تاریخ انتشار: ۲۰:۳۵ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

مقاومت در برابر استخدام حق التدریس ها

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش موظف به استخدام ۳۱هزار معلم حق التدریس و آموزشیار نهضت سوادآموزی است، گفت: در حالی وزارت آموزش و پرورش مقاومت هایی در برابر استخدام این افراد دارد که متاسفانه ۲۸هزار نفر دیگر را به صورت شرکتی به کار گرفته است.
مقاومت آموزش و پرورش در برابر استخدام معلمان حق التدریس/ ۲۸هزار نیروی شرکتی جدید وارد آموزش و پرورش شدند

رویداد۲۴ حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی اظهار داشت: در بررسی ها متوجه شدیم که تعداد معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی 31 هزار نفر است و به موجب مصوبه ای که اخیرا مجلس داشته، وزارت آموزش و پرورش موظف است این افراد را طی برنامه ششم توسعه استخدام کند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه به رغم مقاومت هایی که وزارت آموزش و پرورش در برابر استخدام این 31 هزار نفر دارد، از آن طرف 28 هزار نفر دیگر را به صورت شرکتی وارد این وزارتخانه کرده که اقدام بسیار تامل برانگیز و بدی است.

حاجی بابایی با اشاره به هزینه ها و پافشاری هایی که مجلس برای استخدام این افراد کرده است، گفت: این 31 هزار نفر سال ها کار کرده و زحمت کشیده اند و بارها هم جلوی مجلس تجمع کرده اند اما آموزش و پرورش جلوی استخدام آنها ایستاده و اصلا معلوم نیست این 28 هزار نفر جدید چه کسانی هستند، فامیل چه افرادی هستند و از کجا آمده اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه افزود: حالا باید منتظر باشیم که دو سه ماه دیگر این 28 هزار نفر جلوی مجلس تجمع کنند و تبدیل به مشکل جدیدی شوند.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه این 28 هزار نفر باید از آموزش و پرورش بروند، عنوان کرد: اگر جذب این افراد منشا قانونی دارد باید مشخص شود که وزارت آوزش و پرورش بر اساس کدام قانون این اقدام را انجام است.

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش قطعا باید مصوبه مجلس را اجرا کند و نمی تواند از اجرای آن سر باز بزند، گفت: اگر این وزارتخانه مصوبه مذکور را اجرا نکند، حتما مجلس پیگیری خواهد کرد و نمایندگان از اهرم هایی که در اختیار دارند، بهره خواهند برد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
0
0
واقعا معلوم نیست مسولان چ کار دارن میکنن توی این وزارتخونه واقعا وزیر بی لیاقتی داره اموزش پرورش.. افرین به اقای حاج بابایی و امثال ایشون که دقیق و به حق دارن پیگیری میکنن و تمام مساىل رصد میکنن.زنده باد
غفاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
0
0
زنده باد حاج بابایی که واقعا به فکر همه قشر ها است او لیاقت رئیس جمهوری دارد انشاالله در دور بد کاندید بشه ورای بیاره ما فرهنگیان که از او حمایت میکنیم دوره وزارتش در آموزش وپر ورش بسیار عالی بود
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان