تاریخ انتشار: ۰۶:۱۲ - ۲۰ مهر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
عضو کمیسیون برنامه و بودجه به رویداد۲۴ خبرداد؛

بسته‌های حمایتی دولت چگونه به مردم خواهد رسید؟/ ۱۴ میلیون نفر شناسایی شده‌اند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته است که نمایندگان دولت گزارش‌های خود را درباره ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی برای بسته‌های حمایتی از اقشار آسیب پذیر و افراد با حقوق پایین مطرح کردند.

چرا سازمان برنامه و بودجه ارائه بسته های حمایتی را تایید نکرد؟

رویداد۲۴ ندا جعفری: یک روز از آخرین نشست غیرعلنی مجلس، درباره ارائه بسته حمایتی دولت به اقشار مختلف نگذشته بود که سازمان مدیریت و برنامه ریزی در اطلاعیه‌ای کل خبر را تکذیب کرد و اعلام شد بیان جزییات باید توسط رییس سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شود و با تشریح ماجرا، خبر را تکذیب کرد. این در حالی بود که این خبر توسط چند نماینده تایید شده بود؛ علی قربانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه، بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس و سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس این خبر را تایید کرده بودند.

علی قربانی از تهیه چهار بسته حمایتی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر در چهار سطح خبر داده بود و گفته بود که این کمک‌ها تا پایان سال به صورت کالایی و در قالب کارت برای خرید از فروشگاه‌های رفاه به مردم ارائه می‌شود.

همچنین سلمان خدادادی نیز خبر را اینگونه تکمیل کرده بود که قرار است کارت اعتباری ۱۰۰ هزار تومانی به ۱۱ میلیون نفر داده شود. او همچنین به نقل از نوبخت گفت که ۲۳۰ هزار میلیارد تومان سبد کالا به اقشار کم درآمد پرداخت شده و در نوبت جدید که به زودی انجام می‌شود ۱۱ هزار میلیارد تومان به اقشار کم درآمد اختصاص خواهد یافت.

بهروز نعمتی نیز به توافق صورت گرفته مجلس ودولت اشاره کرده بود و گفته بود: بسته‌های حمایتی به بخشی از مردم در دو مرحله انجام می‌شود که در هر مرحله قرار است ۳۰۰ هزار تومان پرداخت شود که مجموع پرداختی ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

با اینهمه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خبر را نادرست اعلام کرد و عاقبت معلوم نشد قرار است بسته حمایتی داده شود یا خیر! یا آنکه سازمان مدیریت قصد داشته این موضوع به نام دولت تمام شود نه مجلس. مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره جزئیات این موضوع با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده است.

لاهوتی به رویداد۲۴ گفته است نمایندگان دولت در جلسه غیرعلنی روز سه شنبه گزارش‌های خود را درباره ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی برای بسته‌های حمایتی از اقشار آسیب پذیر و افراد با حقوق پایین مطرح کردند اما هنوز تصمیم قطعی در این خصوص گرفته نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین گفته است که در آن جلسه این بحث مطرح شد که از ۲۰ میلیون نفر حقوق بگیر و افراد واجد شرایط ۱۴ میلیون نفر به صورت قطعی شناسایی شده‌اند که در دو مرحله به آنها بسته حمایتی ارائه خواهد شد.

لاهوتی در پاسخ به این پرسش که این طرح چه زمانی برگزار خواهد شد؟ توضیح داده که مجلس از دولت خواسته این طرح هر چه سریعتر اجرا شود و در کوتاه‌ترین زمان این بسته‌ها بدست مردم برسد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
9
مردم رو فیلم کردید؟
کسی که از شما توقع این کارها رو نداره چون مردم میدونن اگه شما یه چیزی بدید چندبرابرشو جای دیگه ازشون میگیرید پس لطفا اصلا حودتون رو به زحمت نندازید
کار ما از این ۱۰۰ تومن ۲۰۰ تومن گذسته
این مبالغ رو الانه دیگه دست گداهای توی خیابون هم میدیم بهمون میخندن شما دارید سر اینکه به مردم بدید یا ندید دعوا میکنید؟!!!!!!
خوش بحالتون
نعمت الاه حدادیان مهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
0
3
سلام
ما که نه بیمه داریم نه حقوقی باید چه کار کنیم که بسته غذای بهمون بدن گناه کردیم که بیمه نیستیم حقوق بگیر نیستیم جواب من رو بدید از کجا بفهمیم بهمون تعلق میگیره یا نه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
0
چرا تعداد افراد خانوادهدر درآمدمد نظر قرار داده نشده
نازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
خانواده فقیر 4 نفره که پدر کارگره بیمه نیستند و حقوقی ندارن. وضعشون از کمیته ای ها بدتره . بهشون بسته حمایتی نمیدن؟ به خدا قسمتون میدم به حرمت یتیم نوازی حضرت علی قسمتون میدم به این قشر که بدترین قشر جامعه اند رسیدگی کنید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان