تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۷
گزارش رویداد۲۴ از عامل ارسال پیامک به نمایندگان؛

چهره پشت پرده پیامک‌های مشهد، نامزد مجلس یازدهم!/ منتقد مجلس دهم به صندلی سبز پارلمان فکر می‌کند؟

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی گفته است: متولی اصلی پیامک‌های ارسالی به نمایندگان شناسایی نمی‌خواهد و خود افراد دخیل در این امر اعلام کرده‌اند که ارسال این پیامک‌ها کار چه کسی است. این فرد عضو سابق شورای شهر مشهد بوده است.

منتقد مجلس دهم، نامزد مجلس یازدهم! / چهره پشت پرده پیامک‌های مشهد، به صندلی‌های سبز پارلمان فکر می‌کند؟

رویداد۲۴ یکی از عوامل اصلی ارسال پیامک‌های تهدید آمیز به نمایندگان مجلس مشخص شد. آن هم نه در یک عملیات گسترده اطلاعاتی و نه توسط سلسله عملیات پیچیده. بلکه لازم بود سری به حسینیه مشهور خیابان چمران مشهد زده شود تا عامل ارسال پیامک‌ها مشخص شود. حسینه کوچکی در خیابان چمران هست و یک چهره در این حسینیه برای اهالی هیات و محل بسیار آشناست. «خلیل موحدی محصل»؛ چهره‌ای که روز گذشته معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی درباره او گفته بود «عامل ارسال پیامک‌ها خلیل موحدی عضو سابق شورای شهر مشهد بوده که در حسینیه‌ای در خیابان چمران مشهد مشغول فعالیت است. پیامک‌های ارسالی تهدیدآمیز نبوده و آنها اعلام می‌کنند که این پیامک‌ها بیشتر حاوی هشدار و اطلاع‌رسانی است.»

هرچند آنها مدعی هستند تهدیدی در کار نبوده است، اما علی لاریجانی روز گذشته در جریان تصویب CFT در پاسخ به نماینده مشهد و نمایندگان تندور که به او گفته بودند لاریجانی نمایندگان را تهدید می‌کند، پاسخ داده بود «تهدید کار آنهاست که شب و روز از بیرون پیامک می‌زنند» و عملا تایید کرده بود پیامک‌های بیرون از مجلس رنگ و بوی تهدید داشته است.

خلیل موحدی محصل کیست؟

خلیل موحدی محصل طوس، مشهور به حاج خلیل موحد، در فروردین ماه ۱۳۴۸ در تپل محله، یکی از محلات قدیمی اطراف حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام به دنیا آمد. در میانه دوران دبیرستان پس از طی دوره آموزشی به جبهه‌های جنگ اعزام شد. چند روز مانده به قبول قطع‌نامه ۵۹۸ از سوی ایران وی در ارتفاعات کوجار غرب کردستان، به علت اصابت چندین ترکش خمپاره به شدت از ناحیه سینه، دست و سر مجروح و جانباز شد.

سال ۷۲ در بیست و چهار سالگی وارد دانشگاه شد و چند سال بعد در حالی که چهل سال بیشتر نداشت، از سپاه بازنشسته شد. البته سایت شورای شهر مشهد که بخشی از زندگی خلیل موحدی را منتشر کرده سال دقیق بازنشستگی را ذکر نکرده است، اما زندگینامه او مربوط به سال ۹۲ و آغاز فعالیت در شورای شهر قبلی مشهد است. درباره او گفته‌اند از چهره‌های نزدیک به حجت الاسلام علم الهدی است.

به گزارش رویداد۲۴ حاج خلیل از سال ۱۳۸۷ با دوستان همفکر گروهی تشکیل داد که در مشهد به عنوان اهالی حسینیه فرهنگی قرآن و عترت مشهور است. به مدد این حسینیه امیدوار بود نماینده مشهد در مجلس نهم باشد، اما در لیست اصلی اصولگرایان قرار نگرفت. اما همین نامزدی و همچنین انتقادات تندی که به سید محمد پژمان شهردار سابق مشهد داشت، کمک کرد تا سال ۹۲ وارد شورای شهر مشهد شود، اما سال ۹۶، لیست اصلاح‌طلبان مانع ورود موحد و همفکران تندروی او به شورای شهر شد.

موحد، همان زمان که عضو شورای شهر مشهد بود، انتقاد اصلی‌اش خطاب به روحانی بود. در آن زمان سلسله همایش‌های ظاهرا خودجوش تهران و قم و مشهد با اسامی مشابه (دلواپسیم، نگرانیم، اجازه نمی‌دهیم) برگزار می‌شد که خلیل موحد سخنران مراسم اجازه نمی‌دهیم در مشهد بود. در یکی از سخنرانی‌هایش «من به عنوان عضو شورای شهر مشهد! به دشمنان این ملت اخطار می‌دهم با حیثیت این ملت بازی نکنید. آنان که به دنبال عبور از خطوط قرمز و حیثیتی ملت ایران در هر بحثی از جمله هسته‌ای هستند بدانند حقیقت درونی ملت آزاده و شهید پرور ایران را زمانی خواهید دید که سر سوزنی از خطوط قرمز رهبر انقلاب اسلامی عبور کنید. کسانی که در کشور در فکر همراهی و کوتاه آمدن در برابر استکبار هستند در حقیقت شناسنامه سیاسی خود را باطل کرده‌اند»

او در آن سخنرانی گفته بود که این سلسله تجعات ادامه خواهد داشت. وعده‌ای که البته محقق نشد و بعد از استقبال سرد از مراسم‌های مشابه در اصفهان و یکی دو شهر دیگر، و تصویب برجام با نظر مثبت بزرگان نظام، برای همیشه به فراموشی رفت تا موعد بررسی لوایح FATF در مجلس فرا برسد و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی درباره منبع پیامک‌های ارسالی به نمایندگان مجلس بگوید: «متولی اصلی پیامک‌های ارسالی به نمایندگان شناسایی نمی‌خواهد و خود افراد دخیل در این امر اعلام کرده‌اند که ارسال این پیامک‌ها کار چه کسی است. این فرد آقای خلیل موحد عضو سابق شورای شهر مشهد بوده است.»

خلیل موحدی البته در اینستاگرام خود به نوروزی معاون استاندار پاسخ داده مطالب شما آنقدر سبک طرح شده بود که مایه خجالت بنده شد و ضرورتی به پاسخ نمی‌نماید. لیکن از حیث تنویر افکار عمومی بیان نکاتی چند خالی از لطف نیست اولا در همین مصاحبه کوتاه شما چند تناقض روشن موج میزند که نشان دهنده دست خالی شما برای سرکوب و مقابله با روشنگری انقلابیون است ... از امامین انقلاب آموخته‌ایم نه اهل تهدید باشیم و نه توهین بلکه اهل تکلیفیم. اتفاقا این از خصوصیات حضرت عالیست که تا کنون چند بار فقط یک حسینیه کاملا مردمی (قرآن و عترت) را در رسانه‌ها تهدید فرموده‌اید و توهین شما به خانواده شهدا در دوران تصدی فرمانداری هنوز در خاطره‌هاست و همین خوش خدمتی‌های شما در دولت تدبیر بود که با وجود نا کارآمدی در پست قبلی موجب ارتقا شما شد وانگهی ارسال پیامک‌های روشنگری به نمایندگان بی سوادی که بعضا با لیست انگلیسی به خانه ملت راه یافته‌اند و بار سنگین خیانت برجام بیست دقیقه‌ای‌شان امروز کمر ملت مظلوم را خم کرده از افتخارات ماست و چیز پوشیده‌ای نبوده که شما کشف کنید و اگر مدام در مصاحبه هایتان صحبت از بازداشت میکنید تا جو ارعاب و سکوت در مقابل منکرات ایجاد کنید سخت در اشتباهید یاد آوری می‌کنم سیره تهدید مردم چهل سال پیش منسوخ شده و ما تا آخرین قطره خون در حفظ آرمان‌های انقلاب ایستاده‌ایم ... ما آماده مناظره در حضور نخبگان هستیم تا همگان بدانند امران به معروف بیسواد و بی‌اطلاعند یا نمایندگانی که از ترس رو شدن خیانت حاضر به رای علنی نمی‌شوند.»

چهره پشت پرده پیامک‌های مشهد، نامزد مجلس یازدهم!/ منتقد مجلس دهم به صندلی‌های سبز پارلمان فکر می‌کند؟

کانال تلگرامی حسینیه قرآن و عترت پس از الحاق ایران به کنوانسیون منع تامین مالی تروریسم، هنوز هم فعال است و شماره نمایندگان را در کانال خود منتشر می‌کند و از اعضا می‌خواهد به نمایندگان پیام ارسال کنند.

منتقد مجلس دهم، نامزد مجلس یازدهم! / چهره پشت پرده پیامک‌های مشهد، به صندلی‌های سبز پارلمان فکر می‌کند؟

خلیلی موحدی فقط نسبت به مسائل سیاست خارجی ایران حساس نیست و زمانی که بهار امسال، امیر شهلا عضو شورای شهر مشهد به زندان افتاد، مطالب مفصلی درباره ارتباطات غیراخلاقی این عضو اصلاح‌طلب شورای شهر مشهد در رسانه‌های همسو با خود منتشر کرد! با این حال بعد از مدتی تمامی این مطالب را از حذف کرد تا نشان دهد او هم مثل هر فرد دیگری گاهی ناچار است در برابر قانون کوتاه بیاید اما وقتی دستی در قدرت ندارد، از مردم بخواهد با پیامک‌های تهدید آمیز از نمایندگان بخواهند در برابر قوانین بین‌المللی کوتاه نیایند.

بزرگترین پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم در مشهد بود. تنها شهری که بیش از سه نماینده اصولگرا به مجلس فرستاد، مشهد بود؛ و بیشترین شانس پیروزی در انتخابات مجلس یازدهم (با احتمال بالای رد صلاحیت نامزد‌های مشهور و توانمند اصلاح طلب) باز هم مشهد است. در این میان خلیل موحد هم اسب خود را زین کرده است. او برای کریمی قدوسی و پژمانفر و قاضی‌زاده کار نمی‌کند. او می‌خواهد خود قصه نویی در انتخابات مجلس یازدهم روایت کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان