تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷
شریعتمداری در مراسم رای اعتماد؛

شفافیت و مبارزه با فساد در بدنه وزارت کار را پیگیری می‌کنم

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اصل شفافیت و مبارزه با فساد در بدنه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از برنامه‌های اساسی وزارت کار است.
شفافیت و مبارزه با فساد در بدنه وزارت کار را پیگیری می‌کنم

 

رویداد۲۴   محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخنرانی خود را در صحن علنی مجلس برای دفاع از برنامه های خود آغاز کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش صندوق های بازنشستگی وابسته به این وزارتخانه قرار دارند و رسیدگی به آنها، از ماموریت های مهم این وزارتخانه است.

شریعتمداری با بیان اینکه رسیدگی به امور کارگران که قشر مولد جامعه هستند، از مسئولیت های ما در این وزارتخانه است، ادامه داد: همچنین رسیدگی به امور زنان، معلولان، فقرا، محرومان و قربانیان آسیب های اجتماعی، تحت پوشش این وزارتخانه بزرگ است که باید مورد توجه قرار گیرند.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تصمیم مجلس به تصدی بنده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصمیم به احیای بخشی از اقتصاد یعنی تعاون است که در کشور مغفول مانده است که اگر مورد اهتمام قرار گیرد، می تواند به توسعه اقتصاد تعاونی کمک کند. از سوی دیگر، تصمیم به تصدی بنده در این وزارتخانه، در جهت حفظ حق الناس بیمه شدگانی است که سالها حق  بیمه به تامین اجتماعی پرداخت کرده‌اند که از نهادهای مهم و تاثیر گذار به شمار می‌رود و به عنوان پیشران در اقتصاد کشور می تواند عمل کند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس ادامه داد: من چندین بار از مجلس رای اعتماد گرفتم و سال های سال با شما همکار بودم. هر نوع نظارت مجلس اعم از سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح حق مجلس محترم است و به آن احترام می گذارم. خدا می داند که این موارد را مظاهر دموکراسی کشور می دانم و از پاسخ به هیچ سوالی در هیچ زمانی، عدول نخواهم کرد.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: یکی از مهمترین فرمایشات نمایندگان این است که این وزارتخانه بدون برنامه ریزی قابل اداره نیست؛ قطعا بنده نیز برای تصدی این وزارتخانه برنامه دارم. ما قوانین بالادستی داریم که سند راهبردی برای فعالیت به شمار می‌رود و علاوه بر این قانون برنامه ششم توسعه را داریم که توسط شما نمایندگان محترم تصویب شده است.

وی ادامه داد: به عنوان یک ایرانی وقتی می‌شنوم که گفته می‌شود در یک وزارتخانه‌ای، پست مدیرعاملی خرید و فروش می‌شود، تنم می‌لرزد و اگر یک مورد را ببینیم حتما به مراجع قضایی معرفی خواهم کرد.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به برنامه های عمومی خود اشاره کرد و گفت :اصل شفافیت و مبارزه با فساد در تمام بدنه وزارتخانه است و زیرساخت هایی را به وجود خواهم آورد تا تمام اطلاعات صندوق های وابسته از جمله صندوق بازنشستگی فولاد، و صندوق تامین اجتماوعی در اختیار مردم قرار می گیرد و اعضای هیأت مدیره تمام شرکت ها در سایت رسمی وزارتخانه در معرض دید مردم قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان