تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۱ دی ۱۳۹۷

فهرست ممنوعه برای مبارزه با دوپینگ منتشر شد

فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ همزمان با آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی ترجمه تازه ترین فهرست ممنوعه اعلامی از طرف آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ را منتشر کردند.

رویداد۲۴ دکتر غلامرضا نوروزی، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در این خصوص گفت: با توجه به اینکه آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) از ابتدای هر سال میلادی لیست مواد ممنوعه بازنگری شده را منتشر می کند و با به روز رسانی این لیست تغییرات در آن رخ می دهد، ضروری است که ورزشکاران سراسر دنیا به این لیست توجه جدی داشته باشند.

وی افزود: در این راستا در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون پزشکی ورزشی نیز هر سال ترجمه این لیست را همراه با برخی بسته‌های آموزشی از ابتدای سال میلادی منتشر می کنیم و امسال علاوه بر لیست کامل ممنوعه ۲۰۱۹، کارت جیبی راهنمای ورزشکار که حاوی برخی داروهای ممنوعه و مجاز است، همراه با پوستر ۱۰ گانه دوپینگ از امروز سه شنبه ۱۱ دی ماه ۹۷ از طریق سایت فدراسیون پزشکی ورزشی به نشانی www.ifsm.ir در دسترس عموم قرار می گیرد.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی خاطر نشان کرد: علاوه بر این، این سه بسته آموزشی چاپ و منتشر نیز شده اند و به زودی در اختیار تمامی فدراسیون های ورزشی، ادارات کل ورزش و جوانان استان ها و هیات های ورزشی سراسر کشور قرار می گیرد، ضمن اینکه از طریق شبکه های اجتماعی نیز در دسترس عموم قرار گرفته است.

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در پایان افزود:یک بسته آموزشی در خصوص معافیت مصرف درمانی و همچنین راهنمای مصرف مکمل های غذایی در ورزش تهیه شده است که این بسته نیز طی روزهای آینده در سطح عموم منتشر خواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دوپینگ
نظرات شما
پیشخوان