تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری:

اسامی قاضیان متخلف اعلام شد/محکومیت محمود سعادت و مجید شکاری به اتهام فساد اخلاقی و مالی

یکصد و سی‌امین ﻧﺸﺴﺖ ﺧﺒﺮی ﺣﺠﺖ‌اﻻﺳﻼم و اﻟﻤﺴﻠﻤﯿﻦ ﻣﺤﺴﻨﯽ‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه امروز با حضور اصحاب رسانه‌ برگزار شد.

محکومیت محمود سعادتو مجید شکاری به اتهام فساد اخلاقی و مالی

رویداد۲۴ محمود سعادت رئیس شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری ۲ اصفهان به اتهام فساد اخلاقی به سلب صلاحیت قضایی و انفصال دائم از شغل قضایی و مجید شکاری رئیس شعبه ۱۰۲۴ دادگاه کیفری ۲ تهران به اتهام فساد مالی، اخذ رشوه به سلب صلاحیت قضایی و بازخریدی محکوم شده است.

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری  گفت : اتفاقی در روزهای گذشته در قم افتاد که در آنجا مطالبی گفته و شعارهایی گفته و نوشته شد که از ناحیه بسیاری از افراد این حرف محکوم و رد شد. دستگاه قضایی هم به عنوان مدعی العموم این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است و در دادسرای ویژه روحانیت پرونده ای تشکیل شده است‎.

معاون اول قوه قضاییه: در کنار خیل عظیم قضات پاک و شریف افراد نادر و معدودی از قضات هستند که دچار فساد می شوند. وی با اشاره به اینکه کسانی که محکوم و یا سلب صلاحیت می شوند را گفته بودیم که معرفی خواهیم کرد گفت: حکم دو نفر از آنها قطعی شده است، یکی از انها رئیس شعبه 105 دادگاه کیفری 2 اصفهان به نام اقای محمود سعادت است که به اتهام فساد اخلاقی پرونده آن مطرح و به سلب صلاحیت قضایی و انفصال دائم از شغل قضایی محکوم شد.فرد دیگری به نام مجید شکاری رئیس شعبه 1024 دادگاه کیفری 2 تهران به اتهام فساد مالی، اخذ رشوه در دادگاه عالی محکومیت پیدا کرد، حکم وی قطعی است که به سلب صلاحیت قضایی و بازخریدی محکوم شده است.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه افزود:311 نفر در رابطه با فساد مالی محکوم شدند،6 نفر محکوم به اعدام شدند که دو نفر اعتراض کردند و دیوان حکم را نقص کرد و از 4 نفر دیگر حکم یک نفر اجرا شده است.

یک نفر به 25 سال حبس محکوم، سه نفر به حبس ابد، 14 نفر به 20 سال حبس، 36 نفر 10 تا 15 سال حبس،95 نفر به 5 تا 10 سال حبس، 124 نفر از یکسال تا 5 سال حبس،34 نفر کمتر از یکسال حبس،54 نفر به انفصال دائم از مشاغل ،93 نفر به انفصال موقت از مشاغل دولتی ،9 نفر تبعید از یکسال تا هفت سال، حدود 70 نفر به شلاق محکوم شدند .

معاون اول قوه قضاییه:بخش قابل توجهی از اموال(بابک زنجانی) در داخل و خارج شناسایی شد و بخشی از آن ضبط شد. بخش دیگری در حال شناسایی در خارج کشور است و هنوز بخشی از آنچه را که باید به شرکت نفت رد مال کند شناسایی نشده تا الان ثابت نشده وی نقدینگی در خارج از کشور دارد یا نه.

اگر به جایی برسیم که حضور وی ضرورت ندارد کل حکم اجرا می شود‎.

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با دادگاه رییس دفتر دولت اسبق با نشان دادن نامه متهم گفت:صبح روز گذشته آقایی مراجعه کرده و گفته از طرف دو وکیل پرونده وکیل هستم اعلام کنم آن دو از وکالت عزل شده‌اند. خود متهم در جلسه‌ای که در روزهای قبل به منظور مطالعه کیفرخواست در دادگاه حضور پیدا کرده بوده رسما نوشته و امضا کرده که نظر به برگزاری غیرعلنی دادگاه اینجانب و عدم شرکت در جلسات دادگاه طبعا حضور وکلایم (حسینی و حیدری) در جلسات مذکور موضوعیت ندارد، بدین وسیله آقایان مذکور را از وکالت در این پرونده عزل می‌کنم.

منبع: میزان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان