانش کشورهای صاحب تجربه و اختصاص بودجه کافی در تسریع و انجام این ضرورت می باشد.

- حمایت مادی و معنوی دولت و نهادهای مردمی از قربانیان مین و تحت پوشش قرار دادن آنها در بنیاد جانبازان و تحت حمایت قرار گرفتن خانواده های جانباخته در بنیاد شهد و امور ایثارگران.

- آگاه سازی و آموزش ساکنین مناطق آلوده به مین تا زمان پاکسازی کامل مین های زمینی .

- کمک مردم و نهادهای مردمی و فعالین مدنی برای حمایت از قربانیان مین و یاری رسانی به دولت برای انجام امور فوق ، همزمان پیگری و تلاش مردم و نهادها ی غیر دولتی جهت متقاعد کردن ﻣﺴﺌﻮلین و ارگا نهای مربوطه برای پذیرش معا هده منع مین و تسریع در اختصاص بودجه کافی برای مین روبی و اجرای اقدامات ذکر شده.


خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دوچرخه ، شعار ، مین
نظرات شما
نظرسنجی
انتشار فایل صوتی جدید چه تاثیری در آینده سیاسی محمدجواد ظریف خواهد داشت؟
پیشخوان